Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 14 mars 2012

Tredje ärendet angående läkarintyg skrivet i november 2010


"Hela höstterminen år 2010 pendlade mellan plugg i Mellansel utanför Övik och tjafs med FörsäkringsKassan.

Jag var berättigad till aktivitetsstödet på 8995kr i månaden från dem när jag pluggade men de slutade att betala ut stödet under sommarlovet år 2010: Av någon anledning så kom det inte när jag började skolan efter sommaren. Det krävdes ett nytt läkarintyg! Jag fixade alltså två läkarintyg höstterminen år 2010. Ett inför Hovrättsförhandlingarna om förvaltarskap och ett åt FörsäkringsKassan för att få aktivitetsstödet när jag pluggade. Förvaltaren och SOC-pedagogen Stefan fick kämpa på för att få en ny tid med en ny läkare på grund av detta: Det var nämligen så och är fortfarande så att så länge stödet från FK inte betalas ut så tar förvaltaren pengar från mitt kapital och spenderar kapitalet på hyra! 20k varannan månad! Förvaltaren anser sig ha rätten att lägga hela mitt sparkapital på lägenhetshyran ifall FK inte betalar.. Med ord som ''Ngn måste betala hyran, jag har inget val'' så lägger han 20k varannan månad på min hyra från pengar som jag fått i försäkring via pensionssparande... När Håkan och min SOC-pedagog Stefan fixat fram ett möte med en läkare så blev det helt galet:

Läkaren som var invandrad frän Grekland var trevlig till en början men Håkan som satt med på mötet för att hjälpa mig attackerade mig hela tiden! Han tog upp Hitler-hälsningen jag gjorde på torget i Umeå som 16 åring år 2006, hoten mot honom efter beskedet ifrån Hovrätten i oktober 2010, tjejer som lurat av mig pengar, att jag skriver skit om administratörer på min blogg (apberget admin), problemen på skolan i 9an (2005), tog upp mina sympatier för SD- Sverigedemokraterna för att vända den invandrade läkaren emot mig, tog upp diagnoser, att jag tog antidepressiva Zoloft och ställde frågor angående allt detta till mig inför läkaren så att jag tvingades förklara mig i allt.. Jag tvingades att så gott jag kunde försvara mig mot all gammal skit som Håkan tog upp! Saker man lämnat.. Han var där för att hjälpa mig att få ett nytt läkarintyg men hans egentliga mål var att dra upp all tänkbar gammal skit, tvinga mig att försvara mig och sen vända läkaren emot mig. Syftet var då självklart att få läkaren att nedteckna ett mindre smickrande läkarintyg!

Håkan som vet att jag gillar historia och politik och har som mål att bli politiker påstod också felaktigt under detta möte inför läkaren att när jag har förvaltare så är jag totalt omyndigförklarad och att jag som omyndig omöjligt kan väljas in i förtroendevalda poster så som i kommunfullmäktige för SD vid nästa val.. Han hånledde mot mig när han sa detta! Jag som trodde att hans info var korrekt kände en enorm vrede välla upp och sa att jag då aldrig kommer att acceptera förvaltarskapet om det hindrar mig från att göra politisk karriär.. Håkan hånflinade och sa att nu hade jag förvaltarskap och det fanns inget jag kunde göra åt det. Sen påpekade han att jag såg arg ut och att det ryckte i mina kinder och började gnälla på det.. Han pratade om mina tidigare hot och frågade den grekiske läkaren om jag inte kunde bli intagen på psyket för dem.. Läkaren som vid det här laget såg mig som en galning/skurk/rasist svarade ja på frågan..

Vi kom in på asperger och jag nämnde att jag sett en person med asperger på TV som hade haft ett sjukligt intresse för människokroppar, så sjukligt att han sprättat upp en kvinna och tagit ut inälvorna på denne, han ville se hur de såg ut! Snubben kände vidare inga känslor för andra än sig själv, och kände ingen ånger för sitt dåd.. Jag förklarade för läkaren och förvaltaren att jag aldrig skulle kunna göra som honom, att jag omöjligt kunde ha asperger som honom samt att jag ansetts lida av en mindre diagnos (drag av autismsvårigheter). Läkaren förklarade att om man hotar sin förvaltare till livet indirekt och inte ångrar sig så måste man lida av den värsta graden av asperger! Han sa rakt ut att jag var på samma nivå som uppsprättaren!? Jag förklarade att det var stor skillnad på att hota någon och på att sprätta upp ngn. Att man inte med säkerhet klarar av att genomföra sina hot, de är ju enkla att nedteckna.. Läkaren besvarade mig inte och teg bara och bad inte om ursäkt och hans tystnad sa att han inte ångrade sitt uttalande. Jag förklarade att jag kände mig kränkt och att han borde be mig om ursäkt men han satt bara tyst och ignorerade mig. Då vände jag mig till Håkan men han försvarade läkaren och sa att ''han säger ju bara som det är'' och ''han säger ju bara sanningen''. Läkarintyget behövde lämnas in senast inom tre dagar för att FK skulle ta ett bra beslut..

Läkaren frågade om han fortfarande skulle skriva ett intyg varpå Håkan sa ''ja'' och jag sa ''nja''.. Jag ville ju inte att en idiot som denne invandrade läkare skulle skriva mitt intyg. Han hade jämfört mig med en styckmördande aspergare så vad kan han skriva för skit i intyget liksom? Jag gick med på det efter löfte från läkaren om att få intyget hemskickat innan det skickades till FK! Läkaren frågade om både jag och förvaltaren ville ha intyget hemskickat i förväg och då sa Håkan ''Nej, skicka det till mig bara så tar jag hand om det'' men jag krävde att få det hemskickat också så vi bestämde att båda skulle få intyget hem i brevlådan för läsning. Senast inom två dagar skulle jag få det. Av någon anledning så fick jag det aldrig hemskickat och jag ringde Håkan om detta.. Håkan sa att han skulle skicka mig en kopia senare under veckan när jag var tillbaka i Mellansel och pluggade. Det gick en vecka och jag fick aldrig något intyg postat till mig.. Jag ringde Håkan som sa att det ''stod ändå inget speciellt i intyget" men han försäkrade att det inte stod några felaktigheter eller negativa saker. När jag krävde att få läsa det sa han att han redan skickat in intyget till FK utan att göra en kopia. Jag har aldrig fått läsa intyget trotts att jag skulle få godkänna det först innan det skickades in enligt Håkan och läkaren..

Förvaltaren Håkan Gyllin misskrediterar mig, bryter ständigt sitt ord och sina löften och sen undrar folk varför jag är emot godmansskap/förvaltarskap samt har hotat Håkan"?!

Med tanke på det som står ovan så vill jag yrka ersättning!

Jag vill yrka ersättning av Håkan för att han framför allt inte skickade en kopia på läkarintyget till mig innan det skickades in till Försäkringskassan trots löfte från både honom och läkaren om detta. För det andra så vill jag veta om han agerat felaktigt när han inför läkaren under besöket (vi var där för att fixa ett läkarintyg till FK) dragit upp all möjlig gammal skit från min historia.

Jag menar att det här läkarintyget var dåligt för mig och ändrade "drag av autism" till asperger! Efter detta så har under början av sommaren 2011 en annan läkare vid namn Lars Nygren skrivit ännu värre saker som asperger, utvecklingsnedsatt sedan födseln, kan inte ta ett vanligt arbete, 100% funktionsnedsatt och kommer förmodligen få ett tredje gradens jobb, en så kallad sysselsättning i framtiden... Han kallade mig även "psykiskt störd" utan grund i mitt ansikte under ett möte..

Lars Nygren läste igenom det tidigare läkarintyget som greken skrivit under november 2010 och som grundat sig på skiten som Håkan tagit upp från mitt förflutna samt på grekens uppfattning om mig som var allt annat än positiv. Jag hade genomgått en del tester och undersökningar via BUP men där kom man fram till dessa diagnoser: tvångssyndrom, depression, drag av autism samt marginell mental retardation. De kom inte fram till psykisk störning, funktionsnedsatt sedan födseln, asperger och så vidare som läkaren Lars Nygren skrev, och han grundade det han skrev på det som grekläkaren skrev..
Med tanke på att jag har fått värre diagnoser tillskrivna mig av läkare på grund av Håkans kampanj att dra upp gammal skit under mötet med läkaren och hans lögner angående att jag skulle få läsa igenom intyget innan det skickades in för kontroll att allt var korrekt så anser jag att han bör ersätta mig för den skada som uppkommit. Visst, jag fick pengar från FK vilket var bra.. Men jag ville inte ha pengar därifrån på felaktiga grunder!! Om jag lider av "drag av autism" så ska detta inte ändras till asperger eller "funktionsnedsatt sedan födseln". Psykiskt störd är en omskrivning av "psykisk sjukdom" som det tidigare kallades och jag lider inte av detta. Jag känner mig förtalad av läkarna och Håkan har i sin roll som min dåvarande förvaltare bidragit till detta!

Ersättning för skadan bör betalas ut!

Jag har även fått ett intyg riktat mot mig av läkaren Lars Nygren gällande mitt förarbevis där han försöker råda Transportstyrelsen att ta ifrån mig det på grund av att jag anses av honom lida av "psykisk störning" och därför skulle jag vara en trafikfara.. Vore det inte för Håkans skitsnack och lögner under mötet med grekläkaren så hade detta aldrig behövt hända. Jag är inte psykiskt störd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar