Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 20 mars 2012

Ilona Hyvönen anmälde mig för ofredande efter filmen samt fick igenom ett besöksförbud, men det togs bort efter enbart 2 veckor då jag lämnade in 50 sidor MSN-historik!


2007-09-09, 00:20
Alla som läste tråden om mig vet vem Purjo är, nämligen den finska tjejen i första Blacklist filmen. Det är ju så att hon anmälde Blacklist filmen och nu har resultatet skett. Jag var på förhör förrförra måndagen.

Osmart som hon var så tänkte hon inte på hennes egna negativa handlingar i det hela så polisen blev förvånad då jag berättade min version om hur hon lurat mig på stålar med mera, detta ledde till att hennes handlingar också uppdagades vilket hon kanske inte räknat med.. Hur som helst:

Ilona "Purjo" anmälde mig och efter att jag varit på förhör så beslutades det att jag skulle få besöksförbud vilket jag accepterade så nu har jag besöksförbud vad gäller henne, det är ju inte precis så att jag brukar besöka henne men besöksförbudet är inte bara emot besök utan även emot att man kontaktar den som besöksförbudet gäller, man får inte ha kontakt via sms, brev, telefon, datorn eller på annat vis..

Jag brukar i och för sig inte ha kontakt med henne så jag hade inget emot förbudet, som en positiv respons på att jag accepterade besöksförbudet så lades åklagarens anmälan om filmen förmodligen ner (mot Ilonas vilja skulle jag tro, då hon hade mage att kräva 6000kr i skadestånd)... Naturligtvis så förklarade jag för polisen i fråga under förhöret att jag inte kan tänka mig betala henne något i skadestånd då jag anser att det är hon som har pengar att betala igen till mig och inte jag som ska betala henne pengar!

Jag är inte helt säker på att allt är nerlagt angående filmen men polisen sa något sådant när jag ställde mig positiv till besöksförbudet. Det negativa med om man bryter mot ett besöksförbud är att man kan bli häktad och dömas till fängelse, och man bryter mot besöksförbudet när man tilltalar personen i fråga, även om personen i fråga är den som kontaktar dig och börjar snacka med dig!

Jag får alltså inte svara om Ilona kommer fram till mig och säger något eller skriver till mig på något sätt, då bryter jag mot besöksförbudet och kan bli häktad. Det fula med Ilona är att hon tidigare loggat in på MSN och försökt skriva till mig så att jag skulle bryta mot besöksförbudet, detta skulle straffa mig samt kanske ge henne skadestånd på några tusen.. Jag har nu blockat och raderat hennes MSN adress så att jag inte glömmer bort det hela och bryter mot förbudet, jag pallar helt enkelt inte skit på grund av ett övertramp.. Jag har inte heller hennes mobilnummer eller liknande och enda gången vi kan kontakta varandra är IRL men då blir det att undvika henne!

Det konstiga i allt detta är att hon inte är förbjuden att besöka mig så hon kan besöka mig och försöka få mig att prata så att jag bryter mot förbudet, jag måste alltså undvika Ilona "purjo"!

Det var väll det.

2007-10-01, 20:08

Besöksförbudet mot Ilona Hyvunen (Purjo i FB tråden) har dragits tillbaka, detta pga inkommande uppgifter (min hela MSN konversation med henne) så den varade bara i två veckor !!!

Inte nog med det så har hennes anmälan om OFREDANDE varav hon begärt 6000kr i skadestånd blivit nerlagt!!! Detta till stor del pågrund av mina inlämnade uppgifter (50 sidors historik från MSN med Ilona!)..

Hennes anmälan mot BLACKLIST- filmen nr 1 som var startskottet för den gigantiska tråden har alltså lagts ner till hennes förtvivlan och MR_NYGREN`S TRIUMF!!!

Vad var det jag sa?! Filmer är säkra om dom är gjorda i bilder och text XD!! Jag trodde hela tiden att hon skulle misslyckas med att fälla mig och jag hadde rätt.. Skrattar bäst som skrattar sist ILONA !

Hon måste ha glömt bort att hon tog emot en jävla massa stålar och sedan tjatade om mer, detta såg man tydligt i min historik! Hehe


2 kommentarer:

  1. Kan du inte skriva lite nyare saker istället för Inaktuella saker som skedde för flera års sen som alla känner till?

    Ingen påhopp bara en synpunkt från min sida!

    Ha det gott i tisdagmorgonen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myndighetsfolket behöver veta allt.. Och även nya besökare!

      Nyare saker kommer ju snart i och med att jag blir klar med det gamla..

      Radera