Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 14 mars 2012

Angående Godemannens ansökan om förvaltare för mig, Victor Nygren under september 2009!



Godemannen påstår att:

"Victor är i akut behov av förvaltare för sin egendom då han vill spendera sina tillgångar på sexuella tjänster. Victor är utnyttjad av tjejer som låter honom få tafsa, klämma på bröst o s v mot betalning. Victor vill enligt vårdteamet åka till Tyskland och köpa sexuella tjänster. Han är fixerad runt frågor runt detta och med någon föreslagen flicka vid sin närhet finns möjlighet att han kan tömma sin bankkonton, för närvarande har Victor ca 150 000kr".

Mitt svar:

"Jag tycker att mycket av detta inte stämmer och är direkt taget ur luften!
För det första så är jag absolut inte i akut behov av en förvaltare och vad gäller hans argument att jag skulle vara det för att jag vill köpa sexuella tjänster så är det rent nonsens och rena spekulationer! Jag har aldrig betalat för en sexuell tjänst och jag har heller aldrig yttrat att jag skulle vilja spendera mina tillgångar på att köpa sex.

Jag har enbart yttrat till vissa att jag tycker att sexköpslagen i Sverige borde rivas upp då den är en värdelös lag, och jag tycker att varje vuxen kvinna har rätt att sälja sex medans varje vuxen man har rätt att köpa sex! Det är hallickarna som är brottslingarna och inte sexköparen eller säljaren. Att frivilligt sälja sex och köpa sex bör vara lagligt och det står jag för att jag har sagt men jag har definitivt aldrig sagt att jag skulle vilja spendera mina tillgångar på sexköp och det är något som godemannen fått för sig efter det jag sagt om att Sverige borde lagalisera sexköp.

Det stämmer att jag är mer eller mindre utnyttjad av tjejer som flörtar och förför en och lockar en mot att jag ger dem pengar. Men man ska ha klart för sig att jag inte köper sexuella tjänster av dem utan snarare ger dem pengar eller saker gratis, sen väljer de själva om jag får en puss på kinden, får röra deras rumpa eller får ge dem massage men jag betalar dem inte för det utan de väljer själva om de vill tacka mig på det sättet. Jag har dock aldrig hittils tafsat ngn av dessa tjejer på brösten eller haft samlag/sex med ngn av dem så det är fel att skriva att jag betalar dem för sexuella tjänster. Man kan se det som en kompisrelation som bygger på att de får pengar medans jag inte får ngt annat än deras sällskap ibland och andra gånger får jag en puss eller liknande.

Man ska även ha klart för sig att de här tjänsterna som jag gjort dessa tjejer bara har med studiebidraget att göra.. Jag betalade hyran, el, bredband och annat även innan godemannen kom in i bilden och det uppgick till 6000kr ungefär och sen la jag 500kr på mat och resterande mat fick jag av föräldrarna om maten tog slut! Det var altså alltid mina fritidspengar som gick åt till tjejerna när de förförde mig och inga andra pengar. Risken att jag därför skulle ge bort hela aktivitetsbidraget om jag fick kontrollen över pengarna är därmed minimal då även jag fattar att hyra med mera måste betalas. De där 150 000kr skulle jag snarare lägga på utlandsresor, resor i Sverige samt dyrare saker om jag fick kontrollen över dem och dyrare saker kan vara körkort, hund eller något annat. Angående utlandsresor, jag är och har alltid varit intresserad av historia och det var ett av mina starkaste skolämnen. Jag gillar krigshistoria speciellt mycket så att fara till Estland för att kolla in fästningen Narva ellet till Tyskland för att kolla in Berlin är något jag kan tänka mig och har sagt mig vilja göra! Jag har dock aldrig sagt att jag vill fara till Tyskland för att köpa sex och det är något som godemannen fått för sig, jag vill ju fara dit på grund av dess historia med Nazisterna och så vidare. Helt fel av "Vårdteamet" att påstå något annat för det är inte sant. Visst kanske man kan tänka sig köpa sex i en situation där det är lagligt och en snygg blond kvinna står i ett skyltfönster men jag har inte sagt att jag ska göra det även om risken finns, men det är LAGLIGT där! Slutligen vad gäller detta första stycke så måste jag säga att det finns ingen risk att 150 000kr går åt till ngn tjej"!

Godemannen skriver vidare att:

"Vårdteamet som hjälper Victor får allt svårare att freda sig mot dessa problem och just nu driver Victor denna fråga mycket hårt. Victor vill inte att vi ska handla mat för mer än 1000kr kr/mån och att han själv får tillgång till resterande pengar. Victor missköter sin praktik och vill helst inte göra något annat än leva ut sina drömmar medan vårdteam och föräldrar ska serva honom på alla sätt. Victors föräldrar har i denna svåra situation hamnat i kläm mellan lojalitet mot sitt barn och sunt förnuft vilket ger dubbla budskap".

Mitt svar:

"Det första stämmer över huvud taget inte!

Vårdteamet som hjälper mig får inte alls svårare att freda sig mot "dessa problem" just för att jag inte alls driver frågan om att få pengar så att jag kan fara till Tyskland och köpa sex! Jag driver frågan om att få tillgång till pengarna på mitt låsta konto och samt återfå kontrollen över bidragspengarna men jag driver inte frågan om att få fara och spendera pengarna på SEXKÖP som godemannen hävdar i sin ansökan. Att jag blivit allt hårdare mot det faktum att mina pengar förvägras mig är ju inte så konstigt för när jag fick godeman så påstod godemannen själv att jag skulle ha sista ordet i frågor rörande hur mycket pengar jag ska få och vad jag ska spendera dem på, nu har ju han sista ordet istället så jag anser mig vara grundlurad vad gäller detta! Jag hade aldrig skrivit på om att få en godeman om de sagt att han hade sista ordet i alla frågor angående mina pengar och därför anser jag att godemansskapet ska tas bort och det är den frågan jag har drivit för att jag vill ÅTERFÅ KONTROLLEN över MINA PENGAR. Sexköp har inte med saken att göra, att sen godemannen gör en ansökan om förvaltare åt mig får mig inte på bättre humör just därför att en förvaltare är ännu mer kontrollerande än vad en godeman är och enligt mig ska kontrollen över mina pengar ligga i mina händer. Soc och Godeman kan ha rätt i att man bör skydda mina pengar från giriga brudar men de har absolut ingen rätt att bestämma att jag ska få den och den summan av mina pengar den och den veckan, jag borde kunna få alla fritidspengar på direkten istället för enbart 500kr i veckan som de vill. Och de låsta 150 000 borde inte vara låsta men däremot bör de kanske se till att de inte går åt till brudar utan snarare till vettiga saker som resor eller prylar.

Det stämmer att jag inte vill att de ska spendera mer än 1000kr på mat och egentligen var jag endast villig att spendera 500kr på mat vilket jag gjorde under sommarlovet. De tycks tro att bara för att jag har flyttat hemifrån till en lägenhet så ska jag betala allt själv men min uppfattning är att jag kan betala 500kr till mat och äta föräldrarnas mat när dessa pengar tar slut. Jag är inte villig att avfärda föräldrarna vid 19 års ålder (det finns folk som bor hemma tills de är 25) och de har ingen rätt att tvinga mig att betala all mat själv just för att jag får av andra (föräldrar och morfar och mormor) när maten tar slut. Jag är fullt villig att leva på dem ett tag till och därmed få mer i plånboken men detta vill inte SOC och Godeman gå med på då de tycker att jag ska sluta ta emot mat av andra. Det är ju mina pengar så jag borde rimligtvis bestämma hur mycket som jag vill spendera på mat själv. Att jag vill få tillgång till mina resterande pengar har jag nämnt tidigare och det är inget konstigt med det, jag får i dagsläget knappt röra de där stora pengarna och vad gäller aktivitetsbidraget så får jag för få summor (500kr) i veckan. Jag själv vill bestämma för det gynnar mig nog mest.

När det gäller det sista stycket om att jag inte sköter min praktik med mera så kan jag bara säga att det finns två anledningar till detta. För det första, varför skulle jag praktisera när lönen jag får är mindre än sommarjobbslönen? När jag sommarjobbade så fick jag lön av kommunen. Jag jobbade sex timmar om dagen och fick ut 1200kr (40kr/h) efter en vecka. Det är en lön som enligt många är låg men den funkar då den är precis på gränsen, en någorlunda bra lön är ju tillexempel 60-100kr i timmen men 40kr/h går bra. Nu påstår dem att jag får 8995kr i månaden men efter att ha lagt 6k till hyra och räkningar, 1800 till mat med mera så får jag enbart 500kr i börsen vilket om man delar till den tid jag jobbar som är fyra timmar om dagen i fem dagar så blir det 25kr/h. 25kr/h är i stort sett slavgöra och jag har ingen lust att jobba för en så usel lön.. Att jag får andra pengar som går bort till annat gör ingen skillnad då jag enbart jämför pengarna jag har kvar att spendera på roliga saker och det är betydligt mindre pengar kvar efter att jag praktiserat på Tegskyrkan idag än vad det var när jag sommarjobbade där. Men när jag sommarjobbade fick jag ju den lönen utöver aktivitetsbidraget så hela lönen gick till mig på 1200kr, nu däremot så får jag bara aktivitetsbidraget och på grund av dålig spendering på mat med mera så har jag nästan inga pengar kvar åt mig själv! Det känns ovärt att praktisera/jobba då. Den andra anledningen är att jag är en lat person som helst av allt ligger hemma i soffan och sitter vid datorn, där lirar jag dataspel, ser tv- serier och surfar.. Mycket roligare än praktik tycker jag. Visst missköter jag praktiken genom att inte vara där men det är ju inte så konstigt, om jag hade kontrollen över bidraget hade mer pengar kunnat gå till min börs och därmed kanske det hade känts mer värt att jobba. Jag sköter praktiken när jag är där i alla fall och gör ett bra jobb.

För att slutföra även detta stycke så måste det sägas att föräldrarna slits inte alls mellan lojalitet mot mig och sunt förnuft som godemannen antyder, nej, de slits mellan min vilja och mitt sunda förnuft att få tillbaka kontrollen över mina pengar och godemannens kontrollbegär. Att de från solteamet ibland lagar mat åt mig utan att jag orkar hjälpa till kanske är en sak men det är ju de som envisas med att jag ska äta hela tiden. Dessutom så stödjer inte jag det faktum att Solteamet får mina matpengar och att det inte är jag som får dem".

Sen skriver Godemannen:

"Som Godeman har jag hittils lyckats förhindra att Victor kommer åt mer pengar än överenskommet, men snart går det inte längre."

Mitt svar:

"Vadå överenskommet? När vi enligt Godeman kommit överens så är det han som har bestämt något och sen har jag tvingats att acceptera det. Han säger bara åt mig att "det och det diskuterar vi inte" och sen tvingas jag ju finna mig i hans beslut.. När vi sedan ska diskutera oenigheten så blir det mest att SOC och Godeman tar fram en massa statistik för att övertyga mig om att de har rätt men de tar över huvud taget inte åt sig av mina argument eller synpunkter på saker och ting. Vi är INTE överens och de kör bara över mig hela tiden, och jag är less på det"!

Slutligen så skriver Godemannen:

"Vårdteamet ska kontakta läkare och få utlåtande av Victors tillstånd. Tills dess ansöker jag om interimistisk förvaltning av egendom tills dess vi fått in handlingar för slutgiltigt beslut. Går inte det får jag avsäga mig uppdraget som godeman då jag inte kan sköta det på ett adekvat sätt".

Mitt svar:

"Jag anser inte att "vårdteamet" har rätt att kontakta någon dumdristig läkare för att få kompletterande uppgifter om mitt tillstånd! Jag anser mig själv vara en fullt frisk ung man som hamnat lite snett efter årskurs 9 och sen har jag haft oturen att hamna i BUPS och SOC händer, att de sedan på felaktiga grunder försöker stämpla en diagnos i pannan på mig är bara att beklaga! Jag är fullt normal och allt annat är naturlitvis bara skitsnack. Att jag skulle lida av asperger eller äns ha en gnutta av det ser jag som föga troligt då jag sett filmer på folk som lider av diagnosen och de har långt ifrån samma problematik som mig. Jag hade massor av kompisar i åttan men en aspergare ska tydligen vara oförmögen att skaffa kompisar samt att en aspergare oftast är en iskall mördare enligt vad jag sett.

Och jag har mig veterligen inte mördat någon. Dessutom kan inte en aspbergare känna känslor för andra än sig själv och jag känner visst sympati med vissa djur eller människor beroende på situationen. Jag är emot att de ska få fram nya dumma diagnoser som inte har någon grund i verkliga livet.

Att jag skulle behöva interimistiskt förvaltarskap ställer jag mig emot eftersom jag anser att jag inte behöver det. Om jag nu vill få tillbaka kontrollen över mina pengar så är detta snarare en väg åt rakt motsatt håll och det vill jag verkligen inte. Jag vill sitället att NI i Tingsrätten ger mig kontrollen över mina pengar åter".

MVH Victor "Fernando" Nygren.

Nu har ni läst vad jag ansåg var felaktigt i hans ansökan om förvaltarskap, och ni har de ovan nämnda övertrampen att ta ställning till. Får en God man agera utöver sin befogenhet likt en förvaltare som Håkan Gyllin gjort och är det okej att han anklagar mig för att vilja köpa sex i Tyskland för alla mina pengar utan grund? Jag anser att jag borde få ersättning för att han agerat utöver sin befogenhet som god man för mig samt för att han falskeligen i ansökan till rätten påstått det där med sexköp i Tyskland. Hans falska påstående kan ha bidragit till rättens beslut att göra honom till förvaltare över min ekonomi vilket har drabbat mig negativt på alla tänkbara sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar