Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 28 augusti 2012

Bemötande av Ilonas lögner i polisförhören! Jag ville aldrig skada henne!!


Klänningen, legginsen och skorna kostade totalt 1973kr, jag betalade 1600kr av dessa mot ett löfte om att Ilona skulle festa med mig och ha dessa på sig det första som hände dagen därefter.. Hon höll inte sin del av avtalet och jag funderar på att föra ärendet till civilrätten! Avtalsbrott! Vill ha igen pengarna!! 


Angående hur jag tänkte kring händelsen med de brinnande näsdukarna:

Jag tänkte att det inte var någon risk med att slänga ner de brinnande näsdukarna eftersom att de skulle slockna så snabbt, plus att golv och vägg inte tar eld så enkelt, på sin höjd skulle elden lämna svarta fläckar efter sig på golv och vägg. Fyra stycken 2 cm plastlappar från insulinnålarna samt två stycken pappersnäsdukar skulle omöjligt ha räckt till för att huset eller lägenheten skulle ha fattat eld!

Jag gjorde ju en bedömning att samtliga brinnande föremål skulle brinna upp direkt eller strax efter de landat på golvet. Dessutom kände jag väl till insidan av Ilonas lägenhet! 
Resultatet av det hela bevisar att min bedömning varit korrekt, elden slocknade precis på det sätt som jag tänkt mig att den skulle göra. Jag kollade som redan nämnts ner i brevinkastet innan jag kastade ner något brinnande föremål. Jag såg då enbart golv och smuts. Det jag gjorde med näsdukarna samt de små lapparna var ren impuls, och jag ångrade sedan att jag agerade som jag gjorde. Det är lätt att vara efterklok.

Jag planerade aldrig detta! Det fanns heller inget uppsåt att hota eller starta en mordbrand.

Hade jag velat tända eld på själva lägenheten eller huset så hade jag använt bensin istället, det hade garanterat en kraftig och svårsläckt brand! Enligt min erfarenhet när man tänt eld på småsaker förut så brinner de upp så snabbt att omkringliggande prylar bara får lite sot på sig, en risk för en stor brand förelåg alltså aldrig!

En annan anledning till mitt mycket ogenomtänkta agerande vara att jag ville sända ett meddelande till Ilona att jag var mycket irriterad över alla hennes lögner. Ilona har tidigare öppnat när jag bankat av  rädsla för att hennes grannar skulle bli störda och ringa till hyresvärden. Trodde samma sak skulle hända nu!

I efterhand när jag legat inlåst på arresten så har jag tänkt mycket. Då slog det mig att mitt agerande mycket väl kunde få den motsatta effekten, nämligen att de inte vågade öppna dörren och istället ringde polisen.

Syftet med allt var:

"Ilona skulle öppna dörren och komma ut och ta ett snack".

Bemötande av Ilonas lögner under polisförhören med henne:

Lögn nummer 1: Ilona påstår att "hon är livrädd för Victor".

Mitt bemötande: "Om Ilona är eller har varit livrädd för mig, varför har hon hört av sig så ofta och umgåtts med mig så mycket? Gäller det där om "livrädd" bara den senaste händelsen med elden? I så fall kan jag förstå det lite.

Lögn nummer 2: Ilona påstår att "Victor har förföljt henne sedan hon var 13 år".

Mitt bemötande: Jag har verkligen inte förföljt Ilona sedan hon var 13 år. 
Vi träffades i början av år 2007 och då var Ilona 15 år och jag 17 år. Större delen av det året hade vi ingen kontakt plus att det var Ilona som kontaktade mig och bad om pengar och saker!

Sen efter sommaren 2008 så började vi umgås ofta, jag var 18 år och Ilona 16 år. Hon hörde av sig väldigt mycket via mobilen hon med och bad om diverse tjänster så som skjuts på mopeden, godis, cigg, pengar och mat m.m. Med andra ord väldigt lågt av Ilona att påstå att jag förföljt henne, och helt bortse från sina egna kontakttaganden! Vart hon fick 13 år ifrån vet jag ej.. Bilderna på henne som 13 -åring snodde jag från hennes apberget när jag fick chansen men jag kände henne ej på den tiden då hon var 13 år! 

När Ilona var 13 år så visste jag inte om hennes existens, ty, då var jag 15 år och hade ännu inte hamnat i skiten..!

Lögner nummer 3: "okynnesanmälningar och felaktigt utdelade besöksförbud används som grund för att få henne att framstå som ett "stackars offer". 

Mitt bemötande: Tycker ej att hennes okynnesanmälningar mot mig som jag inte dömts för ännu (skrevs innan domen, och jag friades från "försök till misshandel", samt att "hemfridsbrottet" lades ned av Ilona själv då hon insåg att det saknade grunder), kan användas som bevis mot mig för att jag skulle vara en "Stalker" och hon ett  offer för min "stalking"! 

Man är "oskyldig tills motsattsen är bevisad". 

När det gäller besöksförbudet (30 jun - 31 dec 2011) så fick hon igenom det på grund utav att åklagare alltid tar det säkra före det osäkra, i deras värld gäller "skyldig tills motsattsen är bevisad". 

Med detta sagt så kan ju inte jag förväntas att följa ett felaktigt utfärdat besöksförbud, och Ilona har haft kontakt med mig ofta och mycket så jag ser ej att överträdelser skadade henne på något sätt, speciellt inte med tanke på att Ilona själv bröt mot ovannämnda förbud ett flertal gånger! 

Lögn nummer 4: Ilona är "helt säker på att Victor kommer att döda henne en dag".

Mitt bemötande: Skulle jag vilja döda Ilona i framtiden eller i nutid?!

Hon är inte riktigt klok som påstår sådant till poliser och åklagare! Förstår hon inte att sånt skitsnack resulterar i att jag får sitta i häkte under lång tid på grund utav att polis och åklagare är tvungna att ta det säkra före det osäkra, de känner ju inte till vår relation genom åren!?

Tänker hon inte på vad uttal som detta får för konsekvenser?!!!

Tänker hon inte på hur jobbigt det är för mig att sitta inlåst?!

Nej, jag har aldrig hotat Ilona till livet och jag har aldrig varit våldsam mot henne (förutom vid ett särskilt tillfälle under 2009 när jag slog henne i pannan på grund utav att hon skrattade när Jonas Rezai stack en liten pinsett i mitt vänstra öga.) Jag har gjort allt för Ilona och hon borde ha förstått min kärlek till henne genom åren! Istället så säger hon till poliser och åklagare att hon tror att jag "kommer att döda henne"!

Jag känner mig mycket sårad och besviken över detta...

Jag medger att jag ibland vid depressioner på senare år (2011-2012) har skrivit en hel del SMS där jag gett henne skulden för mitt godemansskap (som Håkan gjorde till ett förvaltarskap) samt har anklagat henne för att jag inte kommer åt mina kontopengar. Men i övrigt har jag gjort allt för henne!

Mina föräldrar ville ju att jag skulle ha en GOD MAN på grund utav ILONA, hon sågs som ett hot..!

Vid vissa tillfällen när Ilona varit riktigt elak så har jag svarat med elakheter mot henne på internet, genom att hänga ut henne på olika sätt. Mest genom historier som är pinsamma för henne men sanna! Vid dessa tillfällen har då Ilona gjort sig förtjänt av detta! 

Hon har bland annat raggat upp min vän och hånglat med honom när jag varit i samma lägenhet på samma fest (väl medveten om att jag ville ha henne och att detta gjorde mig svartsjuk), klart att jag blev arg! 

Men jag tycker att det är ogrundat det Ilona påstår om att jag skulle vilja döda henne. Jag ville snarare älska med henne, men hon ville ju aldrig vilket är mitt problem eller var det, allt hon ville var att jag skulle göra henne en massa tjänster och sedan dunsta! (Bortsett från på fyllan där hon ville och kunde hångla med en med mera, hon gav mig råd och ville visa)... Så, jag gillade henne på fyllan mer än nykter..

Jag tycker att advokaten ställde för lite frågor om vårt förflutna till Ilona, hennes lögner i polisförhören hade blivit uppenbara!













2 kommentarer:

  1. Man ska passa sej för att umgås med tjejer som använder fittan som sparbössa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är somsagt lätt att vara efterklok.. I stundens hetta så ville man göra allt för henne bara man kom henne nära!!! Att hon bryter kontakten borde innebära att hon måste betala tillbaka allt hon fått genom åren... Min betalning var kontakt.. Nu vill jag inte ha kontakt med henne längre..

      Sen är det ju på det viset att ar man offrat tid, pengar och energi på en tjej i fyra år så vill man inte bara släppa taget utan att ha fått vad man var ute efter, då var allt förjäves.. Men efter denna skit vill jag inte ha med henne att göra förutom i rätten när jag är målsägande..

      Radera