Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 6 februari 2013

Permission i tre timmar under tisdagen



Under gårdagen så käkade jag på SUBWAY med min kontaktperson mellan klockan elva och klockan tolv på dagen. Jag hade permission under tre timmar från klockan 11 till klockan 2 på dagen. Under tiden som jag käkade min SUBWAY-macka så kom det in en snubbe som jag känner sedan tidigare som jag snackade med en stund tills han skulle dra iväg med sin kompis som var den som skulle köpa käk där.

Efter att ha käkat så drog jag och kontaktpersonen förbi min syster och där fick jag träffa hennes katt och gosa lite med den. Min systers katt hatar främlingar men den mindes mig från när jag tog hand om den tidigare.. Jag hade ju haft hand om den i två veckors tid när syrran var på behandlingshem för narkotikamissbruk. Hade gärna snott med mig den till sjukhuset..

I vart fall så for vi sedan alla tre förbi BUP och där begärde syrran ut sin BUP-journal. Receptionisten som jag samtalade med (ja, jag fick föra syrrans talan eftersom att jag är mer verbal med främmande folk) var trevlig och förstod sig på vår situation. Kvinnan i receptionen förstod mycket väl att det är ett stort problem när gammalt hänger kvar och påverkar ens liv långt efteråt, hon tyckte också att "människor förändras" och att saker som hände 2000-2001 samt 2004-2006 inte bör hänga kvar  och påverka år 2013 osv.. Vi förklarade att målet är att komma åt de medicinska grunderna som framförts när ett förvaltarskap utdelats, då vi inte vill vara under förvaltarskap. Vi berättade även att förvaltaren som min syster har inte går att samarbeta med samt att hon missköter sitt uppdrag. Personalen i receptionen tyckte också att man ska kunna prata med sin förvaltare och att förvaltaren ska komma med brev och annat, inte låta allt ligga som Camilla Falk gör..

Syrran skall få sin journal inom några veckor. Den kommer då att läsas igenom av henne att allting stämmer, om det är minsta fel av betydelse för förvaltarskapet så kommer det att angripas. Andra fel bryr vi oss inte om. Sen skjutsade vi hem syrran och sen for jag tillbaks till sjukhuset, då var klockan runt halv 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar