Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 29 augusti 2012

Sandra Neumann ljög mig i ansiktet vilket föranledde händelsen med de brinnande näsdukarna, senare hade hon mage att kräva 20k i skadestånd!!?? Jag trodde att Ilona skulle hålla sig till vår deal..


Sandra Neumann, tjejen som ville ha 20k för en massa påhittade besvär efter att en näsduk brunnit upp på ett golv..!! Och hon ljög mig i ansiktet vilket föranledde allt som hänt!!

Angående Sandra Neumanns skadeståndsanspråk på 20 tusen skr!

Detta skrevs innan domen och rättegången var klar!

"Jag säger på en gång att jag motsätter mig detta skadestånd"!

Sandra uppger följande som skäl till att jag ska betala henne ett skadestånd på 20 000 skr!:

. Sveda och Värk
. Sömnproblem
. Panikångest
. Rädd för att vara ensam
. Rädd att gå ut
. Rädd och otrygg ute (se tidigare)
. Rädd för hjälmar (haha, bara för att jag hade min mopedhjälm på mig, skitsnack)
. Måste söka psykologhjälp

Kräver: Summa 20 000 svenska kronor i skadestånd!

Undertecknat, Sandra Neumann!

Jag motsätter mig detta!

1. Sveda och Värk - "Hon kan omöjligt ha drabbats av sveda och värk på grund utav lite rök från en brinnande näsduk! 

2. Sömnproblem - Sandra hade garanterat sömnproblem innan händelsen och man kan omöjligt köpa hennes skitsnack om att hon drabbats av detta efter händelsen med näsduken! 

3. Panikångest - Panikångest kan hon omöjligt ha fått efter händelsen, hon drar bara upp en massa svepskäl då hon tror sig kunna kamma hem 20k skr! Jag var aldrig intresserad av Sandra utan det var Ilona jag ville ha kontakt med! Jag gjorde t.ex. inget mot Sandra när hon stod och ljög mig rakt i ansiktet!?

4. Rädd för att vara ensam - Kanske är hon det, men inte på grund utav mig! Dessutom så var och är hon inte ensam utan bor hos Ilona (bodde)! Varför är hon rädd för att vara ensam? Jag var inte ute efter henne! 

5. Rädd att gå ut/ Rädd och otrygg ute (se tidigare) - Samma sak här! Varför? Jag är och var ointresserad av henne! 

6. Rädd för hjälmar - Är hon så patetisk? Nej, jag tror att hon rabblar upp en massa svepskäl för att få rätten att "tycka synd om" henne, hon hoppas på pengar för tramset! 

7. Måste söka psykologhjälp - Hahaha, skrattretande! Trams och skitsnack! Besöker Sandra en psykolog så är det bara för att kunna peka på detta i rätten och kräva pengar!

Mitt slutanförande:

"De bör inte få en krona! Men 500 är det högsta jag ytterst motvilligt går med på om jag döms! (frivilligt alltså).

Sen så verkar det som om Ilona bett Sandra att begära skadestånd för dem bägge två! 20k är mycket och de kan dela på beloppet! Ilona skulle då hålla sitt löfte om att inte kräva pengar plus att Ilona har skulder, får hon pengarna i handen av Sandra så kan hon roa sig! Jag ser det som att Ilona kräver skadestånd via Sandra. Oacceptabelt"!

PS: Ilona krävde skadestånd personligen via ombud under rättegången och bröt sina löften och allt.. Sandra fick inget skadestånd då hon inte dök upp i rätten och rätten avgjorde att hon fick föra ärendet vidare till civilrätten om hon ihärdade.. Ilona fick ju 10k för ärendet  med näsdukarna!







2 kommentarer:

  1. Varför har du lagt upp en bild på mig i detta inlägg?
    Det vore uppskattat om du kunde ta bort den med tanke på att folk som läser detta inlägg kan tro att personen på bilden är denna Sandra Neuman som du skriver om.

    SvaraRadera
  2. Hej Mirjam?

    Har du något att backa upp ditt påstående med?

    Jag var liksom helt säker på att det var Sandra på bilden när den hamnade på min dator runt 2010. I annat fall så är du inte helt olik henne..

    Ifall det inte är hon på bilden så ska den naturlgtvis bort. Känner du Ilona då Mirjam? Är rätt säker på att det var från hennes fotoalbum som jag fick tag på bilden.

    SvaraRadera