Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

söndag 2 september 2012

Ossler på Flashback har inte fattat någonting trots att han verkar följa mig och gillar att jag skriver- Dags att förklara ett och annat för honom!



Ossler skriver på Flashback i denna tråd: https://www.flashback.org/t1878501p6 följande:

De diagnoser han har på papper är Aspergers och marginell mental retardation. Sedan kan man ju bara spekulera han sitter ju på rättspsyke nu pga av mordbrand. Han är ju en klassisk stalker så han har lite besöksförbud hos diverse tjejer, lite borderline kanske. Han har dragit kniv mot sin pappa, har djurförbud, mopedförbud osv. Victor har även förvaltarkap så han inte ska ge bort alla pengar till olika tjejer då han har extremt svårt att säga nej. Sedan är han en klassisk rättshaverist som ska överklaga allt in absurdum. Sedan är han utåtagerande och och impulsiv har bla kissat i sin mössa och kastat på tjejer. Kolla in hans blogg för att följa hans kamp mot myndigheterna från rättspsyk.

http://mrnygrenfan.blogspot.se/searc...max-results=50

Min rättelse:

I BUP-journalerna hade jag följande diagnoser:

. Autistiska drag: Icke verbala inlärningssvårigheter.

. Marginell mental retardation.

. Trotssyndrom.

Koordinationsproblem (minns inte benämningen).

Senare har kuratorn på BUP ändrat min diagnos (utan behörighet att göra detta) från "Autistiska drag: Icke verbala inlärningssvårigheter" till "Aspergers Syndrom".

Folk på Rehabpsyk har läst i BUP-journalerna och bara apat efter som idioter, därför har de skrivit "man med Aspergers syndrom" ett flertal tillfällen trots att det skulle ha stått "man med Autistiska drag". Rehabpsyk har även skrivit "förmodat lågbegåvad ung man" ett flertal gånger baserat på "marginell mental retardation".

Handlingar som bevisar min sak gällande diagnosen Asperger är bland annat Pers psykologutlåtande daterat 06 där det bedömdes att jag inte hade en utvecklingsstörning, samt att mina autistiska bekymmer inte var tillräckliga för en "Aspergerdiagnos". Det finns även en neuropsykiatrisk utredning (gjord av samma kurator som senare ändrar benämningen!?) som gör klart att jag endast uppgyllde tre kriterier för diagnosen Asperger, för att få diagnosen behövde man uppfylla sex stycken kriterier. Även NEP-teamet påpekade detta!! Jag hade alltså inte "Aspergers syndrom", trots att det står så i slutet av BUP-journalerna och på flertalet ställen i Rehabpsyk-journalerna.

Rehabpsyk gjorde aldrig några utredningar på mig utan skrev bara saker baserat på de gamla handlingarna från BUP!

Angående "marginell mental retardation" så fick jag den diagnosen baserat på att jag inte presterade så bra på IQ-testerna 06. Ärligt talat så visste jag inte hur man skulle tänka kring dessa tester och chansade mycket. Därför blev resultatet inte så bra och jag bedömdes ha en IQ på högst 83.

Efter att ha gjort en RPU (ska publicera hela RPU:n framöver) så bedömdes det att jag enligt testerna inte uppfyllde kriterierna för en "marginell mental retardation", mina resultat var för bra!! Om man tar i beräkning resultat på tester och snabbheten för mig att lösa dessa så var resultatet på 89 i IQ, bättre än 83 från BUP. Om man bara tar hänsyn till mina testresultat och inte bryr sig om att jag var rätt långsam på att besluta mig för mina svar, ja, då var mitt resultat 96 i IQ! Med andra ord bedömdes jag vara inom ramen för en normalintelligent person! Inte under!!!

Jag sitter heller inte på Rättspsyk för mordbrand.. Jag var misstänkt i två dagar för mordbrand men sedan så rubricerades ärendet ned till "Försök till mordbrand/alternativt olaga hot grovt brott". Rätten bedömde att det inte rörde sig om "försök till mordbrand" då uppsåt saknades för detta brott. Jag dömdes istället för ett "olaga hot", och det bedömdes som grovt på grund utav att jag använt eld och gjort det hemma hos målsäganden! Jag sitter alltså inne för "Olaga hot, grovt brott".. Jag anser inte att det var ett grovt brott.

Jag har kontaktförbud (det nya ordet) mot Ilona Hyvönen, inte mot någon annan! Tidigare under 07 så hade jag även besöksförbud mot henne samt under 2011. Besöksförbudet under 07 togs bort efter ett tag pga att det saknade grunder! Jag har även haft besöksförbud mot "Admin Viktoria" på Apberget.se under 2010, varför jag fick det vete fan.. Jag förföljde henne inte, och jag ringde henne högst vid två tillfällen! Uthängningar bryter ej mot förbudet eftersom att man inte tar kontakt när man "hänger ut" någon.. Jag valde dock att inte överklaga det förbudet pga att jag inte brydde mig nämnvärt om Viktoria Klingefors Hedlund!! Hon och jag hade bara en historia där hon stängt av mig från sajten apberget.se och däför utsatte jag henne för skit på Youtube och Flashback i flera år, men jag förföljde henne aldrig.

Mina vänner på sajten gick ju inte längre att behålla kontakten med, och jag var "Apberget-hjälte-kändis" innan jag blev "Flashback-hjälte-kändis". Flashback ersatte apberget!

Jag har ingen Borderline och ingen personlighetsstörning.

Jag drog kniv mot min far vid ett enstaka tillfälle och då hotade han mig med en krycka!

Djurförbud har jag och det är helt fel, självklart överklagade jag så långt jag kunde.

Mopedförbud har jag ej, jag har "körförbud" av "EU-mopeder" samt andra körkortskrävande fordon, tills vidare!! Om jag skaffar en 30-moppe (de går ofta 40 km/h från butik) så får jag köra den, jag är för gammal för att de nya reglerna om förarbevis för vanliga mopeder ska gälla mig!

Jag kan bara skaffa en vanlig moped och köra.. Dock så gillar jag mina EU-mopeder och kommer att överklaga beslutet om "körförbud" samt att få tillbaka dem tillslut oavsett vad. Den ena EU-mopeden som jag äger har varit med mig sedan december 04, började att köra den i maj 05.. Den andra EU-mopeden är så mäktig (ser ut som och är stor som en MC, brudarna blir som tokiga så den vill jag fortsätta att imponera på dem med) att jag inte tänker sluta att använda den.. Tyvärr så måste den dock bli laglig och får inte längre gå 90km/h som den gick från att jag köpte den i trimmat tillstånd.

När jag har kommit tillrätta med BUP-felen så kommer förvaltarskaps-felbeslutet att ändras, det är jag säker på.

Jag är ingen rättshaverist, jag är en man som står upp för mina rättigheter som elaka myndigheter har berövat mig på! BUP lade grunden för allt jag blivit utsatt för genom åren genom att skriva SKIT i journalerna!!! Anfallet på BUP byggs upp för fullt genom mina rättelser och bevismaterialet som jag postar. Socialstyrelsen får 81 fel att ta ställning till, sen i värsta fall blir det media!

Jag är en mycket desperat ung man (desperat över att få rätt), och jag kan gå hur långt som helst för att få rätt mot dessa svin.. Även om hela mitt liv finns på internet!!!

Du läser heller inte särskilt bra... Mössan som jag kissade i tillhörde en annan person vid namn Herman och inte mig.Tjejerna borde inte ha blivit träffade, meningen var att träffa Herman.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar