Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 31 mars 2012

Jämfört med Hannah W och Jockiboy så är jag ju extremt klok!! Om inte dessa behöver förvaltare så behöver knappast jag en.. Allt annat är ett hån mot mig! (2009-2012)



Anonym Mar 31, 2012 07:52 AM

"Behöver du INTE bli omhändertagen" ? Visa det då! Så som du håller på behöver du ju alla åtgärder som du kan få. Bla förvaltare!
Att du är i den sits du är beror bara på dig själv. Ditt eget beteende och sätt att vara. Det är ingen annans fel, det borde du väl förstå?

Sen tror jag oxå att du har missförstått innebörden av " Agera i ditt intresse". Att agera i ditt intresse betyder inte nödvändigtvis att bara göra som du vill. Utan snarare att göra det som är "BÄST" för dig.
Vilket i ditt fall skulle kunna betyda, att inte låta dig få tillgång till dina pengar hur som helst bla.

Du är säkert en bra kille bara du skärper till dig, slutar gnälla och klaga på hur felbehandlad du är, när alla andra begriper att det är bara ditt beteende som är orsaken, till allt du har varit med om.

/Håkan G
Svara
Svar


Agent Nygren! Mar 31, 2012 09:14 AM

Är du min tidigare förvaltare? (Håkan G= Håkan Gyllin)??

Jag har bevisat när jag bodde hemma att jag var en intelligent ung man samt att jag under skolgången årskurs 1 till 9 visade tydligt och klart att det inte var något fel på mig. Men BUP ska stämpla mig med diagnoser för att jag blev trakasserad i 9an och tvingades byta skola osv. Bara sjukt! Behöver verkligen inte bli omhändertagen eller ha förvaltare.

Att jag är i den sits jag är i beror på brudar som utnyttjar vanliga killar, på föräldrar som vill förhindra detta, på SOC som övertygar en att ansöka om god man för att få stopp på brudarna men som ger mig falska försäkringar som inte gäller när godemansskapet blir till ett förvaltarskap, och det beror på min tidigare förvaltare som sa att jag inte gick att samarbeta med till Överförmyndarnämnden och på nämnden som ansökte tillsammans med honom om förvaltarska för mig. Slutligen så beror det på rätten som beslutade i deras riktning.

Har jag någon skuld? Jo, jag var dum som gav bort pengar till tjejer när jag blev kåt på dem för att de utsatte mig för cockteasing, och jag var dum som lyssnade på socialpedagogen Janne och ansökte om god man.. Hade jag inte lyssnat på honom så hade jag sluppit all skit med god man/förvaltare och hade jag inte utnyttjats av brudar så hade inget behov funnits för god man enligt mina föräldrar och soc. Jag har även begått vissa fel när jag t.ex. lämnade jämthunden hemma ensam förlänge eller gick ut för sällan med den. Men jag rår knappast för att nya förvaltaren anmälde mig efter att SOL-teamet spionerat på mig eller att tidigare förvaltaren gav bort katten eller lät en kvinna sälja min dobermann. Det är dem som bär skulden till detta.

Så jo, det är visst andras fel att jag är i nuvarande sits även om jag gjort vissa misstag själv också. Men försök inte ge mig hela skulden.. Och skulden för förvaltarskapet är rättens samt de psykologer/läkare som skrivit att jag är lindrigt retarderad..

Jag har inte missförstått innebörden.. Mina föräldrar har missförstått den och nu ser vi ju vad texten egentligen betyder! Självklart ska det inte innebära att alltid göra som jag vill, om jag t.ex. vill ha tiotusen för att ge detta till en tjej så bör ju förvaltaren säga nej, det är hans jobb.. Men det är sjukt att han kan avgöra att hans agerande är "bäst" för mig i alla lägen. Det är knappast bäst för mig att han anmäler mig så att jag får djurförbud, och det är knappast bäst för mig att en hund jag sparat till säljs iväg när jag inte vill detta. Men myndigheterna har gett förvaltarna makten att avgöra GODTYCKLIGT vad som är bäst för mig och det är sjukt.. I vissa ärenden kanske han vet bättre men i vissa så vet jag bättre, detta respekterar inte myndigheterna som står förvaltarna bakom ryggen. Att stoppa mig från att slösa bort mina pengar är en sak, att stoppa mig från att ha vakthund är en annan.

Jag är felbehandlad! Under hela min uppväxt så behandlades jag som alla andra och jag tolererar inte att bli behandlad som samhällets bottenskrap av samhället bara för att jag fått någon diagnos av någon dum psykolog eller läkare, tvärtom så förväntar jag mig att bli fortsatt behandlad som alla andra även resten av mitt liv. Och förvaltarskapet är tvärtemot detta, nästan ingen har förvaltare.. Och kom inte och säg att dett finns anledningar till att jag har förvaltare medans andra inte har det!!!

Kolla in Jockiboy eller Hannah Widerstedt.. De har dagens runk på sin blogg där de lägger upp bilder och en av dem onanerade i TV. De gör massor av sjuka saker och de "anses klara sig i samhället", de är i mycket större behov av förvaltarskap än vad jag är.. Jag har inte dagens avsugning etc på min blogg.. Det faktum att många rikspuckon anses klara sig utan hjälp gör att jag anser mig felbehandlad, jämfört med dem är jag ju riktigt klok.

/Nygren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar