Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 13 oktober 2012

FEL i BUP -journalerna (81 fel) - Fel nummer 51 till 54! Ang relationen till min mor, de två misshandlarna jag blev utsatt för under 06 samt mitt och syrrans påstådda behov av skydd i samhället! (En mer detaljerad version av felen och mina rättelser, publicerar ej om journalhandlingarna!)

Jag år 2006!

Besök på BUP 06-09-19:

Fel nummer 51:

"Victor försöker ta ut avståndet till moder genom att inte äta den färdigbredda mackan som modern har gjort när han kommer hem från skolan."

Rättelse:

Fel! Min mor tjatade om min diabetes hela tiden och drog in allt gott och sockrigt som jag brukade äta innan diabetesen i mars 05! Hon bytte ut all vanlig pasta till fullkornsvarianten och även riset byttes ut, detta då "den var nyttigare" (men inte godare), och hon började snåla med rätter som våfflor!

Jag uppskattade inte hennes mentalitet att neka mig godsaker och goda rätter på grund utav min diabetes, jag ville äta det som var gott snarare än det som var nyttigt. På grund utav morsans beteende med maten efter min sjukdom så började jag att i protest dissa hennes mackor och så vidare!

Föräldrarna blev överbeskyddande efter att jag drabbats av diabetes typ 1 och de började säga nej till läger och annat skoj med argumentet "Hur ska du klara det? Du som har diabetes".

Irriterad på den försämrade tillvaron som framför allt morsan stod för så ville jag inte äta hennes mackor!
Hon behövde inte bli "galen" för diabetesens skull, delvis neka mig saker med den som grund och ge mig äckligare och mindre gott käk!

Felet blir således att bakgrunden till att jag tog ut avståndet till morsan inte nämndes i journalen (överbeskyddande mentalitet på grund utav diabetes).

Syrran fick fortfarande god mat, mycket godis och sockerkakor och så vidare och jag blev avundsjuk och sur på morsan!

Fel nummer 52:

"Victor har beslutat att inte ta hämnd på "de som lade ut misshandeln på nätet"."

Rättelse:

Fel! 

Det rörde sig om två olika misshandelsfall:

Jag efter misshandeln innan sommaren 2006! Fick 3k i skadestånd.

"Just innan sommaren 06 så blev jag misshandlad av 3 manliga elever från Tegs Centralskola, jag gick då IV! Dessa dömdes senare att betala mig 3000 skr i skadestånd, en av killarna var 14 år och klarade sig därför helt! Killen som var 14 gjorde mest.."

Den andra misshandeln skedde i augusti eller september 06 och skedde i Röbäck. Denna misshandel filmades av några brudar i misshandlarens sällskap. Det var Ståhl som var ansvarig! Här har ni filmen:


Allt reddes ut genom att jag och Ståhl träffades (via en gemensam kontakt) och pratade på stan. 

Felet blir således att BUP trott att det rört sig om samma misshandel!

Fel nummer 53:

"Det är ok för både föräldrar och barn att lämna ut sekretessbelagda uppgifter".

Rättelse:

Fel! De lurade mig att skriva under skiten genom att påstå att dessa handlingar inte var skadliga trots att de är skadliga eftersom det står så många fel!

Ingen har rättat handlingarna tidigare! Det tog sex år!

Och Rättspsyk tog journalerna som fakta, blir helt galet!

Felet är att jag som 16- åring inte blev informerad om riskerna, nämligen att handlingarna ligger kvar hur länge som helst samt att Rättspsyk okritiskt kommer läsa dem som ren fakta och använda mot mig vid en eventuell RPU sex år senare!

Konferens 06-09-22:

Fel nummer 54:

"Och Victor och Victorias behov av skydd i samhället."

Rättelse:

Fel! Vi hade inget behov av skydd i samhället!

Alla dessa fel tillsammans med de hittils ej publicerade 27 felen kommer att bli anmälda till Socialstyrelsen!

Omständigheter som styrker min sak i dessa fyra fall av fel eller missuppfattningar, alternativt hänvisningar till handlingar eller personer som kan styrka min sak:

Fel nr 51- Hör med morsan!

Fel nr 52- Kolla in handlingarna i fallet och ni ser att händelsen med Kristoffer Ståhl på Röbäck är en annan händelse!

Fel nr 53- Min mening är att jag inte var med på att lämna ut handlingarna, de lurade mig!

Fel nr 54- Hör med syrran eller med mig eller med föräldrarna..













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar