Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 23 april 2012

Min skolsituation med kompisar osv efter årskurs 9, förklaring gällande de påstådda "hoten" mot Håkan och förvaltarskapet m.m. (2006 - 2010).



Summa sumarum så vill jag förtydliga dessa fakta:

Jag lider inte av asperger och läkaren skrev fel på grund utav felaktig info eller att hon inte var påläst nog i mitt fall.

Jag kan känna känslor, både för mig sj och för andra människor samt för husdjur.

Jag var inte socialt efterbliven under hela min uppväxt och hade många vänner, (även om jag var retad på olika sätt i grundskolan så hade jag en stadig grupp av vänner speciellt fram tills jag skulle fylla 16 år).

Att jag efter 16 års ålder förlorade barndomskompisarna beror på klassindelningen, tjafsen och alla tråkiga händelser i december år 2005. Det skedde en massa strul på skolan och många gamla poolare bröt kontakten med mig efter en incident med en kissmössa.

De poolare jag fått i friidrotten försvann när man slutade träna/tävla men jag hade någon enstaka vän därifrån efter det. På grund utav brott som denne begick mot oskyldiga i Umeå år 06-07 så dömdes han till sluten vård och jag har inte hört av honom sen dess.

Vänner jag fick påTonårsbibelskolaläger 04-05 bröt kontakten efter att jag 06 - 07 började att skriva extrema politiska åsikter på nätet som dessa inte höll med om.

De 89or som jag umgicks med i 8an hörde man inte av under 9an förutom på apberget och först året därpå började man ha kontakt med dem irl igen på Dragonskolan.

Då jag valt fel linje så hoppade jag av skolan efter två månader men började Strömbäcks folkhögskola året därefter. Jag besökte dock Draggen och hade kontakt med folket där tills de gick ut skolan. Efter de gått ut skolan och börjat jobba har enbart kontakt via MSN och Facebook funnits.

Jag gick individuella programmet ''IV'' andra terminen i 9an efter att jag tvingats sluta på TC. Jag mobbades och retades från första stund i klassen där då det etablerade gänget inte gillade nykomlingen.. Efter ett tag lärde jag känna en kille jag delade en lektion i veckan med. Vi blev vänner och är fortfarande det. På grund utav hans alkoholmissbruk så förflyttades han till ett fosterhem i slutet av 2008 och kom hem först i december år 2010. Det finns goda möjligheter för oss att umgås.

Jag har alltså alltid haft lätt med kompisar och det är bråk, tjafs och mobbing av andra än dessa som skrämt iväg vissa medans andra helt enkelt jobbar och aldrig har tid att ses numera. Mina extrema politiska åsikter som jag fick efter IV år 2006 har ju skrämt vissa. Handlar om konservativa, antifeministiska och Sverigedemokratiska värderingar. Jag har dock haft det svårt att förstå tjejer och samspelet med dessa, jag är en logisk/rationellt tänkande individ och de är ologiska/orationella.. Visst förstår jag mig på visst kroppsspråk men inte allt tjejer gör. Har lite autismsvårigheter men inte fullt ut asperger..

Min SOC-pedagog Janne och jag hade ett långt samtal om olika saker och sen sa han att ''Jag förstår t.ex. att om ngn sitter här ensam vid ett bord (vi satt på Frasses) så går inte jag fram och sätter mig här på den tomma platsen bredvid honom för jag förstår att han väntar på sin partner, det förstår inte du'':

Jag håller inte med! Jag förstår visst det och skulle inte satt mig där.. Han säger att jag som enligt han lider av asperger inte förstår vissa sociala saker och sen tar han upp exempel som jag inte känner igen mig i.. Jag känner att jag felaktigt blivit stämplad som aspergare när diagnosen är lägre än så..

Sen blev jag utnyttjad av några tjejer med början i december år 2006 då en iranska lurade av mig 3000kr (jag hade sparat länge och hade 10000kr i skrivbordslådan på mitt rum), tjejen var riktigt snygg och vi hade mkt kontakt på MSN, apberget och på telefon och hon sa "älskling" och "jag älskar dig" upprepade gånger samt lovade mig en dejt, men hon bad mig om cash (1500kr) som hon skulle borta i Iran dit hon skulle under jullovet.. Jag utökade summan till 3000kr. För att visa mig som en gentleman och som någon med mkt pengar så gjorde jag detta, hoppades att hon skulle bli ännu mer förälskad eller något..

En annan tjej som gått med i min grupp Sexistiskt-Initiativ på apberget.se (gruppen borde hetat antifeministiskt-initiativ men jag trodde sexistisk var detsamma som antifeministisk då) , utnyttjade mig också.. Den här tjejen var blond och fin så jag addade henne på msn, sen strax därefter stängdes jag av från apberget och gruppen togs bort av olika anledningar. Den här tjejen med ett finskt namn (Ilona Hyvönen) såg aggressiv ut på sina bilder med pinsetter genom läppen och annat och jag tyckte det var sexigt. Vi träffades efter lite snack på MSN och hon fick en femhundring ena dagen och ytterligare en nästa, detta för att hon skulle kunna köpa cigg och parfymer och annat. Jag ville imponera på henne genom att visa att jag hade mkt pengar och gav henne därför totallt 1200kr.. Hon lovade i gengälld att vara min vän men dissade istället och krävde mer pengar för att ses...

På grund utav detta så snackade morsan till SOC om att hon var rädd att mitt kapital skulle gå åt till dessa tjejer om jag fick reda på att pengarna fanns (min förmånstagarförsäkring och fond på sammanlagt 172k kr som jag inte kände till) och fick kontrollen över dem.. Det var ju mitt studiebidrag som lagts på tjejerna litegrann men det mesta la jag på mig sj. Trots detta och det faktum att jag köpte grejer till dessa brudar när de bad om det för att jag ville ställa upp samt hoppades på att de skulle gilla mig mer så fruktade min mor att mina orörda kontopengar skulle ges bort eller slösas på brudar om jag bara fick tillgång till dem.. Jag gav dem inte pengar för att jag gillar att ge bort saker, jag hoppades på gentjänster..

Tjejerna berättade ju om hur tufft de hade det utan pengar och jag ville vara snäll. Gav heller inte bort bidraget varje månad utan detta handlade om pengar jag samlat på hög som ständigt fylldes på.. Kände mig rik med 10000kr i skrivbordslådan och ville imponera på brudarna genom att köpa dem saker.. Kände knappt till kapitalet som föräldrarna tigit om. La oftast mina pengar på mig själv förutom när en snygging bad mig med extra mkt flörtande bakom..

Föräldrarna berättade först om kapitalet för mig när jag lyssnat på dem och SOC och skrivit på en ansökan om god man. De borde egentligen ha tvingats berätta om det när jag fyllde 18 år men då var jag 19. SOC och föräldrarna missledde mig, sa att kommunen betalade gode mannens arvode och att jag skulle få köpa vad jag ville även i fortsättningen. En god man skulle bara se till att pengarna inte gick till andra än till mig samt att räkningar betalas och så. Jag flyttade ju till en egen lägenhet för tre år sedan (vårterminern år 2009) och då ville SOC och föräldrarna att jag skulle ansöka om SOL-team och stöd i hemmet samt god man då de ansåg att jag kunde behöva hjälp med påminnelse om att ta mitt insulin (jaghar haft diabetes sen i maj 2005), och matlagning från SOL-teamet samt hjälp att hålla koll på pengarna av en god man så de inte skulle försvinna till brudar.

Problemet var att när jag fick en god man i juli 2009 så drog vi inte jämnt. Han skulle godkänna allt innan jag fick några pengar och betedde sig som en förvaltare. Jag fick inte en syl i vädret. Jag fick rätt till aktivitetsstöd på 8995kr för att jag pluggade på folkhögskola men han bestämde hur mycket jag skulle få och oproportionerligt mkt lades av honom på mat.. Han la 5000kr på hyra, 2k på mat och 2k till mig i månaden. Sen bestämde han att jag skulle få 500kr i veckan ist för allt på en gång.. Försäkringen på 118k kr för min diabetes samt mina 68k kronor i sparade fonder fick jag över huvud taget inte röra..

Jag blev arg och hotade med att avbryta godemansskapet men det var inte så enkelt.. GODE MANNEN Håkan skrev till Överförmyndarnämnden och sa att jag inte gick att samtala med, att jag var som en vägg och ansåg att förvaltarskap var nödvändigt då jag annars riskerade att göra slut på alla pengar på kontona på ett halvår. Jag fick ju veta att med god man så har jag sista ordet men med förvaltare så har Håkan sista ordet.. Han ansåg nu att förvaltarskap var det enda möjliga om inte jag skulle slösa upp pengarna.. Han ville ha makten. Jag anser tvärtom att han inte gick att samarbeta med, han var stöddig, arrogant, pratade bebisspråk till mig ibland och skulle ständigt ha sin vilja fram. I en ansökan om förvaltarskap skrev han lögner som att jag ifall förvaltarskap inte utses skulle åka till Tyskland och köpa horor för alla pengarna, detta hade jag aldrig sagt!
Det jag sagt under matbordsdiskussioner med SOL-teamet var att jag anser att sexköp borde legaliseras i Sverige då det år legalt/lagligt i Danmark och Tyskland. Argumentet för detta var att folk som blir nobbbade och har svårt att få tjejer skulle få sex enklare. Men han ljög och fick saker att framstå negativa för mig. Tingsrätten sköt upp beslut iförvaltarskapsfrågan från november 2009 till januari 2010. Tills dess var Håkan interimistisk förvaltare och kunde kränka min rätt till självbestämmande över mina egna pengar!

I Tingsrätten fattades beslut om förvaltarskap trots att jag förklarat tydligt alla felen i Håkans ansökan både muntligt i rätten samt via en fyra sidor lång protestförklaring av hur saker egentligen låg till. Till sitt stöd hade han Överförmyndarnämnden som knappt pratat med mig och läkarintyg där det stod att jag led av depression och drag av autism samt marginell mental retardation. Han hade även lurat mig!

Han sa straxs efter sin ansökan om förvaltarskap att han gav upp, han skulle avgå som god man och jag skulle få göra vad jag ville med pengarna. Jag tog då ut 20000kr som jag flyttade från mitt kapital till mitt uttagskonto. Jag tänkte att det var en tillräcklig summa just då. Jag hade lovat en snygg tjej att köpa en ny TV till henne om jag fick möjlighet, det var inte vem som helst utan vi hade haft kontakt i några år på msn och apberget. Jag beställde TV och leverans hem till henne och det gjorde jag en fredag, på måndag klockan tre skulle den levereras till tjejen och jag visade henne kvittot och hon blev jätteglad. Jag ändrade mig dock efter att ha tänkt igenom allt och ringde Håkan som stoppade affären, vi for sedan gemensamt till Media Markt och fick tillbaka 10000kr för TVn samt 500kr för leverans och 2500kr för försäkringen. Fick alltså igen 13000kr så ingen skada skedd. Jag tänkte heller aldrig ge bort mer än det till henne. Jag skulle aldrig ge bort alla mina pengar, jag är inte dum.

När jag beställde TVn tyckte jag att 13k var lite i sammanhanget. Hade ju 170k totalt. Håkan har efter denna händelse ständigt tagit upp detta och påstått att om jag inte får förvaltare så ger jag bort alla pengarna.. Jag tänkte aldrig ge bort alla pengar! Jag tänkte snarare att när jag har 170k kronor och Therese hade 0kr men får lägenhetshyran betald av sina föräldrar så kunde jag som har så mkt i alla fall bjuda på grejer till andra för en summa på totalt 20000kr. Therese skulle få TVn, Ilona (hade börjat umgås med henne igen 2008) skulle få sina kronofogdeskulder betalda samt få fara utomlands med mig och resten av pengarna (140-150k) skulle jag spendera på mig sj.
På resor, husdjur, prylar, festivaler och annat skoj.

Jag räknade med att ha tillräckligt för allt. Sen så skulle jag inte göra slut på allt utan ha kvar pengar för framtiden också men förvaltaren och mina föräldrar fick för sig att allt skulle gå åt till utnyttjande tjejer samt prostituerade vilket var/är helt fel. Förvaltaren trodde att det skulle gå åt till båda tidigare nämnda grupper medans föräldrarna höll med mig att anklagelserna om sexköp i Tyskland var skitsnack från Håkans sida, dock så höll de med om att risken fanns att tjejer som Ilona kunde få pengarna.

På senare tid har jag uttryckt en vilja att fara till Thailand och bland annat köpa mig sex av en modellsnygg Thailändska men knappast för alla mina pengar.. Detta för att Sveriges snygga tjejer aldrig vill och säger nej hela tiden! Och i Sverige så är sexköp olagligt och hororna fula.. Enbart fula tjocka tjejer har velat lega med mig men jag är värd bättre om jag så måste köpa sex utomlands för att få det.. Jag nöjer mig inte med tjocka fula brudar tyvärr för jag tänder inte på dem. JAG FÖRTJÄNAR SNYGGA BRUDAR! Jag hade dock aldrig sagt att jag skulle till Tyskland för att köpa sex för alla mina pengar, jag ville till Tyskland för att kolla på historiska fenomen från kriget!

Tingsrätten tog beslut om förvaltare och jag överklagade till Hovrätten. Allt kändes bra efter förhandlingarna i Hovrätten men ändå så fattades fel beslut och förvaltarskapet kvarstod..

När beslutet kom reagerade jag genom att skriva indirekta hot på Facebook och Flashback som knappast kan anses ha varit direkta hot mot Håkan Gyllin eller någon i hans familj. Det handlade mer om att jag fick ett dåligt beslut och lev förbannad samt kände mig kränkt och reagerade genom att skriva en massa här på nätet. Och de "hot" som framfördes var inte i stil med att "Jag ska döda Håkan" utan snarare i stil med att "Om Håkan spenderar upp alla mina pengar och gör mig pank så kommer jag döda honom och mig själv", med andra ord så var det enbart IFALL han gjorde mig pank.. Och sen så var det mer ett uttalande gjort på grund utav en rädsla att alla mina pengar skulle försvinna utan att jag fått spendera dem, han betalade ju mina omkostnader för dem men nekade mig rätten att köpa djur, prylar och att resa för pengarna.. De ändamål jag ville spendera pengarna på!

Hotet mot förvaltaren efter beskedet fån Hovrätten var indirekt och här följer en förklaring:
Jag skrev att om förvaltaren Håkan Gyllin spenderar alla mina sparkapital/försäkringspengar på skit (sig sj eller hyra) ist för på mig så skulle jag hämnas på honom genom ett utökat självmord, först döda honom och sedan mig själv ungefär.. Men detta hot gällde bara om han spenderar slut alla mina pengar och inte annars! Jag anser att han kan ge mig pengarna istället då de är mina. Vore bättre om jag fick spendera dem på roliga saker i stället för att han lägger allt på hyra eller sig sj.. De tar ju slut vilket fall!

Jag skrev även på denna sida att jag ville ha information om Håkans dotter, detta var ej för att jag ville mörda eller misshandla eller på annat sätt fysiskt skada henne. Jag kände dessutom bara till att han hade en 18 årig dotter och den fyraårige kände jag inte till..

Grejen var den att förvaltaren Håkan inte själv fanns på Facebook eller liknande community och jag ville hänga ut honom och skriva vad jag tyckte och tänkte men när han inte fanns någonstans att hitta på nätet så ville jag ha info om hans 18åriga dotter istället (han pratar ofta om henne) för att hänga ut henne som förvaltarens dotter och sedan skriva skit om förvaltaren men visa bilder på henne.. Någon på Flashback hittade förvaltaren på Ratsit.com där det stod ålder, yrke, adress och mobilnr bland annat. Snubben lade ut länken till ratsit med infon på Flashback i tråden som jag startat. Jag la ut infon i en text emot förvaltarskapet på Facebook men tog bort denna när några hört av sig till förvaltaren och det blivit ett jävla liv.. Efter samtal med SOC så blev det dock inget mer och problemen löstes.

Jag fick senare efter samtal med förvaltaren reda på att han inte låg bakom ansökan om förvaltarskap. Han hade berättat skit till Överförmyndarnämnden (köpa sex i Tyskland, går inte att sammarbeta med etc) men det var nämnden som ansökt. Självklart var jag fortfarande arg på Håkan efter de saker han ställt till med men ilskan mot ansökan om förvaltarskap riktades mot Överförmyndarnämnden, de hade knappt pratat med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar