Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 25 augusti 2012

Tisdagen den 22 maj 2012 så arresterades jag.. Allt för att Ilona ljugit i fem veckors tid och jag tyckte synd om henne! (Trodde på lögnen)..

Ilona!
Jag betalade leopardtröjan för 500kr och for ner till H&M vid Ica Maxi och köpte den i Nov 2011! Hon bad mig och jag var snäll mot henne..


Bakgrundshistorien:

Det blev på det viset att jag i slutet av aprill 2012 lämnade kvar en ryggsäck hos Ilona innehållandes en ny rakapparat, en kylplatta till en laptop, en laptop samt en film och sladdar till prylarna. Detta då Ilona under en fredag när jag var hos henne, hon sa åt mig att hon skulle på tjejmiddag klockan fem (klockan var cirka kvart i fem) och därför så hade jag enligt henne inget annat val än att fara därifrån. Jag hade även min playstation 3 med flera spel och bärbara hårddiskar på plats.. Med tanke på att jag körde moped så blev det lite mycket att ta med sig allt på en gång, därför så blev vissa saker kvar.

Det var då tänkt att sakerna skulle hämtas dagen därefter men det blev aldrig så.

Någon vecka därefter så ringde Ilona upp mig och gjorde sig rolig på min bekostnad genom att imitera min röst som om den lät på ett efterblivet sätt! Pga att Ilona gjort detta ofta så att mitt självförtroende över min egen röst minskat enormt så blev jag mycket ilsken, det blev inte bättre utav att Sandra asgarvade i bakgrunden! För att ge igen så la jag ut en bild på Ilona på nätet som togs bort efter några timmar, man såg ett naket bröst. Sandra skickade då massvis med sms till mig där hon bad mig att ta bort bilden, annars skulle hon polisanmäla mig. Hon uppgav då även att Ilona försökt att ta sitt liv med en stor kökskniv och att hon förts med ambulans till psyket! 

Samtidigt så skrev Ilona själv ett något mindre antal sms där hon drog en historia om att hon mådde jättedåligt över bilden, hade huggit sig själv med en kökskniv så att hon sett delar av huden innanför, hade blivit förd till sjukhus med ambulans samt hade varit våldsam emot personalen där när de försökt hindra henne att lämna!

Efter alla dessa sms så tog jag bort bilden.

Senare under de följande tre till fyra veckorna så ringde Ilona upp mig ett antal gånger och lät väldigt hög/påverkad av droger i telefonen!

Ilona kunde då beklaga sig om hur hemskt hon hade det inne på psyk, att hon var instängd i ett rum och inte fick ha någon kontakt med andra. Mitt i samtalet kunde hon bli helt hysterisk och skrika något i stil med "SLÄPP UT MIG HÄRIFRÅN FÖR I HELVETE! JAG VILL UT ERA SATANS JÄVLAR!" och så vidare! 

Jag tog henne seriöst eftersom det lät seriöst! Dessa samtal från Ilona skedde ofta nattetid! Jag vill särskilt hänvisa till ett som varade i 18 min där Ilona beklagade sig extra mycket över den påstådda inlåsningen på psyket! När jag påtalade att jag ville ha igen min rakapparat och behövde den så sa hon bara att det inte gick för att hon var inlåst på psyk! Detta upprepades i tre till fyra veckors tid trodde jag, men den 19 juni på rättegången så erkände Ilona inför domstolen att hon ljugit medvetet för mig i gfem veckors tid!

Vid ett tillfälle en fredagsnatt (fredagen veckan innan händelsen med elden), så ringde Ilona upp mig. Hon var uppenbart hög och festade eftersom man hörde röster och musik i bakgrunden. Hon påstod att hon rymt från en permis och att hon inte vågade uppge vart hon befann sig då hon var "efterlyst".

Jag försökte att ringa henne flera gånger under resten av helgen men fick inget svar! Hon svarade inte heller på SMS. Jag minns att jag frågade någon vecka tidigare om jag kunde köpa något åt henne nu när hon var inlåst på psyk och då hade hon mage att svara "en iphone"! Jag sa att det var för dyrt.

På måndagen efter helgen innan jag greps så fick jag tag på Ilona via mobilen. Klockan var runt 17:00 när hon svarade och jag befann mig på stan. Hon sa då att hon blivit gripen på stan under fredagsnatten och förts tillbaka till psyk. Därför hade hon inte kunnat svara under resten av helgen. Hon påstod nu att hon var under hårdare bevakning på psyk än tidigare och undrade upprepade gånger om ifall jag tyckte synd om henne vilket jag svarade att jag gjorde.

Dagen därefter under tisdagen så käkade jag middag hos farsan samt rakade mig hos honom. Sedan for jag hemåt! På vägen hem blev saknaden så stor efter Ilona att jag beslutade mig för att besöka henne på psyket för att visa att jag brydde mig.. Personal på psyk kan säkert minnas att jag var där och frågade efter "Ilona". Kvinnan jag pratade med nämnde att de inte kände igen namnet, men att de även om de gjort det inte kunnat säga ifall hon var där pga sekretess, jag ombads att kontakta Ilona först via telefon.

Efter detta så beslutade jag mig för att köra mopeden hem till Ilona för att ta reda på om hon var hemma eller ej! Jag tänkte i så fall konfrontera henne med hennes lögner samt hämta hem mina prylar, väl vid Ilonas hem så hörde jag genom ett fönster som stod på vid gavel att hon var hemma, hon snackade med någon i telefon. Jag skickade då några sms till Ilona för att kontrollera om hon skulle ljuga eller ej. Ilona ifrågasatte min misstänksamhet, sade att hon nyss vaknat och befann sig på psyket fortfarande men skulle få permis dagen därefter. Ilona ljög mig alltså i ansiktet via sms! Mobilen "dog" efter hennes två SMS pga batteribrist så jag hann aldrig besvara hennes sms.

Syftet med att fara till Ilona var alltså att kontrollera om hon ljög för mig samt att hämta igen mina prylar och att konfrontera Ilona med eventuella lögner.

Jag ringde aldrig på Ilonas dörr som polismannen skrev i första förhöret, inte vid detta tillfälle. Sandra Neuman kom och öppnade dörren eftersom hon hört att jag varit och rört i brevinkastet. Jag stod då vid sidan om dörren.

Polismannen har även förkortat mötet mellan mig och Sandra!

Jag menar att Sandra sa mycket mer än att Ilona inte var hemma! Sandra kom ut för att kolla om det var någon bakom dörren och blev förvånad när hon såg mig vid sidan av dörren. Hon sa då "Eh, hej! Är det du? Vad vill du? Vad gör du här? Vill du hämta dina grejer? Ilona är inte hemma men du kan komma in och hämta dina saker om du vill".

Jag viskade "hämta Ilona" men Sandra verkade inte ha hört mig utan fortsatte babbla på med lögner om att Ilona var borta osv.. Sandra fortsatte att ljuga mig rakt i ansiktet om att Ilona inte var hemma! Jag har nolltolerans för lögner då jag själv aldrig ljuger om sådant. Jag visste ju att detta var lögn då jag hört Ilonas röst innifrån lägenheten både utanför fönstret och genom dörren sekunder innan Sandra öppnade den. Jag höjde rösten och sa tydligt och på ett irriterat sätt åt Sandra att "HÄMTA ILONA", men Sandra svarade att "Ilona är inte hemma, är du trög eller?" och gick snabbt in igen och låste dörren.

Detta gjorde mig riktigt irriterad. Dessutom så drog jag den förhastade slutsatsen att Sandra genast skulle tala om för Ilona att jag var där och därför blev jag än mer förbannad när Ilona inte kom ut för att förklara sig! Efter att Sandra gått in i lägenheten igen och låst dörren efter sig så var jag mäkta irriterad både på henne för hennes lögner rakt i mitt ansikte och på Ilonas för det som hon ljugit om de senaste veckorna!

Jag ville att Ilona skulle öppna dörren och komma ut och prata men när inget hände efter sisådär 10 min så beslutade jag mig för att försöka tvinga dem till att öppna dörren och komma ut, den enda jag var intresserad av att ta ett snack med var Ilona.

Jag kollade vad jag hade i fickorna och hittade bl.a. en tändare och några nålar till mitt insulin för min diabetes. På nålarna sitter det cirka 2cm stora plasttussar som skyddar nålarna! Jag fick då idén att tända eld på dessa små bitar och slänga in i Ilonas brevinkast. Syftet med detta var att Ilona eller Sandra skulle se de brinnande små bitarna när de brann på vägen ner mot golvet, jag räknade med att de skulle komma och öppna dörren när de såg dem för att fråga vad jag höll på med samt för att få mig att sluta! Tanken var att dessa pyttesmå plastlappar skulle brinna upp på vägen ner från brevinkastet och alltså så förväntade jag mig att de skulle slockna innan de nått golvet, risken för brand var alltså obefintlig här.

Ingen av Ilona eller Sandra kom och öppnade och detta fick mig att misstänka att plastlapparna varit så små att de brunnit upp så fort att ingen av tjejerna hunnit se dem. Jag kollade därför mina fickor igen och fann att jag hade två pappersnäsdukar.

Jag vek upp brevinkastet från utsidan på dörren och kollade ner i det för att kontrollera att det inte var tidningar eller liknande direkt därunder! Brevinkastet var ovanligt smalt så man såg inte så mycket, jag såg i alla fall att det bara var golv därunder! Jag hade även varit hos Ilona i hennes nya lägenhet förut och visste därför att korgar med smutstvätt och kassar var en bra bit ifrån ytterdörren!

Jag beslutade mig för att veckla ut pappersnäsdukarna en i taget och sen så var då tanken att de skulle brinna upp så snabbt att de skulle slockna strax efter att de landat på golvet, mitt syfte var ALDRIG att tända eld på lägenheten eller att hota Ilona eller Sandra grovt alternativt bägge två.. Nej, mitt syfte var att de nu skulle hinna se näsduken när den for genom brevinkastet och ner på golvet och sen skulle de reagera genom att komma och öppna dörren! Jag ville ta ett allvarligt snack med Ilona!

Eftersom att jag kontrollerade att det inte låg ngt brännbart under brevinkastet samt att min tanke aldrig var att tända eld på lägenheten/huset eller alternativt att hota någon av målsägandena grovt så menar jag att ingen av åtalspunkterna "Försök till mordbrand" eller "Olaga hot/Grovt brott" kan anses rimlig. Eftersom att Ilona ochSandra kände sig hotade så bör det rimligen handla om ett vanligt olaga hot.. Därför vore en rimlig summa för denna händelse 5k kr och inte 10k. Jag hade inte råd att överklaga (häktningen kostar eftersom jag inte får aktivitetsersättning, samt att jag saknade datorn osv), men jag håller inte med om att Ilona skulle ha 15k.. Hon borde högst ha fått 10k..

Näsdukarna slocknade  som planerat när de hamnade på golvet (men brann en stund) och målsägandena hann uppfatta att de brann. Däremot så kom varken Ilona eller Sandra och öppnade dörren som jag tänkt mig att de skulle, de reagerade istället med att som de själva berättar i förhören, ringa polis samt genom att hoppa ut genom ett köksfönster.

Man kan mycket väl förstå att de blev skrämda/rädda eller chockade över händelsen och jag hade ju tänkt mig att en sådan reaktion skulle leda till att de öppnade dörren och kom ut. Däremot så var det aldrig min mening eller mitt direkta syfte att skrämma, chocka eller på annat sätt få dem att känna fruktan för sina liv! Jag vet att polisen efter förhör skrev att jag ville skrämma dem men det stämmer ej, allt jag ville var att de skulle öppna dörren så att jag kunde ta ett snack med Ilona!

Under häktningsförhandlingen använde jag ordet "chocka", då menade jag att jag ville chocka dem med mitt agerande till den milda grad att de skulle öppna dörren. Jag ville aldrig hota dem grovt! Efter att jag slängt in näsdukarna och de slocknat så började jag att plinga som en galning på Ilonas dörr i hopp om att det skulle få dem att öppna.
Jag kände då inte till polisanmälan eller att Ilona hoppat ut genom köksfönstret. Däremot så hörde jag Sandra inne i lägenheten och hon beklagade sig högljutt över mitt plingande. "Meeen, kan han sluuutaaa någon gång!!!?"

Efter en hel del plingande så drogs plingklocksknappen in och det gick ej längre att plinga.
Förmodligen hade Sandra skruvat loss plingklockan från insidan av lägenheten! Jag började då att banka ett tag med min högra knutna näve tills jag hörde ytterdörren till byggnaden smälla igen! Då gick jag för att kolla läget vid dörren och stötte på två uniformerade manliga poliser. Efter det fick man vänta på att de skulle förhöra tjejerna och sen greps man misstänkt för "mordbrand", två brinnande näsdukar ledde till detta. Det kändes helt overkligt, jag tänkte mer på mitt agerande som ett "hyss" av rätt så oskyldig art.. "En näsduk brinner upp på ett golv, so what?" ungefär..

Jag sparkade aldrig på dörren och polisen förde mig till arresten eftergripandet på tisdagskvällen den 22/05-2012. På torsdag den 24/05-2012 så blev jag häktad.
Misstankegraden rubricerades ner från "mordbrand" till "försök till ordbrand/ alternativt olaga hot, grovt brott".

Jag anser mig själv oskyldig till ovan nämnda brott (möjligen skyldig till skadegörelse på golv och tröskel samt dörr då det blev sotfläckar från elden, eventuellt normalgradens olaga hot). Tänkte mig att jag kunde betala för den skadegörelse som blev i form av svart sot på dörr och golv och som elden från näsdukarna orsakat. Detta anspråk lyftes ej. Olaga hot kunde godtas, men inte ett grovt sådant..! Jag anser inte att två brinnande näsdukar är att jämställa med en kniv mot halsen.. Och det var en kille som dömdes för "Olaga hot, grovt brott" för att ha hållit en kniv mot en annan persons hals..

I fallet med kniven så är det på gärningsmannen den andres liv hänger.. Om han skär med kniven!!! Fatta rädslan hos offret! Men i fallet med näsdukarna så kan ingen påstå att de hotade någon, man hade enkelt kunnat släcka dem med skorna.. Det som var "hotande" var risken att elden skulle ha spritt sig till de lättantända saker som fanns en dm från näsdukarna.. Först om dessa tagit eld hade det blivit ett grovt hot.. Tycker att åtalet är och var ett skämt, men jag skrattar inte för det kostade mig tid och pengar och var ett dåligt skämt...

Jag medger att det var förhastat att agera som jag gjorde och jag borde ha tänkt till innan jag handlade. Skulle inte göra om det idag! Trodde att polisen skulle skicka hem mig eller ta mig till psyk, inte till arresten och vidare till häkte!

Det är inte rättvisa att Ilona får 10k för detta.. Inte med tanke på hennes lögner och svek!! Jag tröstar mig med att hon är anmäld för bl.a. Egenmäktigt förfarande" eftersom hon ljög om att hon inte var hemma så att mina saker inte kunde hämtas! De är fortfarande hemma hos henne! Ilona erkände inför rätten att de var hemma hos henne samt att jag äger dem så nu kan hon inte neka till det.

Kräver skadestånd!

Sen är hon anmäld för misshandel, mer info om den kommer senare.. Den kan bli svår då hennes ex Lars Andersson (StorLars) måste vittna, annars blir det ord mot ord..

Utöver ovanstående så är Ilona även skyldig till att ha påverkat en snubbe här på Rättspsyk via FaceBook att misshandla mig. Misshandlarna är polisanmälda och jag och "gärningsmannen" ska lyfta fram hennes roll!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar