Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 28 december 2012

Allians bildas mot min tidigare förvaltare Håkan Gyllin dagen innan jag greps, alliansen kan fortfarande bli aktuell!



Konversationen startade den 21 maj 2012:

Victor L 18:44

Ring mig så fort du kan!!! Du är inte själv när det gäller Håkan Gylin! (Telefonnummer).

Victor Nygren 23:24

Tja. Jag pratade med din far i över en timma. Gav honom mina föräldrars nummer också.

Victor L 23:24

Okej nice! Blev det nått klokare?

Victor Nygren 23:24

Jag kanske kan vittna åt dig mot Håkan också. I Hovrätten.

Victor L 23:25

Fan va nice!

Victor Nygren 23:25

Jo, vi har resonerat runt det mesta.

Victor L 23:25

Bra.

Victor Nygren 23:25

Jag tror ju att era polisanmälningar kommer att läggas ner. Som mina blev nerlagda. Men då kan man gå till civilrätten.

Victor L 23:25

Okej.

Victor Nygren 23:26

Håkan ska iaf få en enad front mot sig. Mina föräldrar är inga fighters. Men din far kan säkert övertala min att hjälpa till.. Bägge  är runt 61-63 år gamla.

Victor L 23:26

Men det är mina!! Om alla vi är tillsammans ska vi nog vinna!

Victor Nygren 23:27

Mm, vore nog bra om du kunde komma vittne under rättegången på torsdag. Vittna om hans beteende.. Inte konstigt att man kan hota honom då.

Victor L 23:28

Tillsammans så vi fixar detta, jo, men det var på fredag?

Victor Nygren 23:28

Torsdag. Jag sa fel.

Victor L

Okej torsdag halv nio?

Victor Nygren

Halv nio på morgonen.

Victor L

Japp, he fixar jag!

Victor Nygren

Men jag måste snacka med advokaten.

Victor L

Japp.

Victor Nygren

Du kommer ju kallas som vittne. Du kanske kan komma senare. Och vittnen får tyvärr inte stanna och höra hela rättegången.

Victor L

Okej.

Victor Nygren

De får bara vittna..

Victor L

tråkigt!

Victor Nygren

I annat fall så kan du ju vara åhörare. Och bara sitta med. Kanske kan du få prata ändå men jag vet ej.. Typ säga ngt kort.

Victor L

Prata med din advokat om det.

Victor Nygren

Då får du stanna ju. Du vill se hela processen eller? Se vad han säger? Det är han som pratar först.

Victor L

Jaa det också men vill samtidigt vara på din sida.

Victor Nygren

MM, bara genom att sitta där så visar du ju att vi är enade, hahaha!!

Victor L

Sant!

Victor Nygren

Han kommer inte tro sina ögon.

Victor L

Nope! He kommer fan bli kul o se hur han reagerar.

Victor Nygren

Stefan är klurig, man vet ej vems sida han är på.. Under förra året så sa han att Håkan och han haft kontakt angående en annan person (du?) och att han då snackat om mig. Jo, det blir det. Fan vad najs att se hur förvånad han blir av att se dig där. Sen borde "God man" ändras till "Ond man"

Victor L

Jag kommer på torsdag som åhörare och stöd för dig!

Victor Nygren

Okej, tack. Har du läst allt jag har på min blogg om Håkan?

Victor L

Ja tror det!

Victor Nygren

Jag kan visa dig ett intressant inlägg.. En present från kans Anders.

Victor L

Läste nåt om att han har knytigt sina nävar mot dig!

Victor Nygren

Aha, nej, det var mot personalen inne på Rehabmottagningen/Vuxenpsyk. Kans på psyk skrev om det i min journal.. Han sa att "huvuden ska rulla" och sen ifrågasatte Kans om han blev hotad på sin arbetsplats, Håkan svarade att "Det är inte ett hot, huvuden SKA rulla". Kan användas mot honom för att ifrågasätta hans lämplighet som god man och förvaltare!

Victor L

Jaa kör hårt!! Vi kommer att fixa detta, jag vet att det finns fler personer där ute som är utsatta för samma sak!

Victor Nygren

Mm, frågan är hur man får tag i dem.. Några av dem är säkert för efterblivna för att kunna hjälpa till..

Victor L

Joo sant men ändå, ska försöka få Stefan att berätta.

Victor Nygren

Ska jag också. Stefan nämnde en snubbe som tagit sin mormors/farmors környcklar och kört bil på cykelväg.. Haha, var det du? Sen tog Håkan hans nycklar. "Hennes nycklar"..

Victor L

Jaa men det var mina nycklar, körde me vit bil och på cyckelvägen och inga lampor så polisen inte kunde se mig.

Victor Nygren

Okej, Stefan påstod att din mormor/farmor var dement och därför lånade ut sin bil till dig trots att du inte hade körkort. Han har aldrig sagt vem du var utan snackade om "en person han jobbade med".

Victor L

Haha, ska vi mötas nu ikväll eller ska du sova? Det känns för mej helt underbart att veta att jag inte är själv med detta om Håkan bråkan.

Victor Nygren

Hehe! Jag känner likadant. Nja, vi ses hellre på dagen tycker jag. Imorgon?
Jag ska se "Game of thrones" ett avsnitt och sedan sova.

Victor L

Imorgon jobbar jag! Men i sådana fall på torsdag så far vi dit tillsammans.

Victor Nygren

I rättegången så hinner vi nog samtala innan förhandlingen en kort stund samt under pauserna. Vi skulle kunna ses när du slutar att jobba. Efter middagen?

Victor L

Slutar jobba 1.

Victor Nygren

Ok, men då kan vi ses imorgon på stan efter det. Vart jobbar du?

Victor L

Carlshem som vaktmästare.

Victor Nygren

Okej najs , jag har sommarjobbat som vaktmästare på Tegskyrkan.

Victor L

Vet ej vad som har hänt! Men fy fan, jag skriver som en kratta nu för att jag är glad! Kommer nog att sova bättre inatt.

Victor Nygren

Hehe, jag med. Jag avskyr att alla processer tar så lång tit på sig innan de blir klara. Sega Sverige..

Victor L

Joo men det är också för att det bli korrekt gjort.

Victor Nygren

Mm. Synd de inte kan prioritera en själv. Men så tänker nog alla..

Victor L

Japp eller trolla lite, trolla in Håkan på fängesle!

Victor Nygren

Haha. Jag bryr mig ej om han är fri eller ej.. Jag vill ha skadestånd! Han bör betala mig det.

Victor L

Om Håkan åker in så blir han en sjärtgosse där inne.

Victor Nygren

Mm. Men pengar är mer värt =). Så man kan roa sig och leva livet för hans pengar..Så som han styrt över våra!!

Victor L

Det kan jag göra ändå men det jag kommer säga om han åker in, det är "här får du för att du kaxa mot fel person"!

Victor Nygren
Ja, jag anser också att jag själv är fel person att sparka ner på.. De tror att folk som vi är "enkla offer".. Men alla lägger sig inte platt och grinar utan vissa tar kampen mot övermakten..

Victor L

Japp jajamen! Håller med dig där!!

Victor Nygren

Så kanske de lär sig att vi är inga fjollor/flickor..

Victor L

Men iallafall skulle min pappa ringa till dina föräldrar.....Hehe fan heller att jag är nån knähund..!

Victor Nygren

Tjejer orkar inte kämpa, de ger sig oftast..

Victor L

Haha jaa.

Victor Nygren

Därför man kan säga "flickor" som öknamn..

Victor L

Joo, men jag hoppas att du mår lite bättre av det finns en till som är utsatt för samma sak som du.

Victor Nygren

Den dagen jag blir någons knähund hoppar jag utför ett stup!

Victor L

Japp!

Victor Nygren

Självförtroendet blir raserat

Victor L

Japp, men ska dra ut en sväng nu men du sovgott så hörs vi av imorron.

Victor Nygren

Japp, vi hörs!

Victor L

Tycker nästan att vi borde vara advokater, vi är så jävla bra tillsammans!

Victor Nygren
Sov gott själv. Hahaha! Jag skriver iaf minst lika bra som en advokat, minst!

Victor L

Japp.

Victor Nygren

Men de har de där omtalade betygen..

Victor L

Jag har problem när det gäller stavning.

Victor Nygren

...Okej, Alla stavar fel ngn gång.

Victor L

Hehe jaja godnatt, jag smsar imorgon när jag slutat och sitter på bussen.

Victor Nygren

Men vissa har större problem än andra. Jag stavar oftast rätt. Gör så!

Den 22 maj 2012:

Victor Nygren

Tja!

Victor L

tjaa.

Victor Nygren

Ibland skulle man ju vilja utsätta beslutsfattare för det ena och det andra.. Om det  var lagligt hade det hänt för länge sedan. Så förstår mkt väl det du sa..!

Victor L

Joo.

Victor Nygren

Aja. Vi ser väl vad som händer på rättegångarna.

Victor L
Japp, jag längtar tills torsdag sen väntar ja in hovrätten.

Victor Nygren

Okej, jag är lite orolig men vill få det överstökat.

Victor L

Joo precis, men jag tror det inte blir så mkt av att du får nåt straff.

Victor Nygren

Mm, hoppas det!

Victor L

Joo, men kommer finnas där för dig! Vi ska vinna detta krig så du vet!! Jag ger inte upp.

Victor Nygren

Jag har sagt det förr.. Kriget vinns, eller så förlorar jag genom martyrdöden!! Kommer inte böja mig.. De kommer inte se mig hissa vit flagg! Det blir som med japanerna under andra världskriget..

Victor L

Japp, har möte nu, brb.

Victor Nygren

Lungt, ska sj fara och handla, men kommer tbks sen.

Victor L

Min mamma och pappa vill träffa dig!

Victor Nygren

När då? Har de snackat med mina?

Victor L

Jag sa att vi kanske kommer redan ikväll.

Victor Nygren

Ok XD!

Victor L

Min pappa har ringt men dom svara inte.

Victor Nygren

Ge honom detta nr (telefonnummer). Farsans mobil!

Victor L

Har skickat ett sms nu me numret.

Victor Nygren

Nice!

Victor L

Jajamen














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar