Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 11 oktober 2012

Love or friendship that will never end?

Ilona Hyvönen har en plats i mitt hjärta och det är väldigt svårt att ta bort henne oavsett vad hon utsatt mig för, jag försöker men kan inte.. Hon plågar mig i mina drömmar på nätterna!

Jag kan hata henne, men hon behöver i princip bara ringa mig och använda sin sexiga röst och några väl valda ord så är hon förlåten och  älskad igen.... 

Ofrivilligt, men hon har betytt mkt de senaste fyra åren.. Vi var mer än vänner men inte tillsammans.. 

Well, evig kärlek från min sida? Eller evig vänskap? Från hennes sida vette fan, men hon har iallafall fått en sak klar och det är att hon gillade min kärlek över mitt hat. En besatthet byggd på hat är värre än en besatthet byggd på kärlek.

Jag anser inte att jag är besatt, jag anser att jag är förälskad.

Kanske därför hon nu vill att saker ska bli som de var och inte att de ska vara som de är.

Och jag är beredd omfamna henne om hon så önskar, då jag fortfarande älskar henne. 

(Så länge hon inte bryter kontakten eller är elak mot mig). 

Jag behöver en kvinna som henne och hon behöver mig. Hennes virrighet ställde till det för oss, men nu är det över, äntligen!

Äntligen min vän, äntligen har du kommit för att stanna.

Lämna mig aldrig mer, och lämna mig inte inlåst någonstans!

Detta är sista gången jag förlåter dig. 

Du är en kall djävel ibland utan medlidande, men innerst inne så är du en liten flicka som behöver mig.

Jag behöver dig, ty du är den kvinnan jag behöver. Med det rätta utseendet, humorn, skrattet, rösten och personligheten.

Sluta att vara så ego bara.. Så blir vi alla glada. När vi ses nästa gång kan inget hålla mig ifrån dig eller dig ifrån mig.

Vi ska omfamna varandra som aldrig förr.

Du är lite som min första riktiga kärlek, klart jag inte kan släppa dig bara sådär..


3 kommentarer:

  1. Hejsan Victor.
    Jag har under lång tid följt din kamp och både fascinerats och förskräckts över händelserna kring dig och din person. Men jag undrar, hur går det egentligen nu, du ältar mycket kring det gamla, vilket jag förstår är en del av den problematik du får hjälp med? Har du det bra på den rättspsykiatriska avdelningen, hur behandlas du av personal och andra patienter. Får du skriva om vad du vill i bloggen sålänge du inte bryter mot några lagar? Vore verkligen spännande att få läsa lite lägesrapporter så att säga, om du får skriva sådant. Mvh //En vänlig själ som önskar att det lugnar ned sig och ordnar upp sig kring dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!

      Det är inte jag som ältar mycket kring det gamla..

      Det är myndigheterna (domstol, soc och psykiatrin samt läkare) som drar upp mina gamla journaler varje gång ett beslut om mig ska fattas!

      Detta leder då till att jag om jag ogillar tillexempel beslutet om förvaltare då måste gräva i det gamla för att se om allting stämmer.

      När jag då märker att det är fel efter fel efter fel så tvingas ju jag påbörja en process där allt ska rättas till!

      Beslutet om förvaltare kanske var rätt med de grunder som fanns i mina gamla journaler. Men om dessa varit korrekta så hade beslutet blivit annorlunda. Därför är det väldigt viktigt att rätta till alla fel i journalerna och sen lyfta fram det inför domstol så att förvaltarskapet tas bort. Även den "allvarliga psykiska störningen" kanske bedöms som fel, men det ändrar inte domen.

      De grundar sina beslut på gamla journaler som grundar sig på gamla händelser.. Om jag inte gillar besluten så måste jag älta det gamla och rätta till det gamla, det är enda sättet att få dem att fatta att deras beslut angående mig varit felaktiga.

      Jag vill inte älta, men de drar ju upp gammalt varje gång jag är i rätten.. Gammalt som är felaktigt på grund utav att BUP-personal misstolkat saker och ting, eller använt fel källor...!!!

      Så jag får inte alls hjälp med att sluta älta det gamla, jag ska få hjälp med att ordna upp felen i de gamla journalerna. Med andra ord så ska Överläkaren här på avd och ag tillsammans gå igenom journalerna och rätta till dem, först efter det kan man lämna det gamla eftersom att allt då är korrekt.

      Jag kan inte besluta om diagnoser och psykisk status på mig sj. Men jag vet när något ur mitt förflutna inte stämmer med vad som verkligen hände.. Och ibland har jag bevis i form av handlingar och i andra fall så har man släkt och vänner som kan intyga att jag har rätt.

      Sen har ju vissa diagnoser som sattes av BUP bevisats överdrivna eller felaktiga av dem själva.. Och andra så som marginell mental retardation bevisades felaktig i RPU:n.

      Jag behandlas som alla andra av personalen och personalen är bra.

      Jag och andra patienter kommer bra överens.. Men de första fyra veckorna var det bråk mellan mig och en annan patient. Han attackerade mig förövrigt.

      Jag får skriva om vad jag vill men man bör inte nämna medpatienter eller personal. Jag skriver inte om min vistelse på rättspsyk utan om de gamla felen i journalerna som måste bli rättade. Den senaste tiden har jag skrivit om Ilona, men nu har ju hon bett om fred så att säga. Så blir väl att fortsätta med fel 41 till 81 härnäst i BUP-journalerna.

      Radera
    2. För en vecka sedan blev det förbjudet för intagna att vara på andra intagnas rum.. Innan detta förbud så brukade jag och andra intagna ofta spela dataspel/TV-spel på mitt rum. Efter förbudet sitter jag mest vid datorn och är bara ute vid måltider eller när det är något speciellt planerat.

      Så min tid spenderas precis som hemma i lägenheten: framför datorn med andra ord.

      Skillnaden är att jag nu har "utegångsförbud" och därför inte kan lämna datorn för att göra annat även om jag skulle vilja.. Så för dem som ville att jag skulle sitta mindre vid en dator och vara ute mer så har den här domen slagit fel.. Nu får jag inte gå ut, så jag har inget annat val än att sitta vid datorn eller sova.

      Häktade får inte ha dator eller internet men jag avhäktades den 21 och fick dator den 25. Internet fick jag den 28 även om jag tillfälligt kunde surfa den 25 via mobilens 3G- kort.

      Med den nya regeln ang att vara på varandras rum så blir man mindre social, det är en konsekvens av den. Jag får ha mobil här också men tyvärr ingen modern mobil då kamera är förbjudet..

      Jag har redan varit på permission förresten och sett "The Dark Knight Rises", hade permis från 18:00 till 24:00. Men det var med en soc-kontakt så det var därför den gick igenom. Sen underlättar det med att jag har utan SUP (särskild utskrivningsprövning) så läkaren beslutar i allt, jag behöver inte be Förvaltningsrätten om lov.

      Min plan är iallafall följande ang den här bloggen:

      1. Skriva klart alla felen och rättelserna.

      2. Skicka allt material till BUP och få ett svar från dem.

      3. Dåliga svar från BUP och en anmälan till Socialstyrelsen görs.

      Angående vistelsen här på Rättspsyk så finns det inte så mycket att säga. En dag ser ut:

      1. Äta regelbundet frukost, lunch, middag och kvällsfika. Gå ut med personal runt sjukhuset varannan dag. Sitta vid dator eller TV resten av tiden. Ta emot besök ibland då och då beroende på när de besöker en. Ha ett möte med kontaktperson på avd en gång i veckan. Får fara med personal och köpa spel en gång i veckan om så önskas. Kan ansöka om permis på måndagar till Överläkaren på avd.

      Beslut om ifall jag släpps fattas i december, sen tar det 6 mån till nästa beslut ifall jag inte släpps.

      Mer än så är det inte.. Eller jo, det är krav på att man ska lägga sig 11 på vardagar och 12 på helger samt att man ska städa varje onsdag. Hur man följer det kan variera från dag till dag. Mvh

      Radera