Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 17 maj 2012

Dåvarande skolkurator på TC Nilla Borg tror på allt som idioter påstår och säger , och anklagar mig för att inte reflektera över min del i det som händer!! När det mesta är lögner och förtal!!! Har sällan känt mig mer kränkt än när jag läste hennes redogörelse till BUP om kissmössan!

Dåvarande skolkurator på Tegs Centralskola Nilla Borg! (Jobbar som socionom idag)

Jag blev jävligt förbannad när jag läste hennes uppgifter för någon vecka sedan, som gavs till kurator Sibylla på BUP efter kissmössehändelsen i december 2005! Hade jag fått läsa detta tidigare så hade jag anmält henne för förtal, ärekränkelse och så vidare.. Det hon rabblar upp är inte vad hon personligen har sett eller upplevt utan snarare vad fjortisbrudar på skolan, min motpart under bråket och deras vänner sagt eller berättat för henne! 

Nilla Borg har alltså bara baserat på hörsägnen från mina motparter samt från rektorer som trodde på fjortisbrudarna, fått en bild av vad som hände och sen så förmedlar hon denna grovt felaktiga bild till BUP! Hon skulle ha blivit anmäld om det inte var så längesedan.. Jag blir kränkt av det som påstås eftersom att det är för det mesta rena lögner! Jag blir även kränkt över Sibyllas beslut på slutet och jag kommer in på det senare!! Mina föräldrar håller med mig om att Nilla Borg snackade en massa skit! Det var ju inte jag som startade bråket, och sexuella trakasserier begick jag aldrig. Nillas berättelse och mina tillrättalägganden samt Sibyllas beslut:

2005-12-16 10:25 Sibylla, kurator /Dok 10:34

Åtgärdstyp
Konferens

Uppgiftslämnare
Skolkurator Nilla Borg Tegs Centralskola.

Kontaktorsak
Våld mot lärare, Sexuella trakasserier i skolan. (Lögner med sexuella trakasserier).

Aktuellt
Tel av skolkurator Nilla Borg.
Skolkurator efterlyser ett samarbete eftersom det har varit en incident i skolan där skolan ringde efter polis.

Victor har under hösten sexuellt trakasserat flickor på högstadiet. Han inbjuder flickorna att komma och känna på hans erigerade penis. Han drar upp sin jumper och ber flickor att känna på honom. 
Han viftar med pengar och frågar hur mycket de tar för ett samlag. Fastän rektor och föräldrar sagt till honom ändrar han inte beteende och förstår inte att andra kan känna sig kränkta av honom.

RÄTTELSE: "Jag sexuellt trakasserade aldrig fjortisbrudarna i sjuan utan det var rena lögner, ryktesspridning och påhitt från deras sida. Däremot gjorde jag en del grejer inför killkompisar på "skämt" som upprörde några tjejer i klass 9 men det har förstorats av Nilla Borg! 

Jag erbjöd aldrig några flickor att komma och känna på min "erigerade penis", och den var förövrigt inte erigerad på skolan.. Jag var singel och hade aldrig haft sex och det har jag fortfarande inte haft vilket förklarar det som jag vill påskina, nämligen att jag inte var en sexgalning som Nilla vill försöka få fram.. Många som haft sex är mer sexgalna än vad jag är och en person som aldrig legat kan ju inte anses vara sexuellt lössläppt. 

Jag drog upp min "jumper" och sa till några flickor i klass 9 att "komma och känna på min mage" om de ville, kanske gjorde det två gånger på skämt.. Herregud, är det en sexuell trakasseri!? Min mage var hårig och hade en raggarsträng vilket gjorde att det framstod som "kul" av betraktarna från klassen, då främst killar. Allt var ett skådespel för att frambringa skratt från killar och inget jag gjorde för att sexuellt trakassera någon tjej. 

Jag viftade aldrig med pengar och frågade hur mycket de tar för ett samlag.. Jag tog fram börsen en gång och frågade hur mycket en tjej kostade, och om en 50-öring räckte.. Här förstår jag att hon blev kränkt men det var fortfarande inget sexuellt med detta och jag vill påstå att det var ett "skämt" för att få omgivande killar att skratta (vilket de gjorde), och inte tänkt som en sexuell trakasseri för att jag ville trakassera denna tjej.. Jag brydde mig inte så mycket om vad tjejen tyckte utan värdesatte snarare den uppståndelse jag fick från grabbarna som såg allt! Fortfarande nämnde jag aldrig något om samlag.. Man måste kunna ta skämt tycker man ju, det blir närmast förtal när Nilla Borg skriver som hon gör utan ordentlig fakta på bordet. 

Rektorerna sa åt mig hela tiden att sluta att "sexuellt trakassera tjejer", men hur skulle jag kunna sluta med något jag inte sysslade med? De händelser jag erkände med börsen och tröjan skedde vid cirka tre tillfällen mot andra i klass 9.. Rektorerna beskyllde mig för en massa skit mot sjuorna som jag var helt oskyldig till och ville att jag skulle sluta att "tafsa" tjejer i sjuan på brösten osv.. Något jag aldrig gjort och därför inte kunde sluta med, men sjurona fortsatte ju med att påstå att jag taffsade på dem så rektorerna fortsatte med att klaga.. Elin Åkerlund som kallades "Åkiz" var den tjej som hade störst skuld i dessa rykten! Föräldrarna sa aldrig till mig för de litade på mig, felaktigt av Nilla Borg att påstå att de sagt till mig.. De stödde mig när rektorerna, skolkuratorn och andra ville ge mig all skuld! Självklart förstod jag att tjejerna kunde bli kränkta av mina skämt, men många killar gjorde liknande skämt på högstadiet och brydde sig ej om vad tjejerna tyckte".

Skolkurator Borg har genomfört 6 samtal med honom om hans beteende och om hans svårigheter men bedömer att Victor inte kan reflektera över sin egen del i någon situation. Enligt kurator Borg berättar Victor och tolkar andras beteende som hela tiden riktat mot honom. Detta innebär att hans beskrivning om vad som händer inte kan delas med andra. Det finns frågetecken om hur Victor uppfattar verkligheten, Victor följer med i undervisningen.

RÄTTELSE: "Jag kunde visst reflektera över min egen del i olika situationer. Problemet var bara det att rektorer och kurator var partiska med fjortisbrudarna, killen jag bråkade med och som ägde mössan (han var samma person som jag bråkat med på mellanstadiet i den sista händelsen där), andra personer som jag tjafsade med och de dömde ut mig på förhand! De dömde även ut min syster!! Om rektorerna varit domare så hade jag varit dömd för sexuella trakasserier idag, något som jag INTE ÄR!!! Elin Åkerlund polisanmälde ju mig för detta men allt lades ner efter att hennes väner tagit tillbaka sina vittnesmål och hon ensam höll fast vid dem, detta till trots så ändrade inte rektorerna Anders och Håkan ställning utan fortsatte att behandla mig som om jag vore skyldig!

Att jag inte kunde reflektera över min egen del när det gäller dessa påståenden och anklagelser beror ju på att jag var helt oskyldig för det mesta.. Personer som skolkurator Nilla BOrg ville att jag skulle ERKÄNNA sexuella trakasserier mot dessa sjuor framför allt och det var något jag inte gjorde då jag var oskyldig.. Då kunde jag inte reflektera över min egen del enligt henne.. Jävla äckliga bitch, hålla de där jävlarna om ryggen och ge mig skulden!! 

De andras beteende var hela tiden riktat mot mig.. Anklagelserna om sexuella trakasserier från sjuorna var riktade mot mig och fick till följd att jag oskyldig blev "dömd" av rektorer, lärare och skolkurator baserat på rena lögner.. Det var även riktt mot mig när snubben slickade på min walkman och kastade sönder den genom att slänga den på mig så att den studsade mot mig och for i golvet och gick sönder! 

Min beskrivning av vad som händer/hänt kan delas av andra!! Men den kan inte delas av folk som skolkurator NILLA BORG eftersom att hon redan ansåg att jag var skyldig och att de andra var offer!! Min version delades av mina föräldrar, min syster, mina kompisar och andra i min närhet! Bara mobbare och idioter samt lärarna, rektorer och skolkurator ansåg mig skyldig och detta för att de vuxna på skolan ansåg att de som är fler förmodligen talar sanning! Med andra ord så talar mobbare alltid sanning medans den som är själv ljuger..

Det fanns inga frågetecken om hur jag uppfattade verkligheten. Det fanns frågetecken kring hur skolans personal och rektorer samt skolkuratorn var funtade!!"

Nu för två dagar sedan har det varit ett våldsamt uppträdande i skolan där Victor blev polisanmäld. (Den andra killen blev också polisanmäld för skadegörelse, samt att lärarna som var inblandade anmäldes för övervåld). Victor busar med en populär kille på skolan (samma kille som jag bråkade med ofta på mellanstadiet samt på lågstadiet och som gick i min klass på den tiden) genom att ta hans mössa och springa iväg. Enligt skolkurator Borg önskar Victor bli jagad men den andra pojken blir less på Victors beteende efter att han jagat ifatt honom några gånger. För att få slut på situationen tar pojken Victors bandspelare och lossas att spotta på bandspelaren. Victor "kissar" i mössan och slänger mössans innehåll i korridoren varvid det stänker på flera flickor. En flicka blir arg och börjar att bråka med Victor. Vuxna kommer dit och går emellan men innan dess får Victor ett slag. För att ge igen kämpar Victor mot de vuxna (tre manliga lärare) som håller honom och han klöser en lärare över halsen och huvudet varvid läraren blöder ordentligt. Eftersom Victor inte lugnar sig och fortsätter att agera ringer skolan efter polisen och fadern. Polisen förhör både vuxna och flera elever.
Skolan kontaktar enhetschef Kristina på socialtjänsten.

RÄTTELSE: "Jag minns inte att jag och den andra killen busade innan händelsen med mössan.. Som jag minns det så lyssnade jag på musik ur min walkman när den andra killen kom fram till mig och vi började att snacka. Sedan så satte vi oss ner på någon bänk nära "Hurten" som då var skolans kiosk och där bad den andra killen om att få "ta en närmare titt" på min walkman. Jag lämnade då över min walkman till honom, vilken han inspekterade. 

Helt utan förvalning så började den här killen som var en gammal klasskompis som jag både bråkat med och varit vän med tidigare, att slicka på min bandspelare! Han SLICKADE PÅ DEN, han LOSSADES INTE som Nilla Borg påstår!!!? Det blev fullt med äcklig saliv på den.. I samband med detta så tog jag av honom hans mössa som jag först spottade i som hämnd. Då slängde den här snubben min walkman med all kraft mot mig så att den for på mig och sedan från mig och ner i golvet där den gick sönder!

 När detta var gjort så gick jag in med hans mössa på en näraliggande toalett där jag urinerade i mössan! Jag var ju kissnödig av en slump! Jag slängde sedan INTE mössans INNEHÅLL i korridoren... Mössan absorberade kisset så det var inte en skål i form av en mössa som innehöll kiss.. Mössan blev som när kläder blir blöta och får en mörkare och våtare del.. Jag gick ut från toaletten och slängde mössan mot killen som ägde den i hopp om att den skulle fara på honom, tyvärr så träffade den en tjejs rygg istället (den for på hennes jackrygg), vilket ledde till att hon sprang skrikande därifrån! 

Det for inte stänk av mössan på FLERA TJEJER som Nilla Borg påstår utan det for stänk på EN ENDA TJEJ! Denna tjej blev rasande och flög på mig och utdelade ett slag mot mig, i samband med detta så lade sig läraren Ted i bråket. Jag säger åt Ted att släppa mina armar som han höll fast och när detta inte skedde så började jag att slå och klösa honom på armarna. Tror även att jag slog honom på kinden med ett knytnävsslag.. I detta tumult så kommer två andra vuxna på skolan och hjälper Ted och tillsammans så släpar de med mig till rektorsexpeditionen. Rektorerna var bortresta under dagen men polis tillkallas samt min far. 

Det stämmer INTE att TED BLÖDER ORDENTLIGT, man börjar inte att blöda ordentligt av klösmärken och något enstaka knytnävsslag!! Han blödde litegrann från klösmärken från mina naglar och det var väldigt lite blod.. När skolan frågar ut de jag tjafsade med om deras version och helt går efter denna så blir det lätt felaktigheter.. Känner att Nilla Borgs version är min motparts version och att den inte är korrekt på något sätt! 

OM snubben i fråga hade lossats spotta på min walkman så hade jag väl inte tyckt att det varit äckligt och således inte blivit arg? Jag menar, det kändes äckligt för mig att ta tillbaka min walkman när den var inkletad i saliv"..

Victor får hemundervisning fram till skollovet och skolan planerar att han får en assistent under vårterminen.

Min åsikt: Ja, de gav mig en assistent när det var den andra killen som orsakade allting... Sjukt!

Bedömning
Victor har varit BUP-patient under flera år och jag bedömer att vi bör utreda honom. Föräldrarna beskriver hans aggressiva uppträdande och svårigheter med att sätta sig in i andras känslor. Victor bör utredan för eventuell aspergers? eller annan neuvropsykiatrisk symtom. Hans sexuella gränslöshet bör också utredas varvid riskbedömning bör göras för att planera behandling och eventuellt vilket skyddsbehov tvillingsyster behöver.

Rättellse: "Föräldrarna beskrev mina utbrott i hemmet som handlade om helt andra saker och jag förstår inte vad det har med händelserna på TC att göra.. Mina föräldrar själva tycker inte heller att de olika händelserna har med varandra att göra. 

Min sexuella gränslöshet?! Jag har förfan aldrig haft samlag så det är väl en jävla begränsning vad gäller sexuella lekar!!!?? Lögner och rena påhitt från fjortisar i sjuan som rektorer och annan skolpersonal ville tro på och betraktade som sanningar är heller ingen grund för att jag skulle vara ett hot mot tjejer sexuellt.. Förtal och ärekränkning! Har lust att stämma Nilla Borg men nu är det väl för längesedan.. Jag blev flygförbannad när jag läste textraden om skyddsbehov för min syster, ni behandlar mig som om jag vore en sexuell galning som skulle kunna sexuellt ofreda eller kanske till och med våldta min egen syster!!??? 

Jag har sällan kännt mig så kränkt i hela mitt liv!! Jag hade en hetsig konversation med föräldrarna runt detta för cirka två veckor sedan när jag fick hem BUP-journalerna och de blev också förskräckta och uppretade över den syn ni hade på mig vid den här tiden! Jag har aldrig rört min syster sexuellt!!! ALDRIG!!! Men det gick ett rykte på TC att vi haft samlag osv.. Elin Åkerlund spred detta rykte också... Självklart trodde skolkuratorn och andra elever på detta.. Och ni på BUP verkar då fan inte ha tagit uppgifterna bättre, detta är sånt man kan ta med en nypa salt och skratta bort... SÅ DUMT LÅTER DET!!!"

Åtgärd
Aktualisera för utredning till psykolog Per Höglund.
Samarbete med socialtjänsten. Fortsatt FFT behandling efter samråd i teamet.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar