Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 21 december 2012

Reklamera min blogg "Agentbloggen" via Kissies betaltjänst Blogcast, det kostar 12 skr att ringa in till 09-nummret och jag kan själv tyvärr inte ringa betalnummer då jag har HALEBOP som inte fungerar! 160 bokstäver köper man och tolv kronor per meddelande!


Kissies.se (där den kända bloggaren Alexandra "Kissie" Nilsson bloggar) erbjuder nu alla besökare som kan ringa in betalsamtal via telefon/mobiltelefon att kunna skriva ett 160 bokstäver långt meddelande i hennes BLOGCAST, en ränna längst upp på bloggen som syns tydligt för alla som besöker hennes blogg.

Om företag eller andra ska reklamera på hennes blogg så kostar det tusentals kronor, men för vanliga besökare så får man nu alltså möjligheten att sprida sina budskap på hennes blogg via betalsamtal. Tyvärr så har tjänsten ändrats från att tidigare handla om SMS som man skickade in, till att nu handla om att ringa samtal. Och alla telefoner kan inte ringa betalsamtal till 09-nummer, bland annat så kan inte de som har ett Halebop-kontantkort ringa upp. Därför tänkte jag att det här inlägget skulle finnas för alla dem som vill sprida sina bloggar via hennes blogg. Sen tänkte jag att vetskapen om att Kissies.se erbjuder reklammeddelanden för 12 kr st borde intressera en del. 120 000 perosner dagligen kommer att se era meddelanden och därmed också kanske av nyfikenhet besöka era egna bloggar och sajter eller eventuellt de sajter och bloggar som ni nämner i era meddelanden.

Den tjänst som Kissies.se erbjuder ser ut som följande:

http://www.bloggcast.se/

RING

TILL NUMMER: 0939-1119012

PRIS: 12 KRONOR

ANGE NUMMER (Telefonnumret du ringde från)

 Text (ditt meddelande)

 Bild Storlek på bilden är 52x52 px. Detta är valfritt (Bild på Agenten)

 Länk (Http://mrnygrenfan.blogspot.com)

 Jag har läst och accepterar villkoren och reglerna. (Kryssa för)

 Ditt Bloggcast kommer preliminärt att publiceras: (direkt efteråt).

Det finns regler mot religiösa budskap, politiska budskap och så vidare och man riskerar avstängning om man sprider dessa typer av meddelanden via blogcast.

Det som är trist är att alla inte kan ringa in till betalnummer som jag redan nämnt (bland annat jag själv). Så om någon vill stödja sin favoritsajt eller blogg så kan de alltid använda denna tjänst som kommer garantera en besökarstorm till den sida man nämner.

Min uppmaning till er som gillar att följa samt som läser min blogg:

"Skriv en blogcast som syns på Kissies blogg om ni kan och vill genom att ringa in till betalnummret ovan och följa instruktionerna, och nämn sedan vilken blogg ni vill att de som läser meddelandet ska besöka."

Kissies läsare borde få läsa om min blogg!

Agentbloggen borde få läsas av dessa 120 000 personer!

Mvh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar