Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 31 augusti 2012

FEL i BUP -journalerna (81 fel) - Fel nummer 16 till 20! Ang att jag gjorde mer än satt vid datorn när jag var yngre och syrran bråkade också!(En mer detaljerad version av felen och mina rättelser, publicerar ej om journalhandlingarna!)

Tonårsbibelskolan, friidrott -Skol-SM och hejjarklacken Red Roses!

Besök hos ST-läkare 05-01-28:

(Källor: Farsan)

Fel nummer 16:

Första felet är att min pappa som heter Gösta Nygren benämns som "Gustav Nygren"! Detta är fel!

Det andra felet är att jag benämns med min fars "felaktiga" namn i sista spalten i "Aktuellt -delen" i ovanstående ärende:

Fel nummer 17:

"Gustav är med i friidrott m.m"

Rättelse: Det borde stå "Victor är med i friidrott m.m"... Dessutom så läste jag en hel del Fantasy -böcker så som "Harry Potter" under denna tid och lanade även dataspel med gamla kompisar (04-05) och lekte kurragömma med dunk med klasskompisar enda fram till mitten av årskurs 8 år 2004! Gjorde mycket mer än satt vid datorn!

Jag och min dåvarande kompis Fredrik Columbus/Folkhage (gammal klasskompis som gick i en annan klass under högstadiet) brukade vara ute och köra moped väldigt ofta under 2005 (fick våra förarbevis i maj samma år), och Fredrik skaffade en likadan moped som mig också. Vi brukade hälsa på tjejkompisar (gammal klasskompis vid namn Elin Söderlind och hennes polare) på Röbäck en hel del under 2005!

Jag hade dessutom fortfarande flera kompisar kvar från Östteg, de försvann i dec 05 efter händelsen på Tegs Central den månaden. Däremot så hade jag ju haft få vänner i klassen under högstadiet.

Efter Tonårsbibelskolan (sommarläger likt konfirmation men en frikyrklig variant utan presenter inblandade) så fick jag en "bästis" som jag ofta spelade spel med! Vi läste manga på lägret bl.a. Denna kille hette Marcus Dageryd och gick tyvärr på en annan skola!

Utöver gamla klasskompisar och Marcus så hade jag även en hel del träningsvänner från IFK -UMEÅ Friidrott som jag känt genom träning eller lärt känna på diverse träningsläger eller tävlingar!

Det var mycket läger och tävlingar mellan årskurs fyra och åtta! Jag la av efter dec 04 då jag drabbades av diabetes i mars 05 och blev orkeslös, men man höll kontakten med folk via MSN och Apberget.se.

Alla dessa vänner gick på andra skolor förutom mina gamla klasskamrater! Tyvärr bröt de gamla klasskompisarna med mig efter incidenten i dec 05! Friidrottsvännerna försvann några år efter att man lagt ned friidrotten. På skolan hade jag under år 2004 många vänner i klassen över min egen där jämnåriga födda 1989 gick. Dessa slutade ju tyvärr på skolan ett år innan jag själv! Var bland annat med i deras hejarklack Red Roses där vi stöttade Tegs SK:s elitlag! Jag var en av dem som hördes mest på matcherna och jag hade en del popularitet på grund utav mitt AFRO bland annat.

Med andra ord så är det helt fel och ger en felaktig bild att jag enbart satt vid datorn när jag inte läste japanska serier eller tränade friidrott. Faktum är att jag innan 15 års ålder var ute och lekte mycket med gamla polare från Östteg, att jag efter 15 års ålder körde mycket moped med en polare och att jag även spelade mycket med kamrater via tv-spel och dataspel, jag spelade inte enbart för mig själv! Ofta så var vi tre till fyra stycken när vi lirade TV-spel, TV-spel på den tiden saknade internet och hade fyra kontroller.

Besök på BUP 05-06-13:

(Källor: Föräldrarna)

Fel nummer 18:

Det står följande felaktiga information:

"Enligt fadern går teknikaliteterna att lösa men datorerna är båda uppkopplade mot internet och om något går snett kan Victor stänga av allt för att sedan starta upp även om Victoria är mitt i ett fotojobb där det även hänt att allt material gått förlorat".

Rättelse:

Det handlade inte om internet!
Ibland när man gjorde något på datorn så kunde den haka upp sig, det betyder att skärmen låste sig och att man därför inte kunde använda datorn!
För att lösa problemet så tvingades man slå av strömmen och starta om datorn! Problemet blev då att den dator som syrran använde var kopplad till samma eluttagsförlängare, strömkabel. Det stämmer att jag tog noll hänsyn till vad min syster höll på med och att det enda jag brydde mig om var att den dator som jag använde skulle funka.

Således så saboterades syrrans fotoarbete ibland när jag tryckte av strömmen, men problemet låg inte i internet utan i det faktum att bägge datorerna delade samma eluttagsutökare.

Fel nummer 19:

"Föräldrarna beskriver att framför allt Victor blir utagerande och då fadern i olika situationer försökte att gå emellan har han fått ta emot slag".

Rättelse:

Föräldrarna har inte varit rättvisa här! Victoria var också utagerande och hon bråkade mycket mer med morsan än vad jag gjorde med farsan! När det gäller bråken mellan mig och syrran så startadehon dem minst hälften av gångerna. Min syster har aldrig varit en mes som inte vågar slåss!

Fel nummer 20:

"Föräldrarna menar att det största problemet i familjen för närvarande är Victors okontrollerade ilska och att de alltid känner sig osäkra på vad som skall hända".

Rättelse:

Föräldrarna har inte varit rättvisa här! Det som blir fel är om man tolkar texten som om problemet  i familjen stavas "Victor Nygren".

Faktum är att syrran var minst lika bra på att uttrycka "okontrollerad ilska".

Och föräldrarna var inte heller oskyldiga! Morsan tjatade och gnällde på minsta lilla grej till synes ibland för nöjet i att gnälla på något, detta ledde till irritation hos mig och min syster. Det har även hänt att farsan och morsan grälat när morsan gnällt på allt möjligt! Och farsan var ofta hårdhänt och brottade ned oss (jag och min syster) på golvet och satte sig över oss. I vissa situationer där han blivit ordentligt upphetsad eller förbannad så har han slagit knytnävsslag mot oss också, vid några tillfällen har de träffat. Morsan såg mest på då hon alltid varit klen både fysiskt och psykiskt! Farsan är en mes psykiskt enligt mig men stark fysiskt och när ilskan tar över så kan han utagera, dock inte mer än att han slår kanske två slag och sedan håller näven knuten som ett hot.
Ibland räckte det med att slå sönder något för att få farsan utagerande..

Naturligtvis så slogs vi med farsan ibland, men han slog också ibland! Sammanfattningsvis så var jag inte den enda som bar upphov till problem i familjen.
Det blir helt fel när BUP helt och hållet lyssnar på föräldrarna utan att lyssna till mig eller Victoria.

Alla dessa fel tillsammans med de övriga hittils ej publicerade 61 felen kommer att bli anmälda till Socialstyrelsen!

Omständigheter som styrker min sak i dessa fem fall av fel eller missuppfattningar, alternativt hänvisningar till källor eller personer som kan styrka min sak:

1. Hör med mina föräldrar och med min syster angående samtliga av dessa fem fel.






4 kommentarer:

  1. Hur är det att sitta på rättspsyk då? Tråkigt? Vad får ni göra om dagarna? Hur ser du på chanserna att komma ut?

    Fortsätt kämpa iallafall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var värre när man var häktad och inte fick ha dator eller mobil.. Nu är det rätt så schysst men man är inlåst.. Kan inte se på nya Batman eller Spiderman på bio som man velat..!

      Tja, jag har inte börjat att "vårdas" ännu! Det är på gång! Men saken är den att det händer inte saker varje dag. Mycket dötid där man gör vad man känner för! Men man är inlåst på så sätt att man kan bara vara ute på "taket", en bur precis som på häktet.

      Permissioner och frigångar kommer senare men inte den första månaden..

      Sen är det ett problem att jag tydligen inte får länka till vissa sidor härifrån, Rättspsyk bär tydligen ansvaret över vad jag gör.. Så jag tvingades radera mina länkar till bilderna på Ilona..

      Hade inget val, annars tar de datorn! Om de tar datorn så lär jag ju bli likgiltig till allt. Kommer förmodligen inte prata med dem.

      Om de inte tar datorn så kan jag nog rehabiliteras normalt. Jag är egentligen inte sjuk, det är de på Rättspsyk i Huddinge som på grund utav felaktiga handlingar stämplade mig så.

      Radera
  2. Vill veta mer om rättpsyk, vad gör ni under dagarna? hur är dom andra intagna? schyysta? osv

    fortsätt kämpa nygren! och varför flyggar du inte till Brasilien? kontakta ambasaden och fråga om du kan få ditt medborgarskap eftersom du är född där och kan bevisa det. så ska det vara möjligt att du kan få det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rättspsyk- Jag har beskrivit allt i en kommentar till något av de andra nyare inläggen.

      Brasilien- Jadu, nu fick jag aldrig lära mig portugisiska under uppväxten så det blir ordentligt svårt att göra sig förstådd i det landet när man inte kan portugisiska, suger på språk och bara talar svenska och halvbra engelska. Jag kan förstå all engelska men att prata engelska är svårare.. Då jag är ovan och aldrig gör det i praktiken! Skriva på engelska fungerar bra =).

      Tyvärr så förstår inte folket i Brasilien alltid engelska så portugisiska är ett måste. Kanske borde Sverige ha gett mig rätten att lära mig portugisiska under uppväxten, likt invandrare får rätt till det.. Adopterade räknas på papper som "andra klassens invandrare" tror jag, men i praktiken så behandlas vi som riktiga SVENSKAR och därmed fick vi aldrig möjligheten till att lära oss födelselandets språk.

      Radera