Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 25 april 2012

Angående de resterande 102k skr som nu fanns på mitt sparkapitalkonto:


Mitt så kallade "sparkapitalkonto" på ursprungligen 102k kr gick inte att använda när jag hade god man.. Jag besökte banken och försökte röra dessa pengar men de sa att det krävdes en bankbok för detta och denna hade jag inte tillgång till. Mina föräldrar var de som hade tillgång till denna men de påstod till mig att de "inte visste vart den fanns" så jag fick ingen möjlighet att röra pengarna.

Vid tillfället när jag försökte ta ut pengar från kontot så var jag 19 år gammal och hade Håkan Gyllin som god man. Jag var alltså i min fulla rätt att ta ut pengar från mina konton om jag så ville men föräldrarna undanhöll bankboken.. Det jag vill komma till är iallafall att i samband med att Håkan Gyllin blev interimistisk förvaltare så fick han plötsligt tillgång till sparkapitalkontot trots att föräldrarna "inte vetat vart bankboken fanns".. Här är min fråga då: Hur kunde Håkan Gyllin få tillgång till sparkapitalet utan bankbok när inte jag fått det under godmansskap? Ifall föräldrarna ljög och gav honom den bankbok som de sagt till mig att de slarvat bort så borde det väl vara brottsligt agerat av föräldrarna? De undanhöll i så fall bankboken för mig när jag ville ha denna och denna var min att använda under god man..

Hur som helst så började Håkan Gyllin att betala min månadshyra och andra sådana kostnader med detta konto under 2010 när FK slutade att betala ut aktivitetsersättningen av någon anledning.. Jag menade här att detta var fel och att dessa pengar var mina "skadeersättningspengar" som inte skulle gå till dessa kostnader utan till mina nöjen m.m.. Efter en hel del tjafs med Försäkringskassan under höstterminen 2010 så fick Håkan och Soc-Stefan tillslut igenom ny aktivitetsersättning i November 2010 och denna ersatte allt som jag spenderat från mitt kapital. Jag hade med andra ord 102k skr igen på sparkapitalkontot.

Sen under höstterminen 2011 så köpte Håkan Gyllin en Xperia mobil för tretusen kronor kontant från mitt kapital när vi haft en tidigare deal om att betala mobilen via avbetalning och detta tyckte jag var fel och nästintill stöld. Han nöjde sig inte med detta utan han splittrade på kapitalkontot innan han köpte mobilen så att 52 000 skr blev kvar på sparkapitalkontot medans resterande 50k blev överflyttade till servicekontot.. När han betalat mobilen så var det 47k skr kvar på detta konto. Jag fick 2000kr till resan ner till Malmö för att köpa Dobermannvalpen så där kan vi räkna bort dessa.. Och senare under maj månad så fick jag 11500 skr från dessa pengar till att köpa min nya Yamaha TZR 50 eu moped. Tilläggas kan att 4500 skr gick åt till en 32t TV samt 2400kr till en digitalkamera.. De två sistnämnda prylarna användes dock möjligtvis från de omtalade 16k så det kan hända att åtminstone 6900kr av dessa gick till prylar som jag behövde.. Nu har vi iallafall denna situation:

Uttagskonto: 500 skr/veckan

Sparkapitalkonto: 52k skr (så är det fortfarande).

Servicekonto: Ursprungligen 50k skr från min ersättning plus 8995 skr i månaden till nödvändiga utgifter. Dessa 50k minskades: 50k -3k - 11500 - 2000 = 33500 skr. (TV och digitalkameran drogs förmodligen från de 16k som fanns på servicekontot tidigare).

Nu har jag alltså 33500 skr kvar på mitt servicekonto av de pengar som tillhörde min försäkring. Efter att kontrollen av jämthunden gjordes så tvingades jag att betala en kontrollsumma på 2094 skr och sen när jag överklagade djurförbudet som Länsstyrelsen kom med så gick 5000 skr åt till att betala advokaten för hans arbete. Sammanlagt kan vi alltså dra bort 7094 skr till dessa utgifter.. Då ska jag av allt att dömma ha 26406 skr kvar på servicekontot. Nu är det dessvärre så att det är olika mycket på kontot vid olika tillfällen.. Det kommer ständigt in aktivitetsersättning och sen försvinner den lika fort.. Nu är min fråga till er hur mycket av mina 26406 skr som finns kvar och hur mycket som inte finns kvar? Jag vill gärna ha en utredning över hur pengarna har spenderats. Jag har anledning att tro att DELAR av dessa 26406 skr av min invaliditetsförsäkring kan ha gått åt till att betala Håkan Gyllins arvode nämligen! I så fall vill jag veta exakt hur mycket som jag betalat Håkan Gyllin i arvode..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar