Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 20 november 2012

FEL i BUP -journalerna (81 fel) - Fel nummer 72 till 78! Ang efterspelet kring misshandeln på Östra ersboda av raggare och felen i koppling till den händelsen, Flashback och "fansidan om mig", även fel runt min socialpedagog och hans arbete med mig behandlas! (En mer detaljerad version av felen och mina rättelser, publicerar ej om journalhandlingarna!)

Besök 07-04-19:

Fel nummer 72:

Undertecknad bedömer att Victors verklighetsuppfattning till stor del är skev".

Rättelse: Fel! Jag håller inte med om den bilden!

Besök 07-04-27:

"Rättspsyk i Huddinge" (där jag utreddes i en stor RPU under juni-juli månad år 2012) lägger till uppgifter som inte stöds till fullo i sin Socialutredning år 2012 baserat på det som står i BUP- journalerna:

I BUP-journalerna står följande att läsa:

"Victor har varit på stan och där provocerar en 14- årig flicka honom. Enligt Victor har hon en äldre pojkvän som är beredd att "slå" Victor."

I RPU:n år 2012 så står det om denna händelse:

Socialutredningen sida 2

Forensisk socialutredare Annica Ehlén ändrar den ovanstående meningen från BUP-journalerna på ett felaktigt och kränkande sätt!

Hon skriver:

"Han hade träffat en 14-årig flicka som provocerat honom och rykten florerade att han våldtagit henne. Enligt Nygren hade hon en äldre pojkvän som var beredd att "slå" Nygren."

Rättelse: FEL! LÖGN! PÅHITT!

Annica Ehlén hittar helt utan grund på att det florerat ett rykt om att jag skulle ha våldtagit den här 14- åriga tjejen. (Jag var 17 år då).

Genom att lägga till sitt egna påhitt om ryktet så framställer hon mig som en misstänkt eller potentiell våldtäcktsman och detta tar jag djupt illa vid mig av!

Genom att texten står i en RPU så ger den Rätten en felaktig bild av mig! Kanske tror Rätten att det kan ha legat något i ryktet, ett rykte som aldrig gick!

Slutligen så framstår tjejens pojkvän som hedersvärd när han ville "slå mig", jag har ju enligt Annica Ehlén ett rykte om mig att jag skulle ha våldtagit hans flickvän!

Förtal och ärekränkning från Annica Ehléns sida!

Angående tjejen och hennes kille:

Jag blev misshandlad och hotad av ett gäng raggare på Östra Ersboda.

Flickan som det här handlar om är kusin till en av killarna som var med vid misshandeln, Andre (Aije) Eriksson, hennes kusin hotade mig vilket man tydligt hör på en ljudinspelning.

Jag polisanmälde hennes kusin för detta hot och det resulterade i att den här tjejen kom fram till mig på stan och hotade mig samt provocerade mig. Hon ville att jag skulle dra tillbaka min anmälan mot hennes kusin! Hon hotade att alla hennes kontakter skulle spöa mig annars!

I samband med detta så hotade jag henne med att "spöa henne" om hon skickade sina manliga vänner på mig. En stund senare sökte hon och hennes då kriminella pojkvän Peter Åhlén upp mig ochhan hotade mig!

Det handlade alltså inte om ett rykte om våldtäckt, snarare om bråk och hot.

Anteckning 07-04-30:

Ang utdragen från sajten www.weloveVictor.tk:

All fakta är inte korrekt från hemsidan eftersom att det var anonyma människor från forumet Flashback .org som låg bakom och höll igång sajten!

Fel nummer 1:
"Smått efterbliven kille"

Rättelse:
Jag var och är inte efterbliven utan normalintelligent enligt senaste utredningen! 96 i IQ baserat på resultat! 89 i IQ om man räknar med snabbhet, jag tog tid på mig att komma fram till mitt svar!

Fel nummer 2:
"Om än lite störd"

Rättelse:
Jag är och var inte störd, det var bara någon anonym Flashback- användares åsikt!

Fel nummer 3:
"Lite smått socialt handikappad"

Rättelse:
Nja, kanske med tjejer!

Fel nummer 4:
"Du drar på dig all denna skit själv, drar in alla andra."

Rättelse:
Nej, andra drog in mig i skiten! Jag drar aldrig in oskyldiga i någon skit!

Fel nummer 5 (alternativt fel nummer 73): 
"Det känns som att du inte inser att om man jävlas med massa brudar (ja, gissar att DU gör det, det är inte så att alla dessa tjejer ser dig på stan och tänker, "shit, honom ska vi jävlas med") så kommer deras pojkvänner att bli jävligt sur."

Rättelse: Jag jävlades inte med en massa brudar!

På Tegs Centralskola så jävlades brudarna med mig och min syster och spred rykten om oss!

2007 och framåt så lät jag mig dårktigt nog utnyttjas av brudar ekonomiskt! Och de tänkte förmodligen "shit, honom kan vi utnyttja för att få pengar". Att det sen blir hämnder från min sida för utnyttjning leder till bråk och tjafs med dessa brudar även senare, och då drar de med hjälp av lögner in deras andra kompisar inklusive pojkvänner och killkompisar.

Jag hängde ut de som lurat mig på pengar genom kvinnlig skönhet, förförelse, anspelning på sex och lögner! Då började alla deras vänner och pojkvänner att jävlas med mig!

Sen trappades allt bara upp!

Besök på BUP 07-05-03:

Fel nummer 74:

"Undertecknad bedömer att Victor har svårt att se sin egen roll i samspelet med andra ungdomar"

Rättelse: Fel!
Håller inte med i den bedömningen då jag alltid ser min egen roll!

Folk har svårt att se de andras roll i det som händer!

Anteckning 07-05-25:

Fel nummer 75:

"De är informerade om Victors utsatthet på nätet och har kännedom om Flashbacks och "hans hemsida" och blogg på Aftonbladet."

Rättelse: Det var inte "min hemsida".

Fel nummer 76:

Specialpedagog Stefan benämns som "Staffan".

Rättelse:

"Staffan" heter "Stefan".

Besök 07-05-29:

Fel nummer 77

"Som Victor berättar från filmen "Paradise of Caribien".

Rättelse:
Jag har aldrig berättat om någon sådan film, har aldrig sett en sådan film.

Konferens 07-10-04:

Fel nummer 78:

"De arbetar också med etikfrågor."

Rättelse: Fel!

Etikfrågor?

Vi arbetade med hur jag skulle hantera konflikter, inte om etik! (Angående vad jag och Stefan arbetade med).

Alla dessa fel tillsammans med de hittils ej publicerade 3 felen kommer att bli anmälda till Socialstyrelsen!

Omständigheter som styrker min sak i dessa 7 fall av fel eller missuppfattningar, alternativt hänvisningar till handlingar eller personer som kan styrka min sak:

Fel nr 72- Pers bedömning är helt enkelt fel i denna fråga, kolla på diverse brottmålsfall där jag visst kan ge en bra redogörelse av verkligheten och det som hänt.

Fel nr 73- Min version är korrekt, inte en anonym persons uppfattning från Flashback eller "weloveVictor.tk"..

Fel nr 74- Hör med min släkt eller med vänner till mig! Kolla även in olika fall där jag visst kan redogöra för "min roll" i samspelet med andra i olika konflikter och fall.

Fel nr 75- Jag har bevis i form av handlingar från skaparen av sajten. i BUP-journalerna finns det även hänvisat till när skaparen av sajten "welovevicor.tk" skriver att det inte är jag som skapat sajten.

Fel nr 76- Hör med specialpedagog Stefan själv.

Fel nr 77- Jag har aldrig sett en film med det namnet..

Fel nr 78- Kolla upp det med Stefan, Stefans fru är ju tydligen chef på BUP nuförtiden..



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar