Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 13 september 2012

FEL i BUP -journalerna (81 fel) - Fel nummer 37 till 40! Ang den neuropsykiatriska utredningen daterad 06! (En mer detaljerad version av felen och mina rättelser, publicerar ej om journalhandlingarna!)

Jag någon gång under 05-06!

Neuropsykiatrisk Anteckning daterad 2006, BUP.

2006-02-03: (Källa: Modern).

Fel nummer 37:

Humör/känsloläge
Affektionskontroll

"Han ser inte sin egen del i konflikter"

Rättelse:

Jag har alltid sett min egen del i konflikter. Andra (lärarna på TC tillexempel) har haft svårt att se de andra elevernas del i konflikter!

Låg- och mellanstadielärarna insåg detta efter BUP -kontakterna med Berit påbörjats och alla problem löste sig på skolan!

Men personalen på högstadieskolan gjorde misstaget att ge mig all skuld och BUP lyckades inte "rätta till" problemet att jag fick all skuld denna gång, mest för att det inte hölls gemensamma möten där BUP, föräldrar och skolpersonal närvarade!

BUP med kurator Sibylla gillade att "köpa" skolans bild av att jag var problemet på skolan, kan det bli mer fel? De hörde skolpersonal utan att höra oss andra..

Jag var alltid utsatt först! De brott jag begått är ofta hämndaktioner för tidigare oförrätter eller så handlade det om okunnighet med vad som är ett brott och inte! Helt fel att BUP okritiskt köper Tegs Centralskolas version om att "jag inte kan se min del i konflikter"!

Social interaktion.

Fel nummer 38:

"Svårt att förstå sociala regler och svårt att anpassa sig till dem".

Rättelse: Stämmer ej!

Jag kan fungera väldigt bra socialt och anpassa mig bra till andra!

Det ser man bland annat på hur jag fungerat med vänner från att jag var liten och fram tills årskurs nio. Även Tonårsbibelskolan (04-05) och friidrotten (01-04) bevisar detta! 

Ska man ta nutiden som ett exempel så kan man se att jag och andra intagna på Rättspsyk här i Umeå kommer bra överens och fungerar bra framför film eller TV/data-spel! Oftast så är folk på mitt rum och lirar och det beror inte på att jag inte kan samspela med dem.. Det var så mycket spring till mitt rum på nätterna att jag fick byta rum. Jag och mina prylar är rätt så populär/populära hos vissa här inne på rättspsyk. I början blev det några bråk med en kille, men det har inte hänt något sådant på flera veckor! Plus att han startade bråken!

Min före detta tjejkompis/förälskelse Ilona och jag har även samspelat väldigt bra under olika perioder.. (Kontakt med varandra 2008-2012). Bland annat så har vi ätit surströmming (som hon inte gillade), julskinka och så vidare och umgåtts medans vi lagat maten (som jag kommit med) samt ätit den. Ilona var experten på att laga maten, men jag gjorde det jag kunde..Även sett mycket film! Festat och så vidare.. Anser inte att jag inte kan samspela och umgås med folk! 

Min stora sociala eller verbala förmåga på internet visar också på detta! Kan festa och så vidare även om jag är mer av en datanörd. 

Kognition.

Fel nummer 39:

"Samtidigt skulle han vara först och det innebar att han inte tog några hänsyn".

Rättelse:

Det stämmer att jag skulle vara först till en massa saker under låg- och mellanstadiet.

Felet ligger i att "kuratorn på BUP" får det att låta som om jag skiljde mig från mängden på grund utav detta!

DET GJORDE JAG INTE!!!

I princip alla killar i klassen tävlade om att komma först i matkön, på badbussen och så vidare!

Ingen tog någon hänsyn till andra, man trängde sig för att komma först till de bästa platserna längst fram i bussen och så vidare!
Felet blir att "kuratorn på BUP" målar ut mitt beteende som annorlunda! Alla tuffa killar skulle vara först! Inte bara jag..

Lekbeteende

Fel nummer 40:

 Intressen: "Enl modern så läste Victor bra, men numera använder han bara datorn. Han har stått över ett år i skolan"..

Rättelse:

Jag hade lagt böckerna på hyllan år 2006 och satt mest vid datorn vid den tiden ja, men morsan har ingen koll på datorer..

Felet blir när min mor får det att låta som om jag bara satt och skrev på MSN eller Apberget hela tiden, det stämmer inte!

Jag skrev en hel del, spelade dataspel, såg japanskaTV-serier (tecknade), läste japanska mangaserier (serietidningspockets), skapade filmer som visade när jag spelade spel (filmade spelet via Fraps) eller liknande. Spelade mycket World of Warcraft! Läste tidningen och om kommande spel och filmer!

Utöver ovan nämnda så lanade jag ibland med en eller två olika vänner, körde min EU-moped, såg på bio med mera. Jag hängde även på stan ibland!

Åren innan jag fyllde 15 år så var det väldigt vanligt att jag lekte "kurra gömma med dunk" med polare men åldern sa ifrån när man blev 16 +.

Jag läste så mycket fantasy från årskurs fyra till åtta att jag tappade intresset för det i nian.

Jag hade varit på sommarläger både 04 och 05 men 06 var man härdad.

Friidrotten lades ned i början av 05 på grund utav diabetes!

Felet är således att min mor och "kuratorn på BUP" målar upp en felaktig bild där jag framstår som någon som bara skriver skit på datorn, den bilden är inte rättvis för min barndom! Idag är den mer rättvis än då.. Men det är fortfarande inte allt jag gör idag!! Jag använder datorn till mycket annat och därför har jag varit frånvarande från bloggen sedan tisdagen den fjärde i nionde 2012.. Men jag har varit aktiv på internet varje dag och gjort olika saker som t.ex. spelat spel, läst tidningar, läst om modifikationer till spel, sett filmer på Youtube, varit inne på MSN och varit inne på Facebook med mera.

Det är också felaktigt att jag skulle ha "gått om ett år i skolan".. Jag och min syster gick aldrig om något år i skolan!! Vi väntade med att börja skolan med ett år och gick därför två år på förskolan. 

Ser ni läraren Berit Olofssons "lärarskattning" så ser ni att hon nämner att vi aldrig gått om något år!

Lärarskattning.

Allt är korrekt av det som läraren skriver men läraren vet inte om att både jag och min syster gick förskolan två år och därmed började skolan ett år efter våra jämnåriga. Det fanns två anledningar till detta:

1. Jag och min syster hade varit ovanligt små som bebisar och ansågs därför inte mogna att börja skolan som sjuåringar, vi skulle vänta ett år till.

2. Klassen hade 33 elever.. Årsgruppen 89 var riktigt stor och därför så ville förskolelärarna ta två flugor i en smäll och minska klassen med två personer. Åldersgruppen födda 1990 var en mindre andel.

Alla dessa fel tillsammans med de hittils ej publicerade 41 felen kommer att bli anmälda till Socialstyrelsen!

Omständigheter som styrker min sak i dessa fyra fall av fel eller missuppfattningar, alternativt hänvisningar till handlingar eller personer som kan styrka min sak:

Fel nr 37: Se samtliga förundersökningar i fall där jag är inblandad. Man ser tydligt att jag visst kan se min del i det som händer.

Fel nr 38-40: Hör med föräldrar eller med min syster så kan de intyga att det jag säger stämmer! Kolla även in läraren Berit Olofssons lärarskattning som finns med i slutet av denna "neuropsykiatriska undersökning" daterad 06.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar