Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 2 november 2012

FEL i BUP -journalerna (81 fel) - Fel nummer 66 till 71! Ang FLASHBACK och "AGENTEN"! (En mer detaljerad version av felen och mina rättelser, publicerar ej om journalhandlingarna!)

Jag blev en Flashbackidol och Flashbackprofil runt den 15 mars 2007! Det var Flashback-användare som lyfte upp mig och inte jag själv, plus att det var Flashback-folk som skrev om mig och inte jag själv. Jag kände inte till tråden till en början.. Det bara blev så efter min hämndfilm på Youtube mot en iransk tjej och Ilona.. I början var de på tjejernas sida men sedan bytte de till min sida och därmed blev jag "Agenten" med hela Flashback! Så nej, jag kallar mig inte "Agenten" för att det låter koolt.. Flashbackfolk gav mig det aliaset och sen dess har jag varit "Agenten av Flashback" mer eller mindre, då jag själv gillade kändisskapet!

Telefon 07-03-14:

Fel nummer 66:

"Enligt fadern är nu Victor uppslukad av en hemsida han gjort på internet".

Rättelse:

Det var inte jag som gjorde hemsidan! Flashback-folk skapade hemsidan "welovevictor.tk" efter att en stor tråd om mig och två tjejer blivit enormt stor på forumet Flashback.info, nuvarande Flashback.org.

Det var en fan- sida som andra gjort, jag var en stor idol på Flashback år 2007 i början av mars under tiden som den stora tråden fortfarande var aktiv och olåst!

Jag är fortfarande känd som "Agenten" där!

Jag var uppslukad av den "stora tråden om Agent Victors liv och leverne" på forumet snarare än av fan- sidan!

Felet är alltså att farsan sa, och "Kuratorn på BUP" skrev, att jag var den som "gjort" sidan vilket är felaktigt! Sidan togs bort på mitt initiativ efter att jag bett "upphovsmannen" om det, detta då vissa som blev uthängda var väldigt arga över sidans existens (och jag fick ju skiten). Ett gäng raggare från Holmsund som jag bråkat med tidigare trodde ju att jag legat bakom sidan och misshandlade mig! Trots att jag egentligen inte hade något med sidan att göra mer än att jag var anledningen till att den skapades då folket på Flashback ville ha en "Fan-sida" om mig, "Agenten", för framtida generationer^^.. Haha, det var ju en rätt komisk tråd på Flashback med mycket vändningar och mycket "sjuka" grejer. 

Tråden och sidan skapades efter att jag lagt ut min hämndfilm mot iranskan och Ilona, och den skapades av en för mig helt okänd användare på Flashback. Sen fick Flashbackfolket (experter på att gräva fram info om folk) fram allt om mig som har stått tidigare i BUP- journalerna.. Och ja, det är en hel del shit!! Därmed blev jag något av en skandal och därmed även en idol på sajten.. Att sen mina politiska värderingar stämde bra överens med Flashback- folkets gjorde ju inte saken sämre.. Så jag fick ett helhjärtat stöd från väldigt många på Flashback forum år 2007, och har enda sedan dess varit en välkänd profil på sajten. Även om jag bannades av admins i dec 2011.

Fel nummer 67:

"Han söker stödpersoner i landet för att bilda en armé."

Rättelse: Fel!

Det var farsans ord!

Under den här tiden i början av år 2007 så blev jag kändis och populär på Flashback helt oväntat (jag hade tidigare varit lokalkändisk, ökänd, på Apberget.se men det förstördes när jag bannades i jan 07), när jag blev kändis på Flashback så var jag inte "ökänd" utan snarare en "idol" för många.  På apberget hade jag iofs också haft ett gäng följeslagare men de var inte lika många och var ofta 13 år eller jämnåriga. På Flashback handlade det om folk över 18 och uppåt. Jag som hade förlorat mina gamla klasskompisar, som var utstött genom avstängningen från Apberget.se och som ofta blev påhoppad av andra bråksugna ungdomar på stan! Nu hade en hel drös av människor på ett för mig helt okänt forum på internet fått upp ögonen för mig!

Med tråden på Flashback och mitt nyvunna kändisskap så ökade min självsäkerhet som sjunkit en aning sedan incidenten på TC i dec år 2005! Folk i Umeå som jag inte kände började komma fram och hälsa, vilja ta kort med mig och dem på osv. saker förändrades på ett för mig väldigt positivt sätt!

Folk på Flashback backade mig genom att busringa, hänga ut och förtala alla dem som tidigare djävlats med mig från 2006 och frammåt! De hittade själva all info och allt material, gamla konversationer i gästboken på Apberget.se där jag och andra sa elaka saker till varandra, folk som skrev anonymt på forumet och som bodde i Umeå, en film där jag får däng av en raggare som kallades Stål.

Flashback grävde själva fram det mesta om mig och andra på egen hand!

När jag väl blivit en "Flashbackidol" så ville alla möjliga hjälpa mig med att få upprättelse! Så jag sa bara vad olika personer gjort mot mig, det resulterade i all möjlig skit mot dem så som busringning, uthängning, beställda saker i deras namn och så vidare!

Jag bad aldrig någon att beställa saker i folks namn, men mobben på Flashback gör som den vill. Jag hade dock makten att "rikta" dess uppmärksamhet mot tidigare ovänner som utsatt mig för skit, den chansen tog jag, hämndlysten som man var. Jag såg det som rättvisa!

När farsan säger att jag "söker stödpersoner i landet för att bilda en armé" så är det felaktigt dels för att stödet redan fanns på Flashback, delvis, jag behövde inte söka! Dels för att jag ville aldrig bilda en "Armé"! 

Jag såg "mobben på Flashback" som min "cyberarmé", i praktiken såg jag mig själv som "Agenten av Flashback"/"Kungen av Flashback".

Med cyberarmé menas en "armé" som bara existerar på internet. Den lyder min minsta vink och jag är dess befälhavare/Kung/hjälte/idol.

Det var så jag kände mig, som "Kungen av Flashback".

Jag såg Flashback som "rättvisan på internet" och man kan säga att användarna betraktades som "lagens långa arm", delvis, som poliser på internet som hade till uppgift att dömma alla som gjort sig förtjänta av det! 
Jag själv var ju "åklagaren"! Jag fattade beslut om vem som skulle stå inför rätta! Hela Flashback var med och fällde domen!

Det fanns aldrig några planer på att bilda en "armé" i det verkliga livet, "Kuratorn på BUP" och min adoptivfar har missförstått det hela!

Därför är påståendet fel!

Vilken värld tror "Kuratorn på BUP" att jag lever i egentligen?!

Internet är en värld för sig och man ska inte blanda samman en cyberarmé av "Flashback-Agenter" (som de kallade sig) med en riktig militär armé!

Det kändes helt enkelt koolt att kalla Flashbacks Agentlojala-användare för min armé, de djävlades ju med alla som jag pekade ut, eller som de själva ville djävlas med!

Det kändes skönt att vara "Kungen av Flashback" och jag tar gärna på mig kronan igen!

Fel nummer 68:

"Victor förstår själv inte vad han gör när andra personer blir provocerade av till exempel homosexualitet".

Rättelse: Fel!

Jag förstår visst vad jag gör när jag provocerar folk med extrema politiska åsikter!

Det kan inte ha varit så att det roade mig (som var ensam) att provocera fram uppståndelse och därmed uppmärksamhet av andra!?

Det var nog mest för uppmärksamhetens skull som jag sa så homofoba uttalanden!

Fel av "Kuratorn på BUP" att påstå att jag inte visste vad jag gjorde, jag var väl medveten om vad jag gjorde!

Det roade mig att provocera folk med mina extrema politiska åsikter på Apberget.se! Hannah Widerstedt är likadan där när det gäller att provocera folk för nöjet i det!

Felet är alltså att "Kuratorn på BUP" säger att jag inte vet vad jag gör, när jag var väl medveten om det.

Konferens 07-03-19:

Fel nummer 69:

"Spottad på av både pojkar och flickor"

Rättelse: Fel!

Det var enbart tjejer som spottade på mig (fjortisar). Killarna stod mest i bakgrunden och såg på. Killarna hotade med spö om jag skulle slå någon av tjejerna! Och polisanmälningarna mot tejejrna ledde inte till något för de var 14 år.

Felet är således att "Kuratorn på BUP" påstår att folk av bägge könen spottade på mig, när det bara var folk av det kvinnliga könet som gjorde detta.

Fel nummer 70:

"Han kan inte tolka omvärlden rätt"

Rättelse:

Fel! Jag kan visst tolka omvärlden rätt!

"Kuratorn på BUP" har "något problem" som hela tiden ska vända allting som händer emot mig!

När jag blir misshandlad så är det jag som "inte kan tolka omvärlden rätt".

Hon borde anse att de andra var de med problemen! 

Felet är därför att hon ger mig skulden för att andra misshandlar mig...

Fel nummer 71:

"Det är svårt att skydda Victor i samhället. Han misstolkar händelser och blir kränkt och misshandlad av andra ungdomar".

Rättelse: Fel!

Det är svårt att skydda mig (var) dels för att jag inte behövde skyddas och dels för att det var de andra som angrep mig, då kan man inte få stopp på problemen genom samtal med mig!

Det hade krävts att man tagit tag i de andra ungdomarna och pratat med dem!

Enda sättet att skydda en mobbad människa från mobbarna är att ta tag i mobbarna, att samtala med offret löser ju ingenting!

"Kuratorn på BUP" förstod inte ens det enkla. De som attackerade mig blev ej tillsagda, alltså fortsatte de med sina angrepp!

Och jag misstolkar inga händelser, så det är fel och ren lögn från "Kuratorn på BUPs" sida!

Att jag blev kränkt och misshandlad stämmer, men det ska man inte vända emot mig som "Kuratorn på BUP" gör, det är misshandlarna som står för skiten och inte offret, alltså är det fel av "Kuratorn" att vända det som jag utsatts för emot mig själv ännu en gång!

Alla dessa fel tillsammans med de hittils ej publicerade 10 felen kommer att bli anmälda till Socialstyrelsen!

Omständigheter som styrker min sak i dessa sex fall av fel eller missuppfattningar, alternativt hänvisningar till handlingar eller personer som kan styrka min sak:

Fel nr 66-67: Läs i BUP-journalerna det psykolog Per har länkat från sajten "welovevictor.tk", där erkänner skaparen av sajten som kallar sig "Kanin" att han är skaparen av fansidan, inte jag själv. Ni ser då även att jag inte ville skapa en armé, utan betraktade Flashback som min cyberarmé.

Fel nr 68: Hör med föräldrarna!

Fel nr 69: Läs förundersökningen i fallet eller lita på mitt ord! Lägger upp den härnäst!

Fel nr 70-71: Hör med släkt och vänner!
























3 kommentarer:

  1. nyligen öppnade imäi verksamhet i Umeå.

    http://www.ingenillegal.org/en-varld-utan-granser

    och sen händer detta mindre än två veckor efteråt:

    http://www.folkbladet.nu/333763/aktionsgrupp-slog-till-mot-migrationsverket?mobil

    sammanträffande?

    umeå behöver agenten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      På vilket sätt anser du att Umeå kommun behöver Agenten?

      1. För att ta reda på omständigheterna kring det där dådet mot IMÄI-verksamheten?

      2. För att få fotfolket att stödja IMÄI-verksamheten?

      3. För att bekämpa IMÄI-verksamheten?

      Tyvärr är inte "Agenten" lika poppis som 07 och därmed inte lika mäktig. Men man kan väl iaf anse att jag fortfarande är populär hos vissa på Flashback och fortfarande en kändis på forumet. Men ingen "Kung" som folk följer blint nej..

      Radera
  2. 3. För att bekämpa IMÄI-verksamheten.

    Agenten behöver ingen popularitet. Agenten är ju agenten.

    SvaraRadera