Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 17 mars 2012

Bahare (Valentinas) MSN -historik med Nicholas från Flashback angående mötet med mig och pengarna del två! (2007)


Nicholas säger:
Du jag funderade över en sak,var träffade du honom och var käkade ni nånstans. Vad åt ni?

V är i säger:
 Jag och min kompis åt pommes och han skråvmål vadåp då

Nicholas säger:
Viktiga detaljer i vår utredning om Viktor

Nicholas säger:
Är han så efterbliven att han går på specialskola?

Nicholas säger:
Sen var det någon som undrade om du var katolik

V är i säger:
Jag är kristen!

Nicholas säger:
Oki

V är i säger:
Och min familj också, mina syskon och föräldrar jobbar inom data och teknik och jag är rädd nu att mina syskon ska se det här filmen nånstans

Nicholas säger:
Den har plockats ner igen

Nicholas säger:
Även på det där stället där filen lagts

V är i säger:
Okej men vart fins den nu då?

Nicholas säger:
Fast det var en kille som ringde hem till Viktor men han var inte så pratglad ikväll

Nicholas säger:
Tja det var ganska många som hann spara den antar jag så helt kvitt den är du ju inte

Nicholas säger:
Men du behöver inte vara orolig för det e ju inte ditt fel. Det e ju Viktor som begår ett brott emot Personuppgiftslagen

V är i säger:
Aa men jag föstår endå inte liksom, asså de ju bilder på mig tillsammans me mina vänner och allt, me min syrra osv.

V är i säger:
Att ens dom ska behöva vara med på en sån video, jag skäms verkloitgen över att jag ens försökte va snäll med en sån mäniska!

Nicholas säger:
Har Viktor varit hotfull innan denna film?

Nicholas säger:
Eller typ efterhängsen utöver det normala?

Nicholas säger:
Han har tydligen hållit på att ringa den finska tjejen mitt i natten

V är i säger:
Okej nej han har inte det bara jobbig på msn och skcikade massa msn .. inte anarsh

Nicholas säger:
Oki

V är i säger:
Han var ju snäll mot mig och jag sncäll tillbax

V är i säger:
Men när han blev jobbig så blcoka jag han ... vi skulle ju bara vara vänner och det sa jag åt honom klart och tydligt

Nicholas säger:
På nått vis är det ju synd om killen som inte begriper snällhet och annat

V är i säger:
Trodde han acsepterat det

Nicholas säger:
Men eftersom han erbjudit flera tjejer pengar så är det ju nått allvarligt fel på killen

V är i säger:
Aa jag vet och därför är jag inte arg på honom, jag kan inte hata en sjuk mäniska för de inte hans fel att han har psyk problem liksom men jag är bara så jävla ledsen

Nicholas säger:
Ja det funkade ju inte som han hade tänkt sig iaf. Antagligen skulle han skämma ut er båda men det blev tvärtom

V är i säger:
Ahh men det tycker jag inte eftersom han har ljugit och förnedrat mig med lögn! och alla som ser detta kan ju inte veta att han är en sjuk kille som bara ljuger?

Nicholas säger:
Dom flesta vet nog att det var ett mycket patetiskt sätt att visa sin ilska med

Nicholas säger:
Folk är i regel inte så dumma att dom inte genomskådar sånt här

V är i säger:
Joo tycvär är dom ju det

Nicholas säger:
Vi kanske skulle lura honom tillbaka

Nicholas säger:
Låta någon utge sig för att vara tjej och se hur han agerar på MSN

Nicholas säger:
Han hotade ju med att göra fler videos om fler tjejer nobbade honom

V är i säger:
Jaaa det borde man faktist göra ! och där kan man ha beviset för att de han som ljuger bara

Nicholas säger:
Exakt

V är i säger:
Eller att nån ringer honom och spelar in allt han säger låtsas vara en tjej som är intreserad av honom

Nicholas säger:
Ser du om han är online på MSN?

V är i säger:
Neej

Nicholas säger:
Synd

Nicholas säger:
Han borde iaf lära sig en läxa att inte hänga ut folk

Nicholas säger:
Vad mer vet du om honom?

V är i säger:
Aa precis

Nicholas säger:
Har han betett sig konstigt förut?

V är i säger:
Men du jag har tyvär inte så mycket tid att sncka nu mina bröder sitter här i soffan bredvid mig vill inte att dom sak se så vi får sncka senare

V är i säger:
Ha det så bra och tack hejdå

Nicholas säger:
Japp

Nicholas säger:
Ha det bra

V är i säger:
Jag snckar me han nu på msn

Nicholas säger:
Gör du?

Nicholas säger:
Kalas

Nicholas säger:
Fråga honom varför han lade upp videon

V är i säger:
Aa han skrever nu att han var på dåligt humör

V är i säger:
Jag ba va fan laddaru upp en sån film för att du var på dåligt humör

Nicholas säger:
Fattar han inte att denna spridit snabbare än eld

V är i säger:
Tydligen inte

V är i säger:
Asså jag vet inte vad jag ska göra nu .. blir så jävla ledsen asså ,

Nicholas säger:
Stackarn

Nicholas säger:
Men du kan ju berätta för honom att han misslyckats med sitt syfte och istället är den som framstår som jubelåsnan på internet

V är i säger:
Aaa

V är i säger:
Ska göra det

Nicholas säger:
Detta kommer han få höra redan imorgon när han går till skolan, för det är garanterat folk som kommer att kommentera det

V är i säger:
Amen herre guuud!

Nicholas säger:
Fråga honom hur många fler tjejer han försökt köpa på detta sätt

V är i säger:
Tänkt att massa mäniskor tror nu att han get mig pengar och allt,

V är i säger:
okej

Nicholas säger:
Nej dom tror inte att du tagit emot dem

Nicholas säger:
Dom tror finskan gjort det

V är i säger:
Joo det gör dom, och folk, mina kompisar och allt tänk om dom ser allt asså gud vad ska jag göra .. jag har skämt ut hela min familj och mina vänner

Nicholas säger:
Nej han skriver inte att du tog emot dem

V är i säger:
Jag hoppas att dom nånsin fölåter mig för anarsh kommer jag aldrig att fölåta mig själv för vad jag ställt till med

Nicholas säger:
Han skrev bara att han skulle ge dig men att du inte hörde av dig när du kom hem

Nicholas säger:
Men det är inte du snälla rara som gjort fel, det är HAN

V är i säger:
Jaa jag vet att det är han, men det tänker inte folk när dom ser filmen

V är i säger:
Asså jag kommer bryta ihop nu, jag hoppas gud skyddar mig

Nicholas säger:
Jo det var det alla jag pratat med tänkte

Nicholas säger:
Ge mig hans MSN adress ska jag se till at en kille tar ett snack med honom och fixar en offentlig ursäkt

V är i säger:
Fölåt men kan inte ge hans adress, för jag vill inte att han ska hamna illa ut, de min plikt att skydda honom

V är i säger:
Och jag vet att allt de här kommer skada honom också nu

Nicholas säger:
Sant iofs

Nicholas säger:
Du är ädel

V är i säger:
Asså de här käns helt sjukt!

Nicholas säger:
Ja

Nicholas säger:
Vad tror du om SAIKS chanser i kvalserien i bandy?

V är i säger:
Va?

V är i säger:
Asså va fan har folk lagt bilder på mig på forumet?

Nicholas säger:
Ja Sandvikens AIK spelar kvalspel i bandy

Nicholas säger:
Hela mappen

Nicholas säger:
Har han sett tråden?

V är i säger:
Neej det har han inte

Nicholas säger:
Bra kanske lika bra att inte säga något

Nicholas säger:
Förr eller senare kommer han inse att folk betraktar honom som en idiot för vad han gjort

V är i säger:
Mm aaa,

Nicholas säger:
Har du tid att svara på 10 frågår?

V är i säger:
Okej

Nicholas säger:
1.Varför käkade ni bara strips och han ett skrovmål?
2.Hur lång är Agent Viktor?
3.Känns hans hår som stripgt kattskinn i regn?
4.Om du kunde önska att Viktor hamnade på en planet, vilken skulle det bli?
5.Vad hade Viktor för skor på er skrovmåls-middag?

Nicholas säger:
6.Hade ni ketchup på stripsen?
7.Åt ni med fingrarna?
8.Slickade ni på fingarna sen?
9.Gillar du oliver?
10. Har du något foto där du äter en banan?

V är i säger:
1. för vi ville ha der
2. inte jätte lång
3. uh .. va?
4. tönt
5. tror ni jag tänker på det?
6. mins tyvär inte
7. inte jag i alla fall
8. sjuk!
9. nja sådär
10. öhh nej gillar inte banaer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar