Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 17 mars 2012

Bahare (Valentinas) MSN historik med Nicholas från Flashback angående händelsen i Skelefteå! (2007)


Valentina är i säger:
 Var det dig jag snackade med i tel va?

Nicholas säger:
Jepp

V är i säger:
 Okej ... Asså va fan ska jag göraaa du måste hjälpa mig

Nicholas säger:
Nu måste vi få veta allt om vad det där är för dåre, han har gjort bort sig rejält

V är i säger:
 Jaa men först ska du hjälpa mig att ta boort den där jävla videon

Nicholas säger:
Vi har iaf sparat filmen så att den finns kvar som bevis

V är i säger:
 Amen de ju pinsamt för mig , dne måste ju bort från internet

Nicholas säger:
Jag tror man måste anmäla den på Youtube först

V är i säger:
 Jamen hur gör man det då?

Nicholas säger:
Sen skall du definitivt kontakta Polis med länken till videon

Nicholas säger:
Trycka på Flag as Inappropriate

V är i säger:
 Okej ...

Nicholas säger:
Men vad han gjort strider mot en massa regler och du kan faktiskt få ett skadestånd för detta samt att han blir dömd för det

Nicholas säger:
Han trodde säkert att han skulle vara jävlig och få beröm för det, men tyvärr började alla hata honom istället

V är i säger:
Amen det vet jag, men eftersom ajg är troende tycker jag bara att han måste få hjälp, jag vet att han är sjuk i huvudet så jag vill endå inte skada honom, eller göra så han får det värre de synd om killen och han behöver vård, nu vill jag bara få bort den här videon från internet sen vill ajg se vad man kan göra

V är i säger:
Aa jag vet , han är ju mörkhyad också och endå "rasist" och var samtidigt kär i mig

V är i säger:
 Helt sjuk

Nicholas säger:
Rubbat

Nicholas säger:
Hur fick du kontakt med honom?

V är i säger:
En dag så var jag och helsade på en av mina kompisar på hennes skola, och han gick där då , så hadde han sätt mig där ... och hittat mig senare på en sida som heter apberget.se där dom flästa norrläningar har användare

Nicholas säger:
Är han från Norrland?

V är i säger:
Så skrev han till mig där och jag tyckte synd om honom för han sa att ahn inte hadde nå vänner osv. så jag va snäll me honom men sa sammtidigt att vi bara kan vara vänner och så

V är i säger:
Aa han bor ju i umeå

Nicholas säger:
Ojdå

Nicholas säger:
Är han adopterad?

V är i säger:
Aa det är han, vet inte från vart men ...

Nicholas säger:
Hur gammal e han?

V är i säger:
I alla fall så gav han mig gämt komplimanger osv. han är 16, och en gång inan jag skulle åka utomlands så ville han träffa mig och jag sa bara nej hela tiden men jag tyckte synd om han så jag träffade honom med en av mina vänner som en vän och vi for och åt mat på ett ställe sen eftråt när han skulle hem ville han ge mig lite pengar men jag tog ALDRIG emot dom och skrattade bar sen så åkte han

V är i säger:
Och efter det blev han skit jobbig på msn och börja skicka 1000 sms hela tiden så jag blckade och tog bort honom

Nicholas säger:
En tvättäkta stalker

V är i säger:
Och han sa gämt också att jag inte hadde någon skyldighet till honom och det vet jag också så jag fattar inte varflr han gort såhär

Nicholas säger:
Ja en stor idiot är det

Nicholas säger:
Dom undrar vad du röker på kortet i filmen?

V är i säger:
Vattenpipa så klart

Nicholas säger:
Ahh

Nicholas säger:
Vilken smak?

V är i säger:
Äpple

Nicholas säger:
Har du läst tråden?

Nicholas säger:
Folk har en massa frågor

Nicholas säger:
Nu är filmen borta från Youtube iaf

V är i säger:
Är den ...

V är i säger:
Ohh va skönt

Nicholas säger:
Här har en annan kille ringt den finska tjejen: http://web.telia.com/~u43128090/IH.mp3

Nicholas säger:
Ett ljudspår

V är i säger:
 Du kan säga till alla att jag inte är arg på honom för jag kan inte vara arg på en sjuk mäniska men att den här filmen har gort mig jävligt ledsen och besvik, jag bryr mig inte om den nadra tjejen och har inget me henne att göra men de va fult att försöka ljuga så om mig

Nicholas säger:
Ja verkligen

Nicholas säger:
Jag ska försöka sammanfatta det du berättat

Nicholas säger:
Eller kan jag kopiera delar av texten direkt från MSN?

V är i säger:
Jaa gör det du, men snälla ge inte ut min smn till nån

Nicholas säger:
Nej nej det gör jag inte

Nicholas säger:
Men det var väldigt olyckligt att det hände. Filmen finns dock kvar i en fil som ligger på nätet

Nicholas säger:
Om du vill ha en kopia av den kan jag skicka den via MSN

Nicholas säger:
Bra att ha om du vill kontakta Polisen om det fortsätter

V är i säger:
Amen varför gör den de då? då kan ju alla lika grna sen den där också

Nicholas säger:
Det är Internet i ett nötskal

Nicholas säger:
Ett liv kan förstöras på 1 minut

V är i säger:
 Vah?

Nicholas säger:
Ja att en sådan film kan spridas fortare än man kan tro och det går inte att hejda den

Nicholas säger:
Kommer du få problem med föräldrar nu?

Nicholas säger:
För som jag ser det har du inte gjort nått fel, det är ju han som ställt till det

V är i säger:
Jag vet men folk kanske inte bara tror mig om jag säger som det är ...

V är i säger:
Och mina föräldrar kommer bli helt galna asså ! gud vad sak jag göra

Nicholas säger:
Många tror att han är en idiot

Nicholas säger:
Så om jag postar denna konverastion så kan dom ju läsa själva

V är i säger:
Aa jag vet men endå liksom, jag vill inte att andra ska gå och lägga upp den nu

V är i säger:
De några på den där grejen som du skickade forumet, som säger att dom tänker lägga upp den igen om den tas bort

Nicholas säger:
Ja det kanske funkar men då får man anmäla den igen

Nicholas säger:
Men jag tror du måste berätta för dina föräldrar vad han gjort. Jag menar det är inte ditt fel utan hans fel

V är i säger:
Amen dom kommer ju bli skit arga, bara för att jag träffade honom över huvudtaget

V är i säger:
Gud vad aöla är elaka på forumet

Nicholas säger:
Ja det är ett hårt forum

Nicholas säger:
Finns ingen respekt alls där

V är i säger:
Nee verkligen inte!

Nicholas säger:
Ja detta var verkligen inte kul men tur i oturen så gick det ju att få tag i dig iaf å berätta

V är i säger:
Aa tack så mycket för det i alla fall

Nicholas säger:
Dom försöker att ringa honom också

Nicholas säger:
Så han kommer nog få veta att han lever

Nicholas säger:
Men är han efterbliven på riktigt?

V är i säger:
Men jag ska gå nu i alla fall och tack en en gång för att du berättade , och jag har också försökt ringa han men han svara inte

Nicholas säger:
Eller bara efterhängsen

V är i säger:
Jaa han är det .. på rikigt asså

V är i säger:
Men har du hans nr?

Nicholas säger:
Oki. Ja du får ha det bra iaf och återkom om du vill

V är i säger:
Okej

Nicholas säger:
Dom har letat reda på det med

V är i säger:
 Okej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar