Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 13 oktober 2012

FEL i BUP -journalerna (81 fel) - Fel nummer 46 till 50! Ang Kuratorn på BUP:s missuppfattningar gällande vem som bestämde i hemmet, mössan och annat! (En mer detaljerad version av felen och mina rättelser, publicerar ej om journalhandlingarna!)

Jag 06!

Besök på BUP 06-05-09:

(Källor: Föräldrarna)

Fel nummer 46:

"Föräldrarna behöver stöd för att begränsa Victor".

Rättelse:

Det är felaktigt!

Visst, föräldrarna behövde stöd för att tackla min vrede 04-05!

Men de behövde inte stöd med att stätta regler i hemmet 06!

(Bara vad gällde datoranvändande möjligtvis).

Fel nummer 47:

"Victor kissade i en mössa och kastade kisset i korridoren".

Rättelse:

Fel! Nilla Borgs version!

Alla inblandade beskriver i förundersökningen att jag "kissade i en mössa och kastade mössan på en annan elev".

Nillas version är felaktig!

Fel nummer 48:

Det står skrivet att jag och mitt gäng på ca: 20-40 pers "cyklade" hem till en snubbe, men halva gänget körde moped, bland annat jag själv!

Fel nummer 49:

Kuratorn på BUP skriver att "modern uppger att de inte kan göra det eftersom Victor isåfall kommer att slå henne" gällande att "stänga ner apberget", delvis neka mig tillgång till internet!

Rättelse:

Det var felaktigt!

Jag skulle garanterat ha blivit arg men det fanns inget som pekade på att jag skulle slå morsan på grund utav det!

Besök på BUP 06-06-20:

Fel nummer 50:

Kuratorn på BUP skriver citat "Det är tydligt att Victor har svårt att förstå omvärlden och han ställer intresserade frågor".

Rättelse:

Det är inte alls tydligt!

Jag förstår mig på omvärlden och jag ställde inga intresserade frågor om det!

Felet är att Kuratorn på BUP får mig att framstå som en utomjording av något slag som ramlat ner från rymden!

Men jag är en adopterad människa, en person som bott i Sverige sedan jag var två och en halv månad gammal.

Jag vet hur det är att leva i Sverige och jag invandrade inte i de sena tonåren precis!

Misstänker främlingsfientlighet och rasism hos kuratorn på BUP här!

Varken jag eller min syster ramlade ner från rymden eller invandrade hit i sena tonåren, alltså har vi fått en normal uppväxt i Sverige av våra adoptivföräldrar på vanligt medelklassvis.

Villa, tomt, presenter, julklappar, leksaker, vänner och lekar med mera.

Problemen med bråk och mobbing var lika mycket andra elevers fel som mitt eller min systers!

Jag förstår mig på omvärlden bättre än de flesta! Jag hade inga frågor om den!

Det jag inte förstod mig på var det motsatta könet samt det faktum att lärare och så vidare gav mig skulden jämt vid konflikter!

Jag var en välanpassad svensk under hela uppväxten med mycket kompisar och intressen.

Det var först i årskurs 9 som jag blev "mindre anpassad", på grund utav dåligt bemötande av TC och dess elever (kvinnliga framför allt) under det sista året på skolan.

Fel att jag skulle vara en främling för svenskar, jag är mer svensk än Brasilianare och svenska är mitt modersmål. Talar ej portugisiska!

Kuratorn Sibylla kränker mig när hon framställer mig som en främling som landat på "planeten" Sverige tillsammans med min utomjordingstvillingsyster!

Rasism? Upplever en kränkning! Jag är svensk och har alltid varit som alla andra i Sverige, har jag blivit annorlunda så är det för att omgivningen gjort mig sådan! Genom att särbehandla mig negativt!!

(Slutet på det första blocket, inte så mycket kvar av BUP-felen!).

Alla dessa fel tillsammans med de hittills ej publicerade 31 felen kommer att bli anmälda till Socialstyrelsen!

Omständigheter som styrker min sak i dessa fem fall av fel eller missuppfattningar, alternativt hänvisningar till handlingar eller personer som kan styrka min sak:

Fel 46- Hör med mina föräldrar!

Fel 47- Läs förundersökningen i fallet!

Fel 48- Jag hade fyllt 16 år och använde en moped!

Fel 49- Hör även här med päronen!

Fel 50: Ta ett snack om detta med föräldrarna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar