Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 25 april 2012

Angående min försäkring och de 16k som "försvann"!


Som ni ser så har jag fått 118.200kr in på ett av mina tre konton.. Jag har ett uttagskonto som är kopplat till mitt bankkort och där får jag in 500kr varje vecka av förvaltaren.. Sen har jag ett servicekonto som förvaltaren styr över där aktivitetsersättningen på 8995kr/mån kommer in, det var in på detta konto som de 118.200kr blev insatta. Det tredje kontot är ett så kallat sparkapitalkonto som krävde bankbok för att man skulle kunna ta ut pengar därifrån.

Ursprungligen, innan jag fick god man i juli 2009 och innan jag flyttade hemifrån så fick jag alltså in 118.200kr på det servicekonto som Robert Marklund nu använder till att betala räkningar. Någon av mina föräldrar (förmodligen min adoptivmorsa Anna Nygren) förde sedan över 102 000 skr till det tredje kontot som då var sparkapitalkontot.. Det var nämligen så att sparkapitalkontot ursprungligen hade 102.000 skr när min tidigare god man/ förvaltare Håkan Gyllin började att jobba som min gode man. De resterande 16k måste ha blivit kvar på servicekontot. Jag fick i och med att jag flyttade hemifrån rätt till en aktivitetsersättning på 8995kr/mån och denna kom in på servicekontot (som hade 16k kr) varje månad från och med att gode mannen Håkan fick jobbet. En månad tidigare innan han började att jobba som min god man så kom dessa pengar in på mitt uttagskonto istället.

Hur som helst så betalade ju Håkan hyra och sånt med dessa pengar vilket han skulle, men han har förmodligen sammanblandat de 16k som fanns på servicekontot sedan tidigare med de pengar från försäkringskassan som skulle betala hyra, mat, el, bredband och nöjen. I min mening så har dessa 16k bara försvunnit och jag vill att ni på Överförmyndarnämnden kontrollerar exakt vad som hände med dessa 16k kr.. De var del av min försäkring på 118k skr och var således skattefri inkomst som inte ska sammanblandas med de pengar från FK som skulle gå till "nödvändiga" saker.. Jag vill veta vart dessa 16k har tagit vägen och om de har gått till sånt de inte skulle gå till så kräver jag ersättning på den summa av beloppet som spenderats på fel saker.. Spelar inte mig någon roll vem som betalar bara jag får igen pengarna.

1 kommentar:

  1. Allvarligt!!!! Skaffa ett jobb och sluta mjölka samhället på stålar. Det är vi som betalar för din lökning!!!

    SvaraRadera