Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

söndag 21 oktober 2012

Förundersökningsprotokoll i ärendet som gällde "Hets mot folkgrupp"! Skedde på stan efter valrörelsen i närheten av Frasses år 2006! Det som orsakade konflikten som ledde till brotten var Apberget- diskussioner angående homosexuella. Brottstid: 06-08-25 innan skolstarten!


Polismyndighet
Västerbottens län

Brottsplats
FRASSES BAR/PARKERINGEN, RÅDHUSTORGET 1
UMEÅ

Brottsbeskrivning
Hets mot folkgrupp

Involverade personer

Brännberg, Patrik                                                                     Anmälare

Grönlund, Jonathan                                                                  Vittne
Kaza, Davis Andrejs                                                                 Vittne
Ljungqvist, Ann-Catrin                                                             Vittne
Söderström, ?o?i?a                                                                   Vittne

Nygren, Victor Fernando                                                         Misstänkt

Brännberg, Patrik                                                                    Uppgiftslämnare

Fritext grundanmälan
Patrik Brännberg kommer in på polisstationen för att anmäla att han blivit hotad och msshandlad. I samband med detta så gjorde den misstänkte en "Hitlerhälsning".

Anmälan kopplad till:
(Se de andra tre ärendena!)

Brottet
Hets mot folkgrupp
Brännberg anmäler att Victor Nygren efter att ha slagit Brännberg tagit några steg bakåt och rest armen till en "Hitlerhälsning" samtidigt skrek Nygren "Heil Hitler".
Vad Brännberg uppfatade så skedde detta en gång.
Hitlerhälsningen var inte riktad mot någon speciell person.

I deras omedelbara närhet befann sig cirka 15-20 personer som hörde och såg vad Nygren gjorde.

VITTNEN?
Ja!

Övrigt:
Det finns flera förhör i DUR kopplade till de andra K.nummerna. De beskriver samma händelse.

Hörd person
Nygren, Victor Fernando

Den hörde är
Misstänkt

Berättelse

Närvarande under förhöret är Victors offentlige försvarare Olof Hellström, Victors pappa Gösta samt advokataspirant.

Victor FÖRNEKAR hets mot folkgrupp.

Victor säger att under diskussionen om homosexuella med valarbetaren från Rättvisepartiet och ?o?i?as kamrater så tog Victor fram sitt medlemskort för Sverigedemokraterna (fel, SDU). Victor kommer inte ihåg om det var före eller efter han slagit till valarbetaren som han gjorde Hitlerhälsningen och sa "Sieg Heil".

Victor säger att denna hälsning enbart var ämnat till valarbetaren från Rättvisepartiet. Victor säger att Rättvisepartiet har stått och sagt att Sverigedemokraterna är nazister på torget i Umeå.
Victor säger att Rättvisepartiet sprider falska rykten om Sverigedemokraterna.

Victor säger att han gjorde Hitlerhälsningen och sa: "Sieg Heil" var för att enbart kränka och håna valarbetaren från Rättvisepartiet.

Förhöret uppläst och godkänt.

Jag blev dömd för "hets mot folkgrupp" för att jag höjt och sträckt ut min högerarm, hur sjukt är inte det?

Okej, om man är nazist och verkligen vill hetsa mot judar, afrikaner osv så bör man kanske bli dömd.. Men jag var på inget sätt en nazist (är mörkhyad och adopterad från Brasilien) och riktade mig inte mot judar eller annan folkgrupp.. 

Jag sa det jag sa i ilska för att håna valarbetaren som jag visste dels hatade nazister, dels kallade oss "Sverigedemokrater" för nazister.. Ja, jag var ju medlem i SDU. De hade dagarna innan hållit tal på torget om vilka Nazister SD var och att de måste stoppas, deras reklam sa något i stil  med "Bekämpa SD och andra nazister etc".. 

Klart jag kände ett behov av att håna honom där när han trots allt sökt upp mig för att skälla på mig och hota mig med polisanmälningar för att jag använde yttrandefriheten emot homosexuella.

Jag anser fortfarande att jag riktade mig mot Patrik och inte emot en folkgrupp, det var fel av rätten att dömma mig för "hets mot folkrupp" för att man säger "Sieg Heil" och reser högerarmen..



2 kommentarer:

  1. Kan inte påstå att du är oskyldig någonstans när du gått och tiggt om att få stryck och bli behandlad dåligt.
    Så vart systemet har behandlat dig fel, skulle vara en jävligt bra fråga.

    Och angående Aspergers"fallet" så om du inte visste det så kan många barn ha autisktiska-drag när dom är mindre som sen kan "växa" bort med åldern så du kan mycket väl ha haft autistiskadrag, sen visst är det FEL att säga att du var aspberger men det är no big deal det är ingen som INTE går att korrigera.
    Bara för att någon är bra på ngt som sprinter i ditt fall betyder inte det att man inte kan ha något sorts utvecklingsfel.
    Alla autistiska barn har oftast ngt dom är bättre på än annat och sprinter kanske var din styrka.
    Och du var barn så jag tror inte att du var så självmedvetena så att du skulle kunna "ställa" en egen diagnos på dig själv.

    Bara av det jag har läst här så "säger" det ganska mkt om att inget talar egentligen för din fördel och om du inte kan se en överblick över dig själv utefter det du skrivit och se hur allt det här verkligen låter så tycker jag lite synd om dig.

    Ps. Känns det bra för dig att lägga ut en bild på dig och en tjej där man i stortsett ser hela hennes kön inkl asshole om det hade varit mer ljus??
    Vad söker du? Bekräftelse eller uppmärksamhet, det är något som fattas i ditt liv som du ständigt verkar "söka" och inte är det rättvisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Först och främst fegt att skriva anonymt, var nära på att inte publicera kommentaren på grund utav det.

      Har jag gått runt och tiggt om att få stryk och bli dåligt behandlad? För att jag sympatiserade med Sverigedemokraterna eller för att jag är konservativ av mig då mina föräldrar är konservativa och jag haft en bakgrund med kristen tro och kyrka? Jag tillhör inte dem som tycker att HBTQ har i kyrkan att göra.

      Jag var inte en autistisk person.. Jag hade enbart drag av autism. Det är sant att jag kan ha varit mer så när jag var yngre men det var jag nog inte. Sen angående "Asperger" så kan den diagnosen enkelt strykas.. Men det är inte FELEN I BUP JOURNALERNA som är det viktiga att ändra.. Det är enbart viktigt att rätta till FELEN för att kunna BEVISA att FÖRVALTARSKAPET var FELAKTIGT!

      Jag fick förvaltare för att min tidigaere god man Håkan Gyllin ville besluta i allt och diktera.. Nu räcker det inte med att ge bort pengar och vara lättutnyttjad för att få en förvaltare (det var grunden för god man), för att få en förvaltare så krävs det att det finns medicinsk grund. Annars så skulle alla i programmet "Lyxfällan" ha fått en förvaltare.. Håkan drog fram BUP-intyg inför rätten där Kuratorn där och en läkare påstod att jag led av ASPERGER, "marginell mental retardation" och var i behov av en massa stöd och hjälp av samhället!

      Nu stämde inte diagnoserna. Och den hjälp de syftade på (pga drag av autism) handlade om SOL-team när jag flyttade hemifrån. Varför förvaltaren använde och kunde använda detta i förvaltarskapsärendet vet jag inte.. Men förvaltaren använde dessa felaktiga handlingar som sitt argument i Tingsrätten för att jag skulle anses "sjuk nog att behöva förvaltare" och därmed så fick jag en förvaltare..

      Genom att rätta till felen så vill jag sedan peka på att grunderna för förvaltarskapet var fel, därmed ska förvaltarksapet avlägsnas omedelbart.

      Inför Hovrätten så träffade jag en läkare som skrev ett nytt intyg.. Men hon grundade sin skrivelse på gamla felaktiga bUP-journaler så det blev inget bra resultat.. Fortfarande så var jag "förmodat låg begåvad" och en "ung man med asperger".. Hovrätten missuppfattade även hur min hjälp såg ut och alla som känner till min situation (innan jag hamnade på rättspsyk) vet att de överdrev saker i sin slutplädering. De fick en extrem bild av mitt hjälpbehov, tolkade saker fel.. Sen inser de inte det självaoch säger att jag får överklaga till Högsta domstolen.. Men HD tar inte upp ärendet trots alla fel. Så myndigheterna gör en massa fel som drabbar mig och sen skiter de i att ta hänsyn till att de behandlat mig fel.

      De låter felen finnas kvar och behandlar mig därefter, det är inte okej! Så om du undrar varför jag rättar felen i journalerna? Det är inte för att allt ska vara rätt.. Det är för att påvisa att förvaltarskapet var och är fel så att de tar bort det.

      Angående bilden så ser man inte alls hennes kön.. Och det är en skrytbild då hon är rätt snygg.. Och en hämndbild var det tidigare då hon orsakade så jag hamnade på rättspsyk.

      Radera