Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 25 december 2012

Konsekvenser samt vem som är skyldig? Fel 16 till 20!

Fel nr 16:

"Första felet är att min pappa som heter Gösta Nygren benämns som "Gustav Nygren"! Detta är fel!

Det andra felet är att jag benämns med min fars "felaktiga" namn i sista spalten i "Aktuellt -delen" i ovanstående ärende:"

Skyldig:
Det är adoptivfarsan Gösta Nygren som är källan, men det är uppenbart att det är skrivande ST-läkare som har missförstått Göstas namn som Gustav, samt som har kallat mig för "Gustav" i slutet av texten.

Konsekvens av fel nr 16:
Ingen egentlig konsekvens då alla vet att jag heter Victor och att min adoptivfar heter Gösta, men det är fortfarande felaktigt skrivet.

Fel nr 17:
"Gustav är med i friidrott m.m"

Skyldig:
Farsan är ännu en gång källan, men det är uppenbart att det är samme ST-läkare som begått misstaget att kalla mig Gustav. Utöver detta så nämner hon inget av alla andra intressen jag hade, eller exakt hur intresserad jag var av friidrott. Jag anser därmed att det var fel av ST-läkaren att inte skriva mer utförligt om vad jag intresserade mig för osv.

Konsekvens av fel nr 17:
Att folk felaktigt tror att jag heter Gustav samt att jag framstår som en snubbe som bara "är med i friidrott", men jag tävlade i Skol-SM och tränade fem gånger i veckan så det var mer än att "bara vara med".. Och sen hade jag flera andra intressen som hon inte skriver om alls.. Detta har lett till att folk i framtiden när de läst i journalerna har trott att mina intressen bara var böcker, dator och att "vara med i friidrott".

När jag egentligen gjorde mycket mer än så vilket jag skriver detaljerat om i min rättelse. Detta borde så klart läggas till i journalerna för en bättre bild av mig som tydligt visar på att jag hade fler än tre intressen, plus att jag hade mycket kompisar upp till 16 års ålder. Även efteråt hade jag ett antal kompisar! När detta inte nämns med ett ord så kan diagnoser som "Asperger", "drag av autism", "sociala svårigheter" och flera år senare "allvarlig psykisk störning" komma upp. Detta är inte och känns inte rätt! Hade det stått i journalerna om alla mina intressen och om att jag hade flera vänner så hade inte bilden av min sociala förmåga blivit så felaktig och dyster. Diagnoser som den "allvarliga psykiska störningen" hade inte blivit ställda sex till sju år efteråt..

Fel nr 18:

"Enligt fadern går teknikaliteterna att lösa men datorerna är båda uppkopplade mot internet och om något går snett kan Victor stänga av allt för att sedan starta upp även om Victoria är mitt i ett fotojobb där det även hänt att allt material gått förlorat".

Skyldig:
Det är bägge adoptivföräldrarna som är källorna men det var farsan som babblade tydligen. Som jag ser det så är det "Psykologen på BUP" som har ansvaret för att uppgifterna skrivits ned så att missuppfattningar kunnat uppstå. Men det är även farsans fel att det blivit fel då hans berättelse innehållit felaktigheter, delvis, det var inte "psykologen på BUP" som hörde fel utan det var adoptivfarsan som inte visste vad han pratade om. Det handlade ju inte om internetuppkopplingen utan om att det var samma eluttag som datorernas sladdar var kopplade till.

Konsekvens av fel nr 18:
Den som läser i journalerna tror att det var internet som var problemet, vilket det inte var. Problemet var ju att datorerna var kopplade till samma eluttagsutökare. Man får felaktigt bilden av att jag stängde ner internet vilket jag inte gjorde, jag stängde av strömmen.

Fel nr 19:
"Föräldrarna beskriver att framför allt Victor blir utagerande och då fadern i olika situationer försökte att gå emellan har han fått ta emot slag".

Skyldig:
Det är "Psykologen på BUP" som okritiskt skriver ned uppgifterna som föräldrarna uppgett och jag menar därmed att felet är hennes. Hon kunde ha hört mig också om min version. Men det är helt klart bägge adoptivföräldrarna som är skurkarna egentligen då de uppgett felaktiga uppgifter.

Konsekvens av fel nr 19:
Att personal som läser mina journaler i framtiden tror att jag var värst i föräldrahemmet.. När jag menar att syrran var värst eller lika illa när det gällde bråk med föräldrarna. Hon bråkade mer med morsan än vad jag gjorde med farsan, även om mina bråk blev mer våldsamma då jag är kille/man. Men syrran kunde bli riktigt våldsam hon också!

Och sen avsäger ju föräldrarna sig allt ansvar som vanligt.. Det går jätte bra att skylla allt på mig! Morsan var en djävligt tjatglad individ som tjatade och gnatade på allt och alla så att man fick sår i öronen, för minsta lilla, inte konstigt att man blev förbannad på henne ibland. Hon verkade ibland tjata bara för att hon ville gnälla på något..

Och farsan.. Han var våldsam han också och jag har blivit nerbrottad, sutten på, inburen på rummet, fått armarna kopplade i polisgrepp, blivit slagen och så vidare.. Farsan har uttalat "Jag ska slå ihjäl dig" vid sina utbrott precis som mig, det var inte bara jag som uttalade sådana dödshot i raseriets hetta.. Men BUP-personal har bara skrivit om vad jag gjort och inte om vad föräldrarna har gjort.. Därmed så framstår dem som helt vanliga föräldrar som har problem med sina sjuka barn... När farsan var minst lika våldsam, och morsan en tjatkärring! Låg det en sak på fel ställe så började hon gnälla om det..

Med det som sagts ovan menar jag att det som skrivits i journalen är felaktigt eftersom ingen av de andra parterna nämns mer än som offer. Jag blir utpekad som familjens syndabock vilket inte är rättvist någonstans. De andra borde också ha fått bli benämnda för vad de gjort.. Och "Psykologen på BUP" har gjort en stor tabbe som bara hört mina päron och sen skrivit ner det dem sagt. Jag och min syster hade haft en del att säga om framför allt farsans våldsutbrott i hemmet, och morsans gnäll. Sen är min adoptivfarsa väldigt snäll och trevlig normalt, men när han blir arg så visar han en annan sida!! Och han är för feg för att kämpa för oss i kampen mot myndigheterna och är därför att anse som en stor svikare till adoptivförälder.. Kampen mot myndigheterna som handlar om att få bort förvaltarskap, genom att hänvisa bland annat till alla fel i de journaler och läkarintyg som användes som grund.

Det är inte rätt av "Psykologen på BUP" att påtala att "farsan fått ta emot slag" som om han vore värsta offret.. Jag tog emot slag av honom också.. Och jag och syrran bråkade också! Det var morsan som var för klen och feg för att slåss.. Men någon gång kanske jag sparkade henne när hon med sitt gnäll provocerade för mycket. Och min syster var också i handgriplig konflikt med både morsan och farsan, mest i muntlig konflikt med morsan men handgriplig med farsan när den muntliga konflikten urartade.

Slutligen: Jag var inte den enda som slogs i föräldrahemmet, och jag var inte den enda som gjorde FEL!! Min syster kan intyga detta. Mina adoptivföräldrar skyller ifrån sig och inser aldrig när de gjort fel.. Ingen idé att prata med dem för de tycker aldrig de gjort något fel.. De blir bara arga när man påtalar detta för dem.

Fel nr 20:
"Föräldrarna menar att det största problemet i familjen för närvarande är Victors okontrollerade ilska och att de alltid känner sig osäkra på vad som skall hända".

Skyldig:
Det är föräldrarna som har uppgett infon så de är skyldiga för att informationen nått "Psykologen på BUP", men det är "Psykologen på BUP" som trots allt har skrivit ned infon. Det som är fel är ju att jag anses vara det stora problemet i familjen, vilket i min mening var felaktigt och fortfarande är det.

Konsekvens av fel nr 20:
Att folk som läser journalerna tror att jag var det stora problemet i familjen.. När de andra var i stort sett lika ansvariga för problemen! Jag medger att jag under år 2004 var det största problemet eftersom jag hela tiden ältade att jag "gått om ett år på förskolan" och ville bestraffa föräldrarna för det. Men i alla andra konflikter genom åren så var syrran och farsan lika skyldiga till våld och handgripligheter, och morsan för att ha provocerat fram en massa med sitt gnäll och tjat! Den stora lättnaden när jag flyttade hemifrån var att slippa morsans ständiga gnäll och tjat..

Konsekvensen av både fel nr 19 och fel nr 20 i framtiden flera år efter att felen skrevs ned:

Läkare på Rättspsyk i Huddinge samt i Umeå tror att man kan ha varit "allvarligt psykiskt störd" redan som tonåring eftersom att man slog föräldrar och levde rövare i hemmet.. Något som är fel eftersom att jag knappast var den enda i hemmet som bråkade. I så fall borde även farsan och syrran ha ansetts psykiskt störda vid denna tidpunkt.. Ingen av oss var "allvarligt psykiskt störd" så tidigt som 2004 när dessa bråk utspelade sig (det var även bråk i hemmet år 2005). Överläkaren på Rättspsyk i Umeå får ta tillbaka sitt påstående för jag kommer att stämma allt och alla som med dessa BUP-journaler som grund försöker säga att jag led av en allvarlig psykisk störning redan då när jag var barn/tonåring, eller som försöker säga att jag lider av det idag baserat på dessa gamla händelser.

Jag kan acceptera att jag började lida av en allvarlig psykisk störning efter oktober 2010 när Hovrätten slog fast det diskriminerande och kränkande förvaltarskapet.. Väl medveten om att jag inte är den typen av person som avses med just förvaltarskap (efterbliven eller dement), så är det klart att jag började må psykiskt dåligt. Sen har det eskalerat när jag förvägrats min rätt och ständigt fått nya förbud när jag inte velat rätta mig efter förvaltaren eller de myndigheter som står bakom honom. Nu syftar jag mest på den tidigare förvaltaren Håkan Gyllin.. Den nya förvaltaren har dock klantat sig vid ett tillfälle när jag fick djurförbud, och det har jag inte heller glömt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar